Jump to content

Jag söker en duktig hacker.......och betalar 5000:- ....

Oops
 Share

Recommended Posts

........Jag har blivit utsatt för en människa som har upprättat en hotmailadress och som beställer varor till mig, allt från tvättmaskiner till porrleksaker.

Finns det någon på forumet som kan ta reda på vem som upprättat en hotmailadress?

Jag har dessutom ett ip nummer som slutar i en server i Amerika....

Om någon känner sig manad att luska i detta så vore jag mkt tacksam....Jag kan ima uppgifter till någon som tror sig kunna "hacka" sig fram till något resultat.

Själv är jag en riktig datordummy..... :huh:

Edited by Oops

• Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Halloj!

Jag är ingen expert på sånt här, men lite kan jag.

IP-adressen, hur har du fått fram den (den går nog bara till en hotmail-server)?

Jag tror knappast att du kommer kunna hacka fram vem som äger hotmail-adressen, isåfall måste du sannolikt hacka dig in i hotmails servrar och läsa logfiler från deras mailserver (den logfilen lär inte vara liten, fast den är troligtvis relativt lättläst aven för en ovan person).

Det enda rätta måste vara att ta kontakt med hotmail och förklara hur det ligger till, du bör även polisanmäla.

Personen som jävlas måste ha ditt namn och adress, det troligaste är att det är någon som känner dig.

........Jag har blivit utsatt för en människa som har upprättat en hotmailadress och som beställer varor till mig, allt från tvättmaskiner till porrleksaker.

Finns det någon på forumet som kan ta reda på vem som upprättat en hotmailadress?

Jag har dessutom ett ip nummer som slutar i en server i Amerika....

Om någon känner sig manad att luska i detta så vore jag mkt tacksam....Jag kan ima uppgifter till någon som tror sig kunna "hacka" sig fram till något resultat.

Själv är jag en riktig datordummy..... :huh:

Hotmails IP-adresser går inte att spåra. Du kommer bara till microsofts servrar.

Enda sättet är en polisanmälan eller sortera bort avsändaren i spam-filtret.

Halloj!

Jag är ingen expert på sånt här, men lite kan jag.

IP-adressen, hur har du fått fram den (den går nog bara till en hotmail-server)?

Jag tror knappast att du kommer kunna hacka fram vem som äger hotmail-adressen, isåfall måste du sannolikt hacka dig in i hotmails servrar och läsa logfiler från deras mailserver (den logfilen lär inte vara liten, fast den är troligtvis relativt lättläst aven för en ovan person).

Det enda rätta måste vara att ta kontakt med hotmail och förklara hur det ligger till, du bör även polisanmäla.

Personen som jävlas måste ha ditt namn och adress, det troligaste är att det är någon som känner dig.

IP adressen går till en server i Amerika. Jag har polisanmält detta men min erfarenhet av "storebror" säger mig att detta är inte så viktigt så det hamnar i en pappershög av oidentifierbar karaktär.

Vederbörande har t.o.m. mitt personnummer....Kanske jag ska påpeka för polisen att han vet vem Palmes mördare är för att få en reaktion....

Jag ska göra ett försök med Windows livehelp.com.

Jag SKA få tag i den jäveln... :angry:

Får du en massa onödiga grejer hem till dörrn på rent jävelskap eller får du bara stå för notan?

-Skulle pappskallen ha dig som betalare men ta grejerna själv vore det rätt lätt att gå på leveransadressen...

Kanske skulle ligga i hotmails intresse också kanske att nysta lite. Det borde ju vara buslätt för dem att hitta bajshövvets IP ifall det är nåt medelbegåvat grundpucko som inte är så duktig på att kamouflera sina spår. Hade en incident för många år sedan där en skolelev på nåt vis kommit över en lärares epost loginuppgifter och postade en hel del intressanta xxxmail. En vecka från att vi tog kontakt med internetleverantören och snuten stod farbror blå på rätt trappa och knackade på dörren.

Arg blir man :mad:

Edited by Fredrik-flugarn

Vilket praktarsle! Vilket tråkigt liv en sådan sopa måste leva....

Om du får hem beställda grejer borde du kunna få hjälp av butikerna som grejerna skickas från. Nu förutsätter jag att det handlar om internetbeställningar och i sådana fall finns ju IP-adresser och spår från den som beställt sakerna hos dem. Provat det?

/Magnus

trist situation

Dom företag som han/hon har beställt saker från borde ha loggat IP-adresser på beställaren. det känns som en lättare väg än att försöka få IP-adressen från dom istället för från Microsoft.

/Magnus

Fan va det är tråkigt när något sådant här händer. Det är ganska så svårt att hittan vem personen är själv, utan det är en anmällan hos polisen som gäller.

Jag hoppas verkligen att det kommer att lösa sig för dig gubben.

/Tobbe

Det här är inte menat som nån retfull pekpinne åt dig Leif!

-Men kanske kan skona någon annan från samma elände.

identitetsstöld

Annars är det nog ringa polisen och hotmail support prio 1

Hittade i "minnesbanken" en gammal vän som jobbar på polishuset i liknande frågor. Har polisanmält det och avvaktar lite ;)

Hotmails IP-adresser går inte att spåra. Du kommer bara till microsofts servrar.

Enda sättet är en polisanmälan eller sortera bort avsändaren i spam-filtret.

Riktigt tråkigt detta!

Allt går att spåra på Internet så även Hotmailadresser och Microsoft har likt de flesta andra stora servrar i Sverige, Europa och andra länder, dock slussas man runt i detta nätverk efter mån av plats. Det gäller att komma förbi den första spärren, vilket är Microsoft och Hotmail då kan du nog finna en IP-adress.

1. Gör en polisanmälan

2. Med polisanmälan kontaktar du Microsoft som sätter en "spaning" på adressen och kan se kontots historia och aktivitet

3. Håller tummarna

Lycka till!

PS! Det första jag skulle göra är att se till att skaffa nya lösenord till ditt e-postkonto/konton samt göra en ordentlig "städning"/scanning av/i din dator. Det är säkert så att ditt e-postkonto eller en säkerhetslucka i din dator har gjort detta möjligt från början. Har du spanat på ditt konto så att inget dragits där som du inte ligger bakom?

Som det är sagt tidigare i tråden.

Hotmail kontot kommer kanske inte att ge något.

Det bästa är nog att kontakta butikerna varifrån varorna har beställts.

Eftersom han/hon har ditt personnummer förutsätter jag att denne bor i Sverige där det är förvånandsvärt lätt att få tag i någons personnummer.

Mest troligt är också att det är någon som du retat på något sätt. Dvs det är en hämndaktion gentemot dig.

Har ingen fakta kring detta men skulle gissa att det inte är det vassaste besticket som gjort detta. Jag skulle kontakta de som levererat grejerna och bett att få faktura kopior. Rätt vad det är så har du ett telefonnummer som stämmer.

Alltså som det var på den gamla goda tiden... å förmodligen även nu

Alla som tillhandahåller en mailtjänst är skyldig att tillhandahålla en "postmaster" dit man ska kunna vända sig med diverse frågor rörande DERAS mailtjänst.

De är även skyldig att inrätta ett "abuse" konto dit man ska kunna anmäla överträdelser av olika slag.

t.ex. postmaster@valfri_mailtjänst.com

abuse@valfri_mailtjänst.com

Testa och skriv dit och se om det kan hjälpa

Pratade med en utredningsman idag och fick beskedet att man tar inte upp det till någon som helst åtgärd, att hitta en skapare av ett hotmailkonto lär inte gå att göra :angry: ........My ass, Microsoft har naturligtvis uppgifter när någon skapar ett konto i hotmail.

Har överklagat detta till nästa instans och får väl se vad som händer, troligtvis ingenting.

Hade vederbörande antytt att han hade mördat Olof Palme så hade vi vetat vem som skickat beställningarna i mitt namn inom två timmar förmodligen.

Nu börjar min reptilhjärna att reagera....kan man hacka sig in i pentagon ska man väl för fan kunna hitta den här ärkeknölen......

När mitt överklagande ger ett eventuellt negativt resultat så blir det "anderes metoden"

Jag SKA få tag i den jävelen..... <_<

när vi ändå är på ämnet tänkte jag bara varna att om ni säljer nått på blocket så var extra vaksamma om det är någon från utlandet som vill köpa och betala genom paypal mina föräldrar gick på en nit med en motorcykelaffär då dom inte var vana vid paypal så lyckades han länka in dom på nån hemmaknåpad sida så det såg ut precis som paypal och att alla pengar fanns där å sen på något sätt få dom att betala ut pengar till nått bogus transportbolag sen försvann allt å pengarna var borta (e inte insatt i exakt hur dom gjorde men blåsta blev dom på en del sköna tusenlappar) tyvärr minns jag inte namnet på förövaren men de kan ju kvitta då han säkert bytt de till nästa gång...