Hoppa till innehåll

Havsöring GBg:s området


Guest Gaston

Recommended Posts

8 hours ago Meritaimen sa:

Gratti Marcus.Äntligen lite rapporter från en glad Pappa :)

 

Tack, du får skaffa Instagram. Det är allt som hinns med nu när de flesta bilder är med mobilen. Blev en oldschool selfie med digitalkameran i måndags. :)  Har du ledigt nån vardag nu på slutet av säsongen hänger vi gärna med ut på fiske!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-08-22 at 16:46 Tiger sa:

Med riktigt små barn kan dagpass va det enda som det finns tid till :D  Blev ett par timmar kring lunch igår med en 10 månaders på ryggen o iaf ett bra hugg! P8211812.thumb.JPG.b97b6a093c06beb07dc8707689f3c84c.JPG

Grymt jobbat !

ska testa och ta min minsta i babybjörn ikväll, men blir nog att inhandla bärstol så det finns plats för linkorg:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-08-23 at 17:42 Rönners sa:

Grymt jobbat !

ska testa och ta min minsta i babybjörn ikväll, men blir nog att inhandla bärstol så det finns plats för linkorg:D

 

Jag tycker sele är betydligt jobbigare, man blir framtung o tung i axlarna i kastandet. Vadande känns hazardartat. Kan rekomendera deuters stolar, men tog lång tid o hitta en begagnad till rimligt pris. Studs på vadardojorna ger en spidermangreppet man behöver...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago Tiger sa:

 

Jag tycker sele är betydligt jobbigare, man blir framtung o tung i axlarna i kastandet. Vadande känns hazardartat. Kan rekomendera deuters stolar, men tog lång tid o hitta en begagnad till rimligt pris. Studs på vadardojorna ger en spidermangreppet man behöver...

Halkade, ramlade baklänges vid fiske och skadade armbågen  allvarligt för ca 1 1/2 månad sedan. Vill inte ens tänka på vad som hade kunnat hända om jag hade haft ett litet barn på ryggen. Hade dessutom cleats på min vadarskor som ofta gett mig bra grepp, men tyvärr  inte denna gång. Ryggsäcken skyddade mig nog från rygg och/eller huvudskador, men hade inte velat använda ett barn som airbag.

Som kusten ser ut här i Göteborgstrakten skulle jag nog avråda från att fiska med barn på ryggen. Men det finns andra ställen där det är mindre riskfyllt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Isoperla sa:

Halkade, ramlade baklänges vid fiske och skadade armbågen  allvarligt för ca 1 1/2 månad sedan. Vill inte ens tänka på vad som hade kunnat hända om jag hade haft ett litet barn på ryggen. Hade dessutom cleats på min vadarskor som ofta gett mig bra grepp, men tyvärr  inte denna gång. Ryggsäcken skyddade mig nog från rygg och/eller huvudskador, men hade inte velat använda ett barn som airbag.

Som kusten ser ut här i Göteborgstrakten skulle jag nog avråda från att fiska med barn på ryggen. Men det finns andra ställen där det är mindre riskfyllt.

Har ramlat otaliga gånger genom åren inklusive halkat ner från hög höjd o fragmenterat knäskålen. Orsaken är nästan alltid den samma, man har bråttom, fäster blicken på vattnet eller något annat avlägset några sekunder istället för marken framför sig. Värsta gången var det filtsulor som plötsligt fick nollgrepp på en lavfläck. Alltid tråkigt o skada sig.

Men fiske med stolen kör jag på ställen där jag inte behöver ha bråttom o kan parkera mig själv en längre tid i samma område. Går man halvfart o ser var man sätter fötterna så känner jag mig säker.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det har varit rätt bra fiske den sista veckan.  Strax över  40 landade/ 4 över måttet.

Jag håller tummarna för att det får fortsätta september ut som kompensation för uteblivna eller dåliga fiskepass tidigare under säsongen  :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago Grillen sa:

Det har varit rätt bra fiske den sista veckan.  Strax över  40 landade/ 4 över måttet.

Jag håller tummarna för att det får fortsätta september ut som kompensation för uteblivna eller dåliga fiskepass tidigare under säsongen  :)

Gott att höra! 

September kan lätt vara den bästa öringmånaden på västkusten. Bra vattentemp för både fisk och fiskare, fisken rör sig (man slipper springa så mycket själv) och fiskens kondition är bra. 

Det gäller bara att hinna ut :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Grillen sa:

Det har varit rätt bra fiske den sista veckan.  Strax över  40 landade/ 4 över måttet.

Jag håller tummarna för att det får fortsätta september ut som kompensation för uteblivna eller dåliga fiskepass tidigare under säsongen  :)

Riktigt bra jobbat - ar du runt Ggb?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Grillen sa:

Det har varit rätt bra fiske den sista veckan.  Strax över  40 landade/ 4 över måttet.

Jag håller tummarna för att det får fortsätta september ut som kompensation för uteblivna eller dåliga fiskepass tidigare under säsongen  :)

Gött . hoppas man får tid till några pass innan säsongen slutar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...