Jump to content

Recommended Posts

Posted

... Skulle dock vilja ha mer engagemang i vatten/älvräddartrådar.

Pinsamt egentligen att vi inte lyckades få ihop mer pengar än vad en genomsnittlig Edgare lägger på typ ett spö :blink:

• 1 month later...
Posted

För att svara på din fråga så tror jag att det beror på FB.

Saknar inte direkt "Skit på er" "Alla som tittar hit har tummen i röven" trådar.

Skulle dock vilja ha mer engagemang i vatten/älvräddartrådar.

Pinsamt egentligen att vi inte lyckades få ihop mer pengar än vad en genomsnittlig Edgare lägger på typ ett spö :blink:

Vad vet du om hur mycket jag gett till Älvräddarna?

Jag har inget behov av att brösta upp mig och visa hur generös jag är.

Posted

Saknar inte direkt "Skit på er" "Alla som tittar hit har tummen i röven" trådar.

Det kan ju faktiskt finnas många svar bakom detta..tex som Hannu skriver att han inte vill skriva vad han ger..man kanske är med i flera organisationer som står för något bra..ekonomin tryter mm..

Posted

Vet inte hur mycket som kom in? Men vi var säkert en hel del som betalade direkt till Älvräddarna, dessutom redovisar väl inte alla (i tråden) som satt in pengar

på Älvis konto. Hur mycket blev det (som du har koll på)?

Posted

Ingenting. Varför taggarna ut? Kände du dig träffad?

Posted

Det kan ju faktiskt finnas många svar bakom detta..tex som Hannu skriver att han inte vill skriva vad han ger..man kanske är med i flera organisationer som står för något bra..ekonomin tryter mm..

Visst är det så. Men det är ändå skrämmande lite support/pengar/medlemmar en organisation som älvräddarna har. Nu har vi en folk som vill ge 100% och de får kämpa i motvind.

Det är f-n pinsamt.

Om de som är aktiva här på edge skulle ge 50-100:- i månaden så skulle vi nästan kunna ge tex Christer en heltidstjänst att bara jobba med frågor som berör det vi älskar mest. Fiska i vild och fria vatten.

Posted

Visst är det så. Men det är ändå skrämmande lite support/pengar/medlemmar en organisation som älvräddarna har. Nu har vi en folk som vill ge 100% och de får kämpa i motvind.

Det är f-n pinsamt.

Om de som är aktiva här på edge skulle ge 50-100:- i månaden så skulle vi nästan kunna ge tex Christer en heltidstjänst att bara jobba med frågor som berör det vi älskar mest. Fiska i vild och fria vatten.

Bra ide´!! Finns den möjligheten hos Älvis? Att via autogiro skänka en slant/månad!!

Posted (edited)

Jag förstår dig till 100 % , det skall inte bli nån jävla tävlan i och vara generös.

Det är upp till var och en och

vi skall inte skapa nått dåligt samvete på dom som inte kan eller på annat sätt inte har råd.

// Janne

Edited by Den Fule
Posted

Bra ide´!! Finns den möjligheten hos Älvis? Att via autogiro skänka en slant/månad!!

Danne har månatlig överföring till Älvräddarna.

Så det funkar utmärkt.

Ps. Han har nog skänkt mer än en månadslön till dom, vid det här laget.

Posted

Danne har månatlig överföring till Älvräddarna.

Så det funkar utmärkt.

Ps. Han har nog skänkt mer än en månadslön till dom, vid det här laget.

Nåt för dig och mig..! För egen del kan det inte bli mer än en 50-Same.

Posted

Planket trådar är trevliga att läsa.

Att Forumet blivit seriösare tycker jag är possitivt.

Enligt mig ligger det på en bra nivå nu. Vilka ska man tacka för det?

Bidrag till älvräddarna, har jag uttryckt mitt missnöje för deltagandet tidigare i insamlingstråden.

Många har gett, många ger varje månad och många gav i insamlingen.

Jag ber om ursäkt om nån tog åt sig av min åsikt om deltagandet i insamlingen.

Jag vet inte om det finns någon vettig mening i att man ska informera om sina bidrag här?Sasses insamling var ett bra initiativ. :)

Allt som belyser behovet av bidrag till den organisationen är viktig :excl:

Jag älskar er ALLA, på olika sätt- ;)

Juha

Det är ett bra sätt att egga andra att hänga på, tänk hur det var med jordbävningen

på Haiti, jämfört med katastrofen i Pakistan som pågår för fullt!!

Posted (edited)

Jag ska iaf logga in på deras sida nu och kolla upp detta..

Hittade i min klumpighet inte ett skit om autogiro <_<

Men! Jag mailade "Jagaren" om info och bad samtidigt om material att hänga upp på jobbet och sånt som jag kan presentera för min

VD, jag jobbar på ABB och bygger utrustningar för bl.a nybyggnad av vattenkraft (t.ex det vidriga dammprojektet i Kina där hur

många byar som helst, lades under vatten, samt massor i Sydamerika och övriga världen). Min förhoppning är att ABB LVS ska bjuda till och bli månadsgivare...?

Min tro är att det inte kommer att ske men man bör försöka!

Tack Sasse för att du fick igång mig :)

PS. Vi bygger mestadels utrustningar för effektivisering av befintliga nät, så vi gör en jävla massa nytta på miljöfronten nuförtiden!!!

Edited by tårta
Posted

Va e själva problemet,om nån visar hur mycket eller lite man skänker då stör andra sig på det varför? ska man störa sig på nån som viar att han

har köpt ett spö för dyra pengar eller visar hur duktig man är på att binda flugor eller visar sin flugbindarhörna,hur långt man kastar osv

ja man kan störa sig på vad som helst verkar det som

Posted

Va e själva problemet,om nån visar hur mycket eller lite man skänker då stör andra sig på det varför? ska man störa sig på nån som viar att han

har köpt ett spö för dyra pengar eller visar hur duktig man är på att binda flugor eller visar sin flugbindarhörna,hur långt man kastar osv

....och vem som helst ;)

Posted

Jag tror att det finns de som inte vill berätta vad de ger och det finns de som vill berätta, båda är rätt och inget bör störa någon..

Själv stör jag mig på att tråden tappat sitt grundfokus men inte värre än att jag hakar på alla vindlingar :D

Posted

Att bli medlem i Älvräddarna är väl alltid en början, jag tror det kostar en hundring eller så. Jag tycker inte man ska hacka på folk som köper ett spö för 5000:- men samtidigt inte vill skänka en par hundralappar till en organisation som vill bevara våra älvar i ett så gott skick som möjligt. Jag kan också förstå att om majoriteten resonerar så finns ett problem, tror vi inte att de kan göra skillnad? Om vi visste att varje satsad hundring gav en meter orörd älvsträcka, garanterat, så skulle det nog rasa in miljoner.

S

Posted

Att bli medlem i Älvräddarna är väl alltid en början, jag tror det kostar en hundring eller så. Jag tycker inte man ska hacka på folk som köper ett spö för 5000:- men samtidigt inte vill skänka en par hundralappar till en organisation som vill bevara våra älvar i ett så gott skick som möjligt. Jag kan också förstå att om majoriteten resonerar så finns ett problem, tror vi inte att de kan göra skillnad? Om vi visste att varje satsad hundring gav en meter orörd älvsträcka, garanterat, så skulle det nog rasa in miljoner.

S

Bra!

Posted

S

jag menar inte att hacka på nån som köper ett dyrt spö och inte vill skänka pengar ,det är ju upp till var och en ,jag har själv lagt betydligt mer

pengar på flugprylar än på älvräddarna och så kommer det nog att fortsätta vara.det var bara ett exempel på att brösta upp sig som någon sa.

Det hade varit kanon med en hundring per meter , men det blir ju ingen större förlust om man nu inte fick ut vad man hade tänkt sig för hundringen.

men att reta sig på andra som ger och visar det i insamlingstråden tycker jag är tråkigt,man behöver ju inte läsa den om det blir för jobbigt

Posted

jag menar inte att hacka på nån som köper ett dyrt spö och inte vill skänka pengar ,det är ju upp till var och en ,jag har själv lagt betydligt mer

pengar på flugprylar än på älvräddarna och så kommer det nog att fortsätta vara.det var bara ett exempel på att brösta upp sig som någon sa.

Det hade varit kanon med en hundring per meter , men det blir ju ingen större förlust om man nu inte fick ut vad man hade tänkt sig för hundringen.

men att reta sig på andra som ger och visar det i insamlingstråden tycker jag är tråkigt,man behöver ju inte läsa den om det blir för jobbigt

:)

Posted

Jag förstår inte varför folk överhuvudtaget ska störa sig alls?

Låt folk göra det som de tycker är roligt.

Vill man inte läsa vad vissa skriver, visar gör så skit i o gå in på deras trådar.

Världen är tillräckligt full av missunnsamma, bittra, tråkiga människor som bara sitter o gnäller.