Jump to content

regnbågsfiske i skåne

berra
 Share

Recommended Posts

Ett av skånes bättre vatten tycker jag att Bondemölla är, ganska svårt att få tid där dock, väldigt populärt på vår och höst. Helt ok fisk och hyfsat trevlig miljö!

www.bondemolla.se

tack för tipset.vi brukar vara i trollsjön eller hålsjön som den också heter.Rätt trevligt med bra fisk,men det skulle vara roligt att prova något nytt vatten.Vi brukar också vara i baltak och strömfiska 2 gånger om året,vilket är att rekomendera.det ligger vid tidaholm

• 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...

Trollemölla? Dom har väldigt stor fisk, men det är ändå inga 'grisar'.. Men sen kostar det ju därefter också, vet ju inte vad du/ni är villiga att betala, för en dags fiske. Man får hyra anläggningen, jag tror det är 12 man man får va högst då, har inte så bra koll, ring o fråga om du är intresserad! http://www.trollemolla.com/

//Ssilungur :)

Bondemölla tycker jag själv är ganska outstanding. Grymt torrfluge och sightfiske i en fin miljö! Även fisken håller för det mesta en bra kvalité.

Som sagt ganska svårt att få tid där. Men när dom börjar med morgon/kvälls fiske dvs dom har 2 olika kort i Juli-Augusti tror jag det är. Minns jag inte fel så är morgonkortet från 05-12, Sedan får dammarna vila fram tills 16.00 då kvällskortet börjar. Kvällskortet varar sedan till 22.00. Detta är då 2 seperata kort. På så vis kan 12st fiska morgonen och 12st kvällen. Brukar vara lediga platser då.Precis lagom att sticka dit efter jobbet och fiska hela kvällen;) Kvällsfisket är att rekommendera,GRYMT mycket kläckningar och bra torrflugfiske. Vid frågor kan du alltid slå Rickard en signal på 0415-51021.

MVH

• 4 weeks later...

Hej!

Har inte varit på nuvarande Camp Mayfly Häckeberga, men fiskade där ett antal gånger när det bara fanns en damm, Besan.

Liten damm, men fisken man fick där var otroligt fin!

Jag ska själv ut och fiska fluga till helgen i Skåne, om ingen har några bra tips får det nog bli Björka. Ingen favorit, men vill inte betala en massa pengar för att öva upp tekniken :)

MvH Daniel

Kan rekomendera Sunnedamm som någon skrev längre upp. Kvalitetsfisk och suverän anläggning. Blunda inte för ån som går bakom anläggningen, den gömmer skatter utav rang.

Black gnat i storlek 16 är allt du behöver.

Finns ju ett som heter Brostorps Sportfiske inte sant? Osäker på plats, men inåt Skåne väl? Mycket länge sedan jag var där sist. Men som många nämnt tidigare så är Bondemölla även på första plats på min lista. Vi är ett gäng som bokat stället i Juni och jag är redan taggad till tusen! Sist gick de flesta av oss hem tomhänta men det var kul. I år hoppas jag kunna leverera äntligen! :) Håller därför på att fylla askarna till bristningsgränsen :P

Tips tas tacksamt emot :D

//BB

Hej!

Jag och en kompis besökte Björkadammen i förmiddags (08:00 - 12:00).

Ingen fisk, men en trevlig förmiddag med två termosar kaffe!

Kan tilläggas att det blåste storm, inte lättkastat med flytlina och klass 5, men kul.

Vi hade en regnbåge som följde efter och ett litet hugg, mer action än så blev det tyvärr inte.

Funderar på att besöka någon annan damm på söndag, kanske Sallerup?

MvH Daniel

Hej!

Jag och en kompis besökte Björkadammen i förmiddags (08:00 - 12:00).

Ingen fisk, men en trevlig förmiddag med två termosar kaffe!

Kan tilläggas att det blåste storm, inte lättkastat med flytlina och klass 5, men kul.

Vi hade en regnbåge som följde efter och ett litet hugg, mer action än så blev det tyvärr inte.

Funderar på att besöka någon annan damm på söndag, kanske Sallerup?

MvH Daniel

Imorgon lördag, är det premiär på Citadellet Landskrona. Man fiskar i vallgraven runt Citadellet.

Pallar du köra så är Vinnalt trevligt ställe, tagits mkt fisk de 2 sista dagrna. Ligger dock i Simlångsdalen.

Hej!

Fiskade i Björka i går (måndags) från 08:00 till 15:30. Inte ett hugg...

Har nog faktiskt aldrig fiskat regnbåge i en damm i nästan 8h och inte ens fått ett hugg, nytt rekord alltså :lol:

Såg ett par bågar som simmade planlöst runt och runt, varvat med att hoppa upp ur vattnet. Såg inte riktigt bra ut...

Det var ett par andra fiskare där också, samma sak för dem.

Nej, nu får det blir något annat ställe att öva upp tekniken, Sallerup nästa?

MvH Daniel

Lyfter denna.

Nån som har nåt att säga om nyöppnade Sireköpinge (fd Beckamöllan)? Är det värt ett besök om man är en kräsen typ (dammar med parkeringsplatskänsla är ej av intresse)?

Hej,

Som klubbmedlem i Sireköpinge SFK så är ju mitt utlåtande kanske "något" vinklat.

Men jag tror ni kommer att uppskatta våran damm.

Om ni går in på vår hemsida www.siresf.se så finns det en hel del information och bilder från dammen och dess omgivning.

/Andreas

• 1 month later...

Som någon tidigare skrev så är Bjeveröd riktigt trevligt ställe.

De som "fixat" till det efter några års vanvård har gjort ett riktigt bra jobb..

Sen är ju 120:-/dag jävligt billigt i jämförelse med andra P&T vatten i skåne.

Men man kommer ändå inte ifrån att Bondemölla är i en egen klass!

Var där för första gången nu i mars, 5 landade varav 4 vägde mellan 3,9-5kg..

Samtliga i grym kondition med fina fenor!

• 1 year later...

Hej,

Var förbi Sireköpinge Sportfiske här i lördags, 7/7, och kollade in vattnet då jag inte varit där förut. Såg mycket vakande fisk så det verkade vara bra fart i vattnet, men ska inte säga för mycket innan jag fiskat där...Försöker göra en sammanställning av bra Put and Take" vatten på www.flugspon.se så tipsa gärna om vad det finns för mer pärlor med bra kvalitet på fisken.

Vad finns det t.ex. för bra vatten i GBG-området? Har ju varit uppe i Lindesjön, ovanför Kungälv, och där är det ju riktigt bra fiske och skönt att det bara är tillåtet med flugfisket. Riktigt naturskönt däruppe och det finns en massa fina sjöar som man åker förbi upp mot Lindesjön.