Jump to content
Guest Gaston

Havsöring GBg:s området

Recommended Posts

Guest 5062

Någon som vet något bra ställ man kan komma till med barnvagn?

(helst i södra skärgården, om GBG)

Någon som vet något bra ställ man kan komma till med barnvagn?

(helst i södra skärgården, om GBG)

amundön kan väl funka......

Så vart skall bi fiska era jönsar.......själv så kommer jag hålla till vid olika områden, mestadels runt torslanda

Så vart skall bi fiska era jönsar.......själv så kommer jag hålla till vid olika områden, mestadels runt torslanda

Jepp, det blir nog en hel del Hisingen för mig oxo åtminstone i början av säsongen..

Tyvär fick jag lära att man stängt av ett av mina ställen på norra älvstranden. Tidigare kunde man komma åt havet vid Arendals småbåtshamn, vid Arkens konferenscenter. Nu kommer man att bygga ut containerhamnen så nu är det gonatt här.  :'( Iofs inte så speciellt trevlig miljö där ändå, men tog man ringen och paddalde ut till utsidan av stora aspön och runt fästningen blev det lite trevligare.

4 dagar kvar..

precis, tror det kommer bli en sväng till Långholmen med!!

Guest A_boy_named_sue

SAmma här 8)

Fy faan för premiär den1 april när påsken ligger i mars.

Har varit på Tjörn och tittat till alla favoritställen, men spöna låg som tur var kvar hemma i Gästrikland.

[glow=red,2,300]Jag är avundsjuk så jag kan kräkas på er som går och gottar er åt att det bara är några dagar kvar[/glow].

Fy faan för premiär den1 april när påsken ligger i mars.

Har varit på Tjörn och tittat till alla favoritställen, men spöna låg som tur var kvar hemma i Gästrikland.

[glow=red,2,300]Jag är avundsjuk så jag kan kräkas på er som går och gottar er åt att det bara är några dagar kvar[/glow].

:) Jag lider med dig.. Livet är inte alltid rättvist..

3 dagar kvar!

Guest 5062
amundön kan väl funka......

Jo Amundön blir det nog i brist på bättre, tyvärr når man inte de bästa vikarna med vagnen men det handlar mer om att komma ut på premiären

Guest danieks
Jo Amundön blir det nog i brist på bättre, tyvärr når man inte de bästa vikarna med vagnen men det handlar mer om att komma ut på premiären

Om du är tvungen att ta med barnvagnen kan jag tipsa om Torslanda lagun, kanske inte värdens trevligaste miljö men bra fiske.

Tänkte kolla........någon som skall fiska på premiären???

klart det blir fiske. har väntat o väntat på denna dag. det blir troligtvis en hel dag eller iaf en förmiddag på favoritstället. förra året gav det ca: 25 fina öringar i strl. 35 - 47 cm på 3 timmar. behöll dock bara en fet på 46 cm. men nu har mitt spö misshandlats under vintern så jag måste göra en investering innan 1 april, kan dock tänka mig tråkigare saker att göra för att dämpa abstinensen. att smyga runt i redskapsbutiken är ju ganska trevligt :) :) :).

hoppas få läsa många sköna rapporter från premiären, inte långt kvar nu.

skitfiske på er.

Guest A_boy_named_sue

Känns som att man till nästa premiär borde dra ihop lite folk och göra en premiär mer lik de vid de olika älvarna där man kan träffas och tjöta och kanske hjälpas åt med en grill och dyl. Sillvik är väl ett sådant ställer som skulle kunna hålla en del fiskare och som inte är nått "hemligt" ställe. Dit går även att ta sig med lokal trafik.

En annan fråga är hur tidigt ni har tänkt er att börja? Alltså på morgonen

Guest 5062
klart det blir fiske. har väntat o väntat på denna dag. det blir troligtvis en hel dag eller iaf en förmiddag på favoritstället. förra året gav det ca: 25 fina öringar i strl. 35 - 47 cm på 3 timmar. behöll dock bara en fet på 46 cm. men nu har mitt spö misshandlats under vintern så jag måste göra en investering innan 1 april, kan dock tänka mig tråkigare saker att göra för att dämpa abstinensen. att smyga runt i redskapsbutiken är ju ganska trevligt :) :) :).

hoppas få läsa många sköna rapporter från premiären, inte långt kvar nu.

skitfiske på er.

Aj då det var då inget vidare ställe du hittat, det borde du nog varna oss andra för så vi slipper uppleva en så dålig premiär ;)

En annan fråga är hur tidigt ni har tänkt er att börja? Alltså på morgonen

Hoppas ha flugan blöt för första gången runt 07.00 och första fisken på dräparflugan(som endast fungerar första 2 veckorna) vid andra eller kanske tredje  kastet. här har man väl inga förväntningar?  ;) ;) ;)

kollade vädret på smhi, bara att hoppas prognosen håller sig. kanske lite för fint  8) 8) 8) men den svaga vinden e ju ganska bra att ha.

nej, nu bär det av till butiken för köp av spö och lina. har lite att pilla med fram tills fredag.

tiden går, inte långt kvar nu.

Aj då det var då inget vidare ställe du hittat, det borde du nog varna oss andra för så vi slipper uppleva en så dålig premiär ;)

ha ha ha, kommer någon förbi så varnar jag mer än gärna  ;) . en hygglig plats för att ta med barnvagnen är längs stenpiren och småbåtshamnen vid grillen på lilla varholmen. inte mest natursköna men ändå.

Självklart skall det fiskas på premiären.

Alla snackar om hisingen! Det måste väl vara så att det finns bra ställen söderut med?

B

Självklart skall det fiskas på premiären.

Alla snackar om hisingen! Det måste väl vara så att det finns bra ställen söderut med?

B

Nog blir det söderöver allt  8)

17 timmar kvar.

Nog blir det söderöver allt  8)

17 timmar kvar.

När får man börja.. Kl 06.00 eller kan man börja dänga redan 00.01?  ;D

Hisingen är totalt värdelöst.!

Bäst är Askim, Näset och hela vägen ner till Onsala

"helt värdelöst" = finns dåligt med HÖ där

eller

det finns tokmycket mer Söderöver?

Kul om ngn som fiskat på båda ställena kunde jämföra för Hisingen är väl inte kännt för att vara kass ??

Det finns massa bra ställen skall ni se även vid hisingen..........tro inte att dom inte stryker längs med långholmen!!

En sak GLÖM EJ KAMERAN imorgon, tänkte fresta senare med fina kort tagna från premiären!!!