Jump to content
Sign in to follow this  
sasse

Sasse´s kastträning

Recommended Posts

Nu börjar man bli preppad för SM på fredag. Skulle gärna haft fler timmar i kroppen och mer finslipning men det går nog bra ändå.

Utrustningen är välslipad iaf  :wub:

post-1939-0-45871600-1372621240_thumb.jp

post-1939-0-92537900-1372621285_thumb.jp

Rapport efter 2 dagar och 3 grenar. Final i en gren. Precis utanför i de andra. Bra och lika vindar för alla dock besvärande sidovindar. Jag har dock varit helt ur form och kastat skit. Vet inte varför. Ska analysera sen. Trout accuracy i morgon.

Såg resultaten Sasse, hoppas det vänder i morgon, lycka till!!

Tack så mycket. Ny dag idag i:)

Påväg hem nu. 4e plats i finalen. Samma poäng som Ronny fast sämre tid. Kändes iaf ok att avsluta med det. Med tanke på förberedelserna och formen så är jag halvnöjd med mina resultat på SM. Men det räckte inte och motståndetvar mördande. Piteågänget var glödheta. Men det är bara att,analysera alla fel och lärasig av dem till nästa tävling.

Kul att träffa er i både Seppo och Magnus i Halmstad:-) Ni kastar sjukt långt..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Kul att träffa er i både Seppo och Magnus i Halmstad:-) Ni kastar sjukt långt..

Tack. Har dåligt samvete att jag inte kunde förklara mer och att du inte kunde få testa spön :(

Men frun hade det tungt med sonen och vi fick lov att äta.

Bra gjort Sasse!

Tack Seppo. Räckte inte hela vägen för oss men vi tar dem nästa ggr :)

Edited by sasse

Det e lugnt jag fattade att ni hade fullt upp med barn och allt:-) Jag fick en rio gold comp av Seppo som jag smörjde upp med tiemco och har kastat en timme med mitt cross s1. . Behövs nog ett styvare spö känns det som.. Bara nån meter kvar till backingknuten faktiskt. . :-)

Det e lugnt jag fattade att ni hade fullt upp med barn och allt:-) Jag fick en rio gold comp av Seppo som jag smörjde upp med tiemco och har kastat en timme med mitt cross s1. . Behövs nog ett styvare spö känns det som.. Bara nån meter kvar till backingknuten faktiskt. . :-)

Skönt, ville dock gärna hjälpa till mer.

Grymt av Seppo. Vilken klass har du på det?

Har du kontaktat West Coast kastarna något? De håller till i Göteborg. Tänkte om du ville testa på och ev träna lite?

Lite bilder från SM.

Som sagt så måste jag vara nöjd trots allt. Känns skit att inte kasta som jag ville men det ska inte gå bra jämt. Detta är typ första tävlingen som det går dåligt och jag inte får till det. Det är en ovan känsla men lärorikt. Kommer analysera och lära maximalt av detta. Tänker man på allt så måste jag ändå vara nöjd.

Hade som mål att komma till final i 3/4 grenar. Hade gjort det om inte en kille blev sjuk och finalplatserna sjönk från 8-6 st. Seppo och jag fick åka ut. Missade finalplatsen i Salmon med 5dm. Fick samma poäng som Ronny i finalen i Trout Accuracy men sämre tid så jag hade haft en medalj där annars.

Med tanke på att detta var den tredje tävlingen för mig sedan Nordiska Öppna 2011 så får man väl vara nöjd. Likaså att vi har förlorat en son och i princip sagt upp bekantskapen med mina två bröder och tappat kontakten med min pappa och styvmorsa.

Som grädde på moset så fick jag reda på ganska precis innan SM att jag måste starta ett bolag och anställa 2 st för att inte bli arbetslös + renoverat som en idiot och haft det väldigt tufft på jobbet i skogen.

Så det kan säkert ha inverkat. Detta är ingen ursäkt utan bara en passus ang förberedelse och uppladdningen. Det jag har insett mest är iaf att jag måste ta ledigt minst en dag innan tävlingen och inte jobba. Skogsjobb + tävling = dåligt.

Likaså måste jag träna MYCKET mer på vind och öppna fält.

Men oavsett om jag hade varit på topp och förberedd så hade det varit tufft för Pitegänget var glödheta och kastade riktigt bra. De har sporrat och tränat grymt och det är kul och se och driver mig att träna och satsa ännu hårdare. De har dock något som är svårt för mig här i Kalmar och det är träningskompisar. Att träna i grupp ger massor. Det är svårt att se linbågar mm när man är själv :D Blir dock att filma mer.

post-1939-0-43809100-1373253237_thumb.jp

post-1939-0-09309300-1373253256_thumb.jp

post-1939-0-59897200-1373253274_thumb.jp

Det var givetvis en tournament inte en comp på golden:-) Jag har både en #5 och en #7 på cross s1... Såg att tellis hade med west coast castingen att göra.. Får kanske bränna av ett mail till honom:-)

Det var givetvis en tournament inte en comp på golden:-) Jag har både en #5 och en #7 på cross s1... Såg att tellis hade med west coast castingen att göra.. Får kanske bränna av ett mail till honom:-)

Har du ett 9´#7 cross S1 så räcker det mer än väl :)

Jag kan skicka en SA MED #5  till dig sen, har en som ska bytas som är i bra träningsskick.

Hur har det kunnat gått så långt att du tappar kontakten med din familj?

Tragiskt men du vet vad du gör.

Lycka till med nya jobbet! Ingen semester då? Vi kommer iaf å hälsar på vecka 31 om ni kan då. :)

Hur har det kunnat gått så långt att du tappar kontakten med din familj?

Tragiskt men du vet vad du gör.

Lycka till med nya jobbet! Ingen semester då? Vi kommer iaf å hälsar på vecka 31 om ni kan då. :)

Småsaker, bla  mordhotad av ena brorsan mm.  De tyckte att man bara ska gå vidare och glömma Amadeus.

Kan slå en signal någon dag.

Ja, vad säger man. Vila sig i form?

Kanske dags att ta itu med träningen igen. VM närmar sig med stormsteg. Målet till VM är iaf att försöka komma med till landslagsuttagningen. I år var så dålig att man inte ens dög till första gallringen :)

Kör hårt Sasse !

Men `vila` !?

Hus och familj

Nytt jobb

Förändringar måste få ta sin tid