Hoppa till innehåll

Reatråden - Billigt just nu!


Recommended Posts

Prata med dom igår och dom delar upp min beställning då dom inte kan få fram allt nu.

Linorna får jag nästa vecka men vadarskorna var tydligen slut hos leverantören och dom skulle återkomma med leverans datum på dessa. Men det är som jag sa till dom bara jag har dom innan nästa säsong så :-)

Kompisen fick sina linor igår i alla fall.

Fast jag tycker dock att det är lite konstigt av dom att inte dela upp lagersaldona under eb sådan rea alltså ett för webben o ett för affären!!

Är ju ganska givet att allt blir pannkaka annars!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det där med lagersaldon är ett ständigt bekymmer oavsett bransch. Krävs disciplin och ständiga inventeringar för att ha ett saldo som speglar verkligheten. Att man som i många butikers fall verkar ha samma lager oavsett om man säljer varan på webben eller över disk är ju att be om problem, om nu inte alla anställda är perfektionister (aspergers?). Hursomhelst ska den här butiken ha en eloge, pratade med dem igår, och precis som några andra före mig nämnt, blev de överrumplade av vår köplust (det enda som är godare än billigt är ju gratis). De fick slut på grejer, men säger att alla ska få sitt, och har beställt hem nytt i förhållande till det sålda. Real Fishing verkar förstå oss kunder och gör uppenbarligen sitt yttersta för att hålla ingånga avtal. Väntar mig mina prylar i nästa vecka då de var på sluttampen med de flesta köpen. Respekt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite besviken......

Ingen feedback av RealF sen beställningen. Fick besked av Klarna idag att jag skall få tillbaka mina pengar om 7 dagar

Som jag ser det har jag lånat ut 1600:- i 3 veckor gratis

50% Webbförsäljing i all ära, uppskattar förmodligen mer i framtiden att prata med min säljare i min lokala sportfiskeaffär .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

RealF, rean. Rena lurendrejeriet. Fick ett fåtal av de grejer jag beställt. Givetvis inte de bra grejerna utan de där småkrafset som man beställde när man ändå var igång. Ingen förvarning eller något heller, Har ni det inte i lager så säg det innan ni skickar! Dessutom hade de skickat fel grejer, så jag fick skit jag inte vill ha. Så det som skulle bli billigt visade sig istället bli dyrt. Vilka jävla tröttmössor ärligt talat. Får se om jag orkar käbbla med att skicka tillbaka.

Kommer dra mig från att handla därifrån I fortsättningen. Detta var första och förmodligen sista gången. Tacka vet jag seriösa webhandlare som fishline, mistpool mm. Aldrig några bekymmer med dessa.

Redigerad med Henko
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir allvarligt talat mer förvånad när rätt saker kommer i rätt tid till rätt pris när jag beställer från svenska återförsäljare generellt. Ingen nämnd, ingen glömd.

 

Värdet på marknaden för flugfiskeprylar är en droppe i havet jämfört med många andra branscher vilket gör att marknaden blir fragmenterad med många små återförsäljare som inte alltid är superproffsiga vad gäller butiksdrift, oavsett om det är en fysisk butik eller web.

 

Oavsett, ska bli kul att se vad som dyker upp från grabbarna norröver. Blir inte gigantiskt besviken nu när det är halva priset men det är ju tråkigt om det skapar mer badwill än goodwill för butiken. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har fått bekräftat att vissa beställda saker inte finns på lager just nu och jag har valt att avvakta tills de finns igen. Jag har förståelse för att det överlag tar extra tid vid dessa reor men kommer vara nöjd bara jag tillslut får grejerna jag beställde till utlovat pris :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta är ett skämtföretag.... Realfishing

Att man gör en rea och inte inser genomslaget - shit happens.

Att man tar sitt ansvar, går ut och säger att alla varor skall levereras, dock tar det tid. Ger trovärdighet!

Att man, när jag som kund ringer, efter tre veckor. Bemöter mina frågor på ett trevligt sätt och vi enas om att det inte gör något att leveransen dröjer. Den skickas när ALLA varor kommit in igen - skapar tillit.

Men att man som affärsidkare skickar ett mail en vecka senare och markulerar hela ordern för att varorna inte finns tillgängliga. Vi pratar om en order på ca 2500kr. INGET finns hemma :-)

Detta säger väl allt om detta skämtföretag.

Min utvärdering

Skickat från min iPad med Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hade då inga problem med mina köp..

Kan vara så att grejorna är slut hos leverantörerna, det är ju ändå höst och leverantörerna har väl siktet inställt på nästa säsong.

Jag var dit till butiken och handlade och fick ett väldigt bra intryck av dom.

Tror att dom försöker ordna så mycket det går men är grejorna slut hos leverantören så blir det jävligt svårt att greja det då leverantörerna oftast inte får hem sina sker förrän på vårkanten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta är ett skämtföretag.... Realfishing

Att man gör en rea och inte inser genomslaget - shit happens.

Att man tar sitt ansvar, går ut och säger att alla varor skall levereras, dock tar det tid. Ger trovärdighet!

Att man, när jag som kund ringer, efter tre veckor. Bemöter mina frågor på ett trevligt sätt och vi enas om att det inte gör något att leveransen dröjer. Den skickas när ALLA varor kommit in igen - skapar tillit.

Men att man som affärsidkare skickar ett mail en vecka senare och markulerar hela ordern för att varorna inte finns tillgängliga. Vi pratar om en order på ca 2500kr. INGET finns hemma :-)

Detta säger väl allt om detta skämtföretag.

Min utvärdering

Skickat från min iPad med Tapatalk

 

Ungefär samma procedur här... 

 

1. Beställning - Orderbekräftelse

2. Inget händer 

3. Mailkontakt efter 2-3 veckor utan besked - Får svaret: Väntar lite denna vecka till din order skickar direkt när det kommer

4. Tre dagar senare får jag mail om att ordern är makulerad. 

Butiken i Sandviken är det inget fel på, helt ok utbud och trevlig personal vill jag minnas. Jag handlade där en gång för halvtannat år sedan. 

Men det här känns ju rätt ogenomtänkt och amatörmässigt. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mmm mina saker dröjde oxå. Fick besked per tele att ha is i magen, vi har beställt dina grejer de kommer snart. Sen ett mail: En av dina grejer får vi kanske inte tag i men de två andra är på g. Sen Klarna faktura och leverans med handkrivet meddelande på följesedeln som talar om de endast kan leverera 1 grej av tre. Nu fick jag iofs en schysst rulle till bra pris vilket är bra men jag tycker det är dålig strategi att hålla kunden på halster i veckor med utfästelser utan värde. När facit då kommer blir man ju liiiiite besviken. Får kanske ge dem en chans till vid något annat tillfälle?!?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Real Fishing ska ha en stor eloge för att dom försöker att ta hem varor till alla som beställt.

De hade kunnat skickat de de bara hade i lager och sen sagt att allt är slut så hade det varit bra med det, men dom försöker ordna det så gott det går.

Det tycker i alla fall jag är sjysst och bra service.

Jag kommer att fortsätta att handla av dom då dom gav mig ett riktigt bra intryck.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått återkoppling från Real Fishing.

"Ok, så ligger det till.

Vissa av produkterna är slut hos leverantörerna och då har vi makulerat vissa ordrar.

Där jag varit ansvarig har jag meddelat kunden att dom är välkommen med order senare då med samma rabatt.

Skicka en kopia på order via mail.

Hur som helst i ditt läge är whiting slut men jag har möte med Fly Dressing på Tisdag, kollar lev. Status på dessa prylar och återkommer då."

Måste ge cred till butiken för detta. Det är fortfarande lite irriterande att det blev som det blev, men de gör iaf så gott de kan och vill nog verkligen kundens bästa.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

El-ge har rea i sin göteborgsbutik, bl.a. 30% på flugbindning och flugfisketillbehör, 40% på kläder

Tajtlajn har också rea, 50% på i princip hela sortimentet

 

Är Tajtlajns rea i butik? På hemsidan verkar det vara ordinarie priser

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...