Jump to content

Recommended Posts

• 1 month later...
  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu äntligen funkar kamera och dator så nu går det inte att klaga på filmkvalitén nå mer  

Lycka till , kul att du är så målmedveten. Ola

Nej fan men jag kastar rätt så långt med en Method 5a;-)

Posted Images

• 9 months later...

Plockade med fluggrejerna inför två dagars fiske i Norrbyströmmen. Fick lov att testa SA MED #5 på Sttreamdance GLX för att se om jag skulle ta med det. Inga problem att kasta ut  hela linan i helt vindstilla väder :)

35m+ iaf :)

Skönt att se att takterna sitter i än. Axeln är ju bra numera, man kanske skulle ta upp tävlingskastandet igen nu ^_^

Första passet i helgen. Otränad och ouppvärmd körde jag på som vanligt. Så nu har jag två värkande armbågar :D

Dessutom på samma arm!!!... :lol:

Det är nog endast ni inavlade bergsbor som har två armbågar på samma arm. Här är en renrasig arier i 100 generationer -_-

Dessa Ren rasiga arter verkar inte kloka..se här uppe...begår masssjälvmord på tågspår..nyss 54 dödade..

• 3 weeks later...

Har haft några kastkurser nu de senaste veckorna. Fått upp smaken på att kasta långt igen efter uppehållet med jobb, barn och trasig axel.

Har gått förvånansvärt bra. Var senast ute idag kväll, helt vindstilla med tung fuktigt luft. Kastade ut hela SA MED #5 linan gång på gång ändå :)

Lite mer träning på detta och det blir riktigt kul B)

Har haft några kastkurser nu de senaste veckorna. Fått upp smaken på att kasta långt igen efter uppehållet med jobb, barn och trasig axel.

Har gått förvånansvärt bra. Var senast ute idag kväll, helt vindstilla med tung fuktigt luft. Kastade ut hela SA MED #5 linan gång på gång ändå :)

Kastkurs!..smakar på ordet. Vad förrutom hur du/en kastar långt lärde du ut?

Det som de behöver hjälp med. Oftast kan de kasta men har vissa gamla fel som förstör kastningen.

Kul att höra att du kanske är på gång igen. Det går rätt fort att komma upp i gammal standard om man övar några dagar i sträck. Nu har du en bra morot i att pitekastarna börjat att hiva extremt långt.

Kul att höra att du kanske är på gång igen. Det går rätt fort att komma upp i gammal standard om man övar några dagar i sträck. Nu har du en bra morot i att pitekastarna börjat att hiva extremt långt.

Trodde inte det. Var ju som sagt nästan  2 år sedan jag kastade ordentligt. Var med på 2 tävlingar efter att sonen dog för 3 år sedan men de gick av förklarliga skäl inte bra. Sedan dessa har grejerna stått och dammat men nu börjar suget komma tillbaka.

Angående vad andra kastar så tänker jag aldrig på det. Jag tävlar endast mot mina egna mål. Om det sedan räcker till vinst är bara bonus. Men visst, de kastar oroväckande långt nu flera stycken men det är ju det som driver sporten framåt. Kan de kasta så långt så kan jag det också. Hänger bara på hur mycket tid och träning man lägger ner ;)

Brukar börja med att låta dem kasta framför mig så jag kan se vad de behöver träna/fixa. Om det är utrustningsfel eller utövandefel. Sedan varva det med precision, längdkastning mm.

Är oftast ingen rakteforskning. De flesta behöver en genomgång. De som säger att de inte behöver det är oftast de som behöver det mest.

Brukar börja med att låta dem kasta framför mig så jag kan se vad de behöver träna/fixa. Om det är utrustningsfel eller utövandefel. Sedan varva det med precision, längdkastning mm.

Är oftast ingen rakteforskning. De flesta behöver en genomgång. De som säger att de inte behöver det är oftast de som behöver det mest.

Tog lite tid för dig att tänka efter..bra det!..fr. första svaret....men tänk på att alla har sin egen stil/kastsätt.

Tog lite tid för dig att tänka efter..bra det!..fr. första svaret....men tänk på att alla har sin egen stil/kastsätt.

Du vill ju ändå bara jäklas så du får svar därefter ;)

• Like 1

Ju, men jag tror inte att stilen är att kasta kort och blir trött i armar och få knutar på tafsen ;)

Många behöver inte ens en instruktör, de behöver en kamera och filma. De flesta som hålt på ett tag kan oftast själva analysera bara om de får se sig själva.  Gräsmatteträning är mycket bättre än vad många   (DU) tror ^_^