Jump to content
Sign in to follow this  
pikkenix

Testfiske av Tiveden flyfish

Recommended Posts

Det är ingen lång vandring till någon av sjöarna o miljön runtomkring är som föregående talare säger "ute i skogen" där inget är tillrättalagt för att det ska bli bekvämare..några av er lär nog bli svettiga fast på ett positivt sätt :D

Tack så mycket för svaren. :)

Det var ganska precis det jag ville höra. Jag är en riktigt sucker på vildmarksupplevelsen när jag fiskar. För mig är det mycket viktigare att jag fiskar i en harmonisk och vild miljö än att fisken nappar ordentligt.

Antar att det heller inte är upplagt för någon större trängsel vid sjöarna. Hur är det med tältning osv. Är det tillåtet i anslutning eller i närheten av sjöarna? Jag är inget fan av vindskydd, men kan ju förstå om ni tvingas uppföra sådana på vissa platser.

Det där är faktiskt frågor jag sitter med just nu och bollar fram o tillbaka :P ..jag kikar på olika platser där en möjlig camp kan läggas..men ett är säkert och det är att det blir ingen camp i omedelbar anslutning till någon av sjöarna..

Det kan mycket väl tänkas att jag utnyttjar större stenar o skrevor för att skapa något regn/vindskydd..men inget traditionellt vindskydd kommer anläggas..

Det där är faktiskt frågor jag sitter med just nu och bollar fram o tillbaka :P ..jag kikar på olika platser där en möjlig camp kan läggas..men ett är säkert och det är att det blir ingen camp i omedelbar anslutning till någon av sjöarna..

Det kan mycket väl tänkas att jag utnyttjar större stenar o skrevor för att skapa något regn/vindskydd..men inget traditionellt vindskydd kommer anläggas..

Snälla, försök hålla det så "vilt" som möjligt så man får en skön naturupplevelse och inte för mycket anlagt runtomkring.

Vill man ha service får man söka upp de fiskevatten, vore kalas med lite "vildmark"..

Helt rätt tänkt med att en eventuell camp inte ska ligga i direkt anslutning till sjöarna. En camp kan vara bra på många sätt, men just vildmarkskänslan är för många med mig väldigt viktig, så du får tänka med omsorg. ;)

Sådana vindskydd kan jag utan tvekan acceptera. Låter kreativt och känns som ett bra miljötänk. Hur var det nu med tältningen då?

Härligt! Bind så att knogarna vitnar :D ..

Till er andra: Oroa er inte då detta är o alltid kommer vara fiske på naturens o fiskens villkor :wub: ..något som ligger mig själv väldigt varmt om hjärtat..

Jon, Skit i å binda....det är bara att leta och gräva lite AJ:s flugbox!

Du kanske hittar nån Panduro-puppa? Den va fin!

//Andreas

Vill tacka dig Andreas för mottagandet av vårt testfiske i era sjöar i helgen! Jag säger bara en sak till alla er andra som är sugen på att fiska där nästa år: Åk dit! Ni kommer inte att bli besvikna.. Det är put and take av bästa klass med en del vild fisk som bonus!

Jättekul!

Härligt! Bind så att knogarna vitnar :D ..

Till er andra: Oroa er inte då detta är o alltid kommer vara fiske på naturens o fiskens villkor :wub: ..något som ligger mig själv väldigt varmt om hjärtat..

Måste bara också tillägga att en av bågarna jag fick var bland d starkaste fiskar jag fått!!!! Helvild fight rent ut sagt! :) Trodde fan jag slagit personligt rekord innan jag till slut kunde håva in firren som visade sig vara närmare typ två kilo med perfekta fenor...

Vill tacka dig Andreas för mottagandet av vårt testfiske i era sjöar i helgen! Jag säger bara en sak till alla er andra som är sugen på att fiska där nästa år: Åk dit! Ni kommer inte att bli besvikna.. Det är put and take av bästa klass med en del vild fisk som bonus!

Jättekul!

Kan ju bara hålla med i Flyfellow:s ordalag.....Åk dit!

Bågarnas uppträdande och kondition slår det mesta!

//Andreas

Edited by Flyfiction

:D ..jag vet vad du pratar om :wub: ..men i januari kan du trösta dig med att du kan boka fisket för hela året om du vill :)

Med tanke på mitt misslyckade försök på Hökensås så kommer jag lägga min planerade resa för 2010 till Tiveden :)

Ja, nu har jag kommit hem efter diverse arbete och fiske.

Och hunnit skriva lite och lagt ut lite bilder från våran trevliga tur i Tiveden.

Tack för dom dagarna Andreas! //Jon

Rapport finns på, http://tivedenflyfish.blogspot.com

Det är jag som ska tacka! :D ..håller med om att det är bra foton o ett bra gästinlägg!

Det är jag som ska tacka! :D ..håller med om att det är bra foton o ett bra gästinlägg!

:)

Hörde att det gick bra för dom andra pöjkera som va där i helgen :)