Jump to content
Sign in to follow this  
sasse

Sasse´s kastträning

Recommended Posts

Var ut och testade nya Stinger GLX action sample 10/11 idag. Tog även med mig trout distance och seatrout distancegrejerna.  3-4m/s är inte optimalt för riktigt långa kast. Fast jag klämde in en Pitetrippel iaf :)

Kommer bli farlig i Salmon Distance med nya spöt  B)

Nu börjar nedräkningen inför första tävlingen 2013. Ryd open. Den går av stapeln om mindre än två veckor. Håller på och finslipar utrustningen. Blir väldigt lite längdträning. Däremot har jag dragit igång Trout Accuracy. Jäklar vad kul det är. Hade nästan glömt hur roligt det är.

Ska bli spännande att komma igång igen. Kommer att köra med NRX 9´#6 och SA MED #5 i accuracy.

Målet är att tangera det svenska rekordet men allt kan hända. Har sjukt lite rutin på accuracy så det kan flippa helt.

Så här tränar jag handlederna på dagarna inför tävlingssäsongen :D

Sasse, det här klippet är så sjukt roligt!!! Du har en motosrsåg gåendes i bakgrunden hela tiden men det ser ut som du håller på att knacka omkull trädet utan att använda den. Jag kommer att tänka på någon som helt missuppfattat motorsågens användningsområde. Den ska inte bara låta när klubban gör jobbet, den skall såga också :D :D :D Ett tag var jag inne på att motorn satt i klubban :D :D :D 

Ja ja, du förstår att jag skojar men det det är min humor!

Lycka till i smålandsskogarna!

VH

Staffan

Sasse, det här klippet är så sjukt roligt!!! Du har en motosrsåg gåendes i bakgrunden hela tiden men det ser ut som du håller på att knacka omkull trädet utan att använda den. Jag kommer att tänka på någon som helt missuppfattat motorsågens användningsområde. Den ska inte bara låta när klubban gör jobbet, den skall såga också :D :D :D Ett tag var jag inne på att motorn satt i klubban :D :D :D

Ja ja, du förstår att jag skojar men det det är min humor!

Lycka till i smålandsskogarna!

VH

Staffan

:D

Trädet lutar åt fel håll. Kunde inte såga av brytmånen mer. Alt 2 var att fälla ett träd på detta men det gillar inte arbetsmiljöverket :D

En seriefällning är aldrig att förakta .....

Men du borde sett när du sågade att den inte var rutten , och brytmånen var rätt rejäl .....

Men träning får du ! ^_^

Fyförbövelen !

En seriefällning är aldrig att förakta .....

Men du borde sett när du sågade att den inte var rutten , och brytmånen var rätt rejäl .....

Men träning får du ! ^_^

Fyförbövelen !

Förvisso, men det fick absolut inte gå åt fel håll. Lutade ganska bra åt fel håll och satt fast i grenarna. En RH pusher/attack hade varit bra också :)

Attack .....

finns de tunga j.....na kvar i dagens skogsbruk ?

Det är nog minst trettio år sedan jag såg en .....

Ja tiden går ......

när man har roligt ^_^

Attack .....

finns de tunga j.....na kvar i dagens skogsbruk ?

Det är nog minst trettio år sedan jag såg en .....

Ja tiden går ......

när man har roligt ^_^

Oja. Vi använder dem ofta när vi hugger ek mm. Likaså när vi är vid hus/ledningar mm. Billigare än att ringa in maskiner.

Nu är det hårdträning och intrimning inför Ryd Open. Två pass om dagen. Iaf denna veckan ut. 7m/s på lördagen nu :)

Grym träning.

Japp, tyvärr blir det mest röjsåg nu i 6 månader men det finns gym :)

Körde ett pass Seatrout igår. Svaga vindar på 2-3m/s M.K.B linan går dock som tåget. Så sjukt nöjd. Gjorde en 5 kast serie med sämsta på 46,5meter och bästa på51,9meter. Riktigt nöjd med det och nu får Seatroutspöt vila tills Lördag och Ryd Open.

Nu skulle det blåsa 4m/s på lördag.  4m7s i Ryd kan bli snurrigt. Jag tar hellre lite svagare och stabila vindar men man får det man får :)

Pass Salmon Distance idag. Blåste bra men mat och annat gjorde att jag kom ut senare.  Snurrvindar som bhela tiden avtog. Fick till ett på 61,5meter iaf. Bonden gödslade min vanliga träningsplats men denna liknar Ryd. Så jag får hoppas på 60 + på tävlingen :)

Nu får Salmon vila också inför lördagen.

Lycka till i helgen Sasse, jag tror du sopar hem detta i ett par discipliner faktiskt :) Vet ej vilka som kommer men du kan leverera...

Sätt ingen press bara :D

En Dansk mästare, en Norsk landslagsman (säkert VM medaljör)  och 4 av 6 killar ur Svenska landslaget. Pice of cake...

Ja, vi får se...

Fast jag har en bra känsla.

Ska ställa upp i Trout Precision, Trout Distance, Seatrout Distance och  Salmon Distance :)

Sista passet Trout Precision avklarat. Ligger kring Svenska rekordet i serierna men det saknas rutin så det kan gå hur som på söndag. Likaså kommer tävlingen vara på vatten och det har jag aldrig testat.

Vet han inte hur en blöt lina beter sig? ;)

Nåja, du kan kasta iaf. När jag tränar på land ser det ut som en grästrimmer har varit där. :D

Vet han inte hur en blöt lina beter sig? ;)

Nåja, du kan kasta iaf. När jag tränar på land ser det ut som en grästrimmer har varit där. :D

:D

Med ditt stöd kan det inte gå dåligt ;)

Körde ett pass Trout Distance. Har haft dålig känsla med den nya SA MED linan. Inte fått till några längder och det har allmänt jäklas.

Blåste svagt ikväll. 2m/s stabila vindar.

Körde en serie tävling. Dvs börja med stabil längd och sedan öka kast för kast.

Gick helt ok.

38,2m

39,1m

39,3m

39,1m

40,6m

Har fått in en go känsla i kroppen som förhoppningsvis sitter i tills på lördag. Nu rör jag inte spöna utan det är materialvård tills på lördag.