Jump to content

Havsöring GBg:s området

Guest Gaston

Recommended Posts

Sådärja… då va den andra havsöringflugan för i år sen dagen innan premiären redo😁 den första levererade ju med bravur men vi får se hur den här lyckas leva upp till förväntningarna 😅

DB1975F0-D2AE-4385-AC9A-32239DF27115.jpeg

• Like 3

Lägger lite blyfolie på kroppen. Det är nån extremeorange chenille på huvet. Lite pattegris, lite nån orange fjäder, några oranga spröt, Red ambulace uv lim på huvet. Och två spröt med nått holografiskt plastmatrial jag brukar ha i gäddflugor… och nån Ahrex krok. återkommer med recept. Sitter och njuter på www.bryggvingen.se med tre norska gäster. 6 upp hittills. 53:a på topp. Efter 13 kör vi nästa pass fram till strax före 16 :)

• Like 2

Avslutade dagens guidetur (haspelfiske) med att lägga ut ett kast med flugspöt och nya flugan… Smack sa det😎 (ungefär 16:05😁)

Fick mersmak så sticker ut själv en sväng till🕺

7357FC26-2F69-4515-B78B-089895120967.jpeg

32A7EF2C-852C-4EDA-B06E-47955030B9C0.jpeg

• Like 8

Fiskade ett nytt ställe igår, kom i vattnet 14.30 å de två första timmarna var det bra action - 52an på bilden fick följa med hem… dog av efter 16:30 men då dök även 2 sälar upp…

avslutade med att bara cruisa å njuta av kajaken å naturen å reka av platsen..

en fin säsongsavslutning i havet👍

F81010FD-6947-4AFC-88A8-044EF6671FAE.jpeg

• Like 6

10 hours ago, leijonflies said:

Denna smackade på på första kastet vid min favorit tångruska idag

C3B2281F-6C83-42AA-83CB-67DEB809D4B4.jpeg

Fin! Den ser ut att ha en liten skada på stjärtfenans nedre del, är det någon liten parasit som sitter där eller hur såg den ut live (om du noterade det)?

Kul med bra fiske det sista för många. Har själv haft rätt många kontakter också men av någon anledning är det mest de mindre som suttit kvar på in till håven och de något större har släppt. Cést la vie! Några dagar kvar nu att njuta, om än med en del regn.

On 9/27/2022 at 4:36 PM, Fisk said:

Idag har det på många ställen varit strömmar och flöden som fått en norrländsk älv att kännas nästan timid. 
Hur fiskar man när vattnet beter sig så?

Det var inte riktigt samma förutsättningar igår men inte helt olikt. Högt vatten och hård vind. Hittade öringen efter mycket letande. Flugan var tvungen att hamna precis vid kanten av tångruskorna igår för att öringen skulle visa sig.

• Like 1

Den där flugan blev rätt bra. Blev en 56:a på topp idag👌🏻Med lite flyt håller flugan hela dagen imorgon med😅 Vill ju ogärna bryta för att åka hem och binda en ny på säsongens sista dag😁

• Like 3
  • Haha 1

Bra dag! Fick mitt livs första humrar i morse och avslutade säsongen med en vacker öring nu på eftermiddagen.

Bästkusten!

IMG_20220930_092409.thumb.jpg.d3c6112697070027290b41958c443d7e.jpg

IMG_20220930_145841.thumb.jpg.511e521ab361dc13c65291d3f7e8de1d.jpg

Edited by Westie
Stavning
  • Like 2

• 5 weeks later...

Var ute på (enligt @Jonas) världens bästa Ö under dagen och tittade på vandring/lek.
Passade på att filma lite med min absolut inte film-vänliga kamera, så ni kan ju få titta på denna korta preview från alla klipp som blev bara för att.
Röv-kvalitet i denna snabbexportering tyvärr men lite redigering kanske löser det någon gång under vintern när fiskesuget slår till.

• Like 9

En som inte hade riktigt lika bra koll på riktningen 🤔 hade varit skoj att ha en kamera som är bättre anpassad för att filma i högre frame rate.

Nu lovar jag att sluta spamma... 🤗

Edited by Lodjur
  • Like 6

4 minutes ago, Karl T said:

Haha rätt i planeten i andra filmen. Bara att ta nya (sim-) tag. 

Vet inte hur många jag såg som käkade klippa på precis samma ställe när jag var där men det överstiger 20-talet 😅 det är samma kant som syns på första klippet jag laddade upp.

• Like 2

• 2 weeks later...

Får återkomma med denna raket som visste precis vad den gjorde 😄
Synd på kvaliteten som sagt, men vågar inte ens kolla på vad en 250fps kamera med hyfsad zoomförmåga kostar... (går dock inte ladda upp mycket större filer här ändå)

• Like 4