Jump to content

Reatråden - Billigt just nu!

Recommended Posts

Är det så att onlinebutiker (fiske) har rea på objekt när lagersaldot är noll och sen när varan åter finns i lager så återställs ordinariepriset?    Har sett det flera ggr , kan det vara en medveten strategi?

• 2 weeks later...

5 hours ago Flyrod sa:

Scierra kommer inte upp på samma nivå som Simms, vilket priset också visar.

Nehe å fan säger du det :P

Men man får 12 par scierra mot ett par simms g4z så håller dom 1 år så går man bra mycket plus i slutändan ändå!!

Ps ja jag är har Simms vadarna men också haft Scierras midjevadare och dom funka klockrent under ett par år innan jag sålde dom.

7 hours ago Flyrod sa:

Scierra kommer inte upp på samma nivå som Simms, vilket priset också visar.

Visst är det så. Tror dock att "alla" vet och förstår detta. Kan ju vara någon som köper sina första vadare och vill känna sig för lite. Eller de som tycker att Simms tar för mycket betalt. Man kan tänka sig att köpa ett par billiga att ha i reserv på resan om läckaget i simmsvadarna är ett faktum, för alla vadare läcker förr eller senare ;) 

Jag beställde nyss en loop rautas av den gamla modellen från denna polska butik http://harius.com.pl/produkty/szczegoly/loop-rautas-jacket-carbon-grey
Den engelska sidan funkar inte alls, men jag mailade dom och jackan kom på ungefär en vecka. 235 euro inklusive frakt. finns även några storlekar i blått om någon är intresserad.

1 hour ago losmopedo sa:

Inte rea men bra pris och känns pålitlig, lite stor till västkustöringarna men det var skönt igår att slippa tråckla vid håvningen ?

https://www.jula.se/catalog/fritid/fiske/fisketillbehor/havar/hav-722010/

Den kanske  är lika bra som den här håven i filmen 4.20 in men kolla hela filmen är rätt rolig .Första delen är ju kanon

• Haha 3

• 2 weeks later...

Bäst att kolla noga med John Norris vad som verkligen finns kvar. Det lärde jag mig förra året då jag köpte "dyra" vadare väldigt billigt; rätt storlek skulle finnas enligt web-shopen så jag beställde. De ursäktade sig, den storleken fanns ej och jag tog då en annan något stor men ok storlek. 

Spöna borde gå åt snabbt så jag hoppas att de skärpt sig med lagersaldot. 

Jo, två gånger har de missat att meddela mig vad frakten till Sverige kostar. Jag har väntat på besked och till slut då jag tröttnat på att vänta så har de bett om ursäkt och bjudit på frakten, de är artiga minsann.. ?

På 2018-04-18 at 22:28 FlyFish sa:

Guideline Fario CRS Single Handed Fly Rods

Det blir inte billigare än så. Finns i alla klasser och både 4 och 6 delat. (150 £ för alla modeller)

Har för mig att de tar 15£ i frakt, om jag minns rätt.

https://www.johnnorris.co.uk/guideline-fario-crs-single-handed-fly-rods.html

Tusen tack för ditt tips! Det besparade mig några tusenlappar. Jag la in en beställning den 19e april och idag en vecka senare kom spöt på posten!

• Like 1

• 3 weeks later...
På 2018-02-16 at 15:25 Ismo sa:

Dom verkar ju inte klara av att levera paket numer!...så det kvittar väl om inte folk hämta ut paketen..men jag ger mig fan på att när det gäller att kunna ta betalt! ...då funkar allting.:D

Jajamänsan. Jag hade en beställning från Ali. Fick sms av Postnord att jag skulle betala avgiften. Detta gjorde jag för snart tre veckor sedan. Men paketet verkar ha gått upp i rök. Jag har iaf inte sett till det.

Nu verkar man vara på gång att ta bort avgiften iaf för Wish:

https://www.breakit.se/artikel/13462/kina-avgifterna-forsvinner-for-alla-som-handlar-prylar-pa-wish

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...