Jump to content
Guest Gaston

Havsöring GBg:s området

Recommended Posts

Har funderingar på att dra mig ut till Kullaviks området imorgon. Någon som har erfarenhet av det området

Jag var där förra året ungefär vid denna tiden. Tyckte det såg hett ut på eniro... Jag såg en skaplig öring direkt när jag klev ur bilen vid hamnen. Den var inne och gjorde en lov nedanför piren efter spigg eller dyligt. Väl i flytringen så fick jag bara ett par småtorskar... Här var vråldjupt ända in till land. Sommarställe eventuellt... Jag gjorde misstaget att fiska mig söderut från hamnen med målet att ta mig ner till en vik jag spanat in. Tyvärr för långt bort. Och Kullaviksbor är än mer glada för privatskyltar, obehöriga äga ej tillträde och dyligt än folk på Näset ;) Det går bara inte att parkera ngnstans bortsett från i hamnen.

Norr om hamnen samt typ innanför hamnen låg det vikar som kan vara intressanta dock. Testa vet jag!

tjena andtrax och tack för info. Då du talar om parkeringsmöjligheter i hamnen, menar du då hamnen i Kullavik?. Jag tyckte området söder ut mot Kullsvik såg bra ut och skall se ifall jag hittar någon väg ut mot kullsvik.

Det är hopplöst med alla dessa "privata vägar". Jag kan i och för sig förstå ifall man inte vill ha en massa bilar parkerade som mer eller mindre blockerar gatorna, men frågan är ifall man har rätt att förhindra folks tillträde till kustlinjen. Jag har ingen lust att parkera vid IKEA och sedan vandra ut till havet.

Kan lova dig många trevliga taggtrådsstängsel ända ut i vattnet i Kullavik...

Jo Kullsvik var ju mitt mål också men tvingades ge upp.

Kan lova dig många trevliga taggtrådsstängsel ända ut i vattnet i Kullavik...

Jo Kullsvik var ju mitt mål också men tvingades ge upp.

Låter som om man blir tvungen att investera i en båt om mann överhuvudtaget skall komma åt vissa områden.

Okey , det var du som fiskade det var jag som kom till ön senare på kvällen

Trevligt att träffa en edgare.

mvh Meritaimen

hallo Meritaimen,

du kom lite sent så vi hade inte så mycket tid att pratta. Nästa gång då.

Fick du nån fisk?

Mvh RB

tjena andtrax och tack för info. Då du talar om parkeringsmöjligheter i hamnen, menar du då hamnen i Kullavik?. Jag tyckte området söder ut mot Kullsvik såg bra ut och skall se ifall jag hittar någon väg ut mot kullsvik.

Det är hopplöst med alla dessa "privata vägar". Jag kan i och för sig förstå ifall man inte vill ha en massa bilar parkerade som mer eller mindre blockerar gatorna, men frågan är ifall man har rätt att förhindra folks tillträde till kustlinjen. Jag har ingen lust att parkera vid IKEA och sedan vandra ut till havet.

Stor skillnad på att förhindra tillträdet till kustlinjen och stoppa bilar, fötter funkar som transportmedel. Men visst är det besvärligt, därför ingår ofta bra parkering i en "hot spot".

Dessa vägar är inte del av allmänna vägnätet utan betalas privat, mao kan de som betalar vägen stoppa obehörig trafik. Vi har det så själva där vi bor på Orust, det finns en parkering där besökare till naturreservatet kan ställa sig o sedan traska, om alla som ville skulle kunna köra hela vägen ut skulle det bli kaos.

Efter en heldag i flytringen med endast en 40 ´cm kände jag för att finslipa dubbeldraget lite,,vadade ut utan håv (naturligtvis), kastade 5-6 ggr och fick det värsta "vårpåslaget" hitintills..en fullständigt galen HÖ hoppade och rusade om vartannat. Kändes som ett klart pers. Fick (med lätt laxdarr i knäna) "beacha" fisken , som uppskattningsvis "endast" vägde runt 2 kg, var ngt smal och fick (tack vare sitt "tigerhjärta") simma tebax.

Tänk vad en fisk kan göra för humöret :mad:

hallo Meritaimen,

du kom lite sent så vi hade inte så mycket tid att pratta. Nästa gång då.

Fick du nån fisk?

Mvh RB

Tappa en Blänkare .det var rätt dött när jag kom

men såg en säl på andra sidan så kanske var det lite öring där ändå.

mvh M

Det blev ytterligare an bomtur att lägga till samlingen. Inga hugg, nyp eller följen, såg faktiskt inte en endaste fisk.

Hittade en väg ända ner till Kullsviks hamn. Det var en enskild väg, så det var väl första och enda gången jag kom dit. Väl nere i hamnen hittade jag en äldre dam som tyckte att jag kunde parkera på hennes garageuppfart, då kändes det lite bättre.

Fiskade från Kullsviks hamn och upp mot Kullavik. Den tid jag hade till förfogande tog slut strax nedanför Kullaviks reningsverk. Jag tyckte sträckan såg väldigt fin ut med sten, tång och däremellan områden med sand. Fiskade mellan 12.30 och 15. Vinden kom in S, SV (tror jag), lagom mycket så det var en bruten yta.

Hade en heldagstur på flera ställen idag. Totalt stendött. Blir nog en paus nu för att ladda batterierna.

Det är nog den sämsta premiärveckan jag haft sen jag började fiska igen. :mad:

Hade en heldagstur på flera ställen idag. Totalt stendött. Blir nog en paus nu för att ladda batterierna.

Det är nog den sämsta premiärveckan jag haft sen jag började fiska igen. :mad:

Trevligt att se att folk skriver om sina bomturer och inte bara allt skrävlande: "bara smått, ingen över 50 idag" eller "segt fiske, bara 7 landade.." osv.. :mad:

Bom! Ingen öring iaf, men en fin skrubba... för tredje turen i rad... funderar på att fokusera på skrubba nästa gång, då kanske öringen dyker upp :mad:

jag har ALDRIG fått en skrubba eller skädda på fluga... :mad:

hur bär ni er åt.. :wub:

i påsk hoppas jag dock få någon (icke-bom?) -tur... :mad:

jag har ALDRIG fått en skrubba eller skädda på fluga... :mad:

hur bär ni er åt.. :wub:

i påsk hoppas jag dock få någon (icke-bom?) -tur... :mad:

Fan jag får ganska många per säsong.

Jag brukar få dom på små streamers eller typ magnusvarianter. (för att ge exempel på hur mina kreationer ser ut typ)

Sen så brukar det underlätta att dra ner på takten när man känner plattfisknafsen, då hinner plattisen ikapp och kan suga in flugan i lugn o ro, sen gör du mothugg :wub:

Det blev ytterligare an bomtur att lägga till samlingen. Inga hugg, nyp eller följen, såg faktiskt inte en endaste fisk.

Hittade en väg ända ner till Kullsviks hamn. Det var en enskild väg, så det var väl första och enda gången jag kom dit. Väl nere i hamnen hittade jag en äldre dam som tyckte att jag kunde parkera på hennes garageuppfart, då kändes det lite bättre.

Fiskade från Kullsviks hamn och upp mot Kullavik. Den tid jag hade till förfogande tog slut strax nedanför Kullaviks reningsverk. Jag tyckte sträckan såg väldigt fin ut med sten, tång och däremellan områden med sand. Fiskade mellan 12.30 och 15. Vinden kom in S, SV (tror jag), lagom mycket så det var en bruten yta.

Markjal, lite nyfiken är du från Kullavik eller närliggande?

Lade i båten i Jörlanda ikväll och det stod två fiskare utanför bryggorna vid lilla ön. Nån edgare eller?

På väg mot hemmahamnen såg två fiakre till utanför Anråseån? Edgare?

Blev det nåt?

På torsdag e.m. blir det bra fiske! :-)

Blev det Dagholmarna då eller??

Själv blir det att försöka få i båten i Getskär nästa vecka.

Kanske får sammanstråla någon gång.

//M

Fiskade 2tim i Stenungsundsområdet ikväll. Första timmen var det dött sen fick jag 2st på 2 kast. 46 o 48cm den största vägde 1.6kg. Båda tog på Pattegrisen. :mad:

Ute en sväng i askimtrakten..... 4 knallblanka runt 35-40cm.....

men reka rullraset.... en liten smäll så sa det klick i rullen... dessutom så lyckades jag under måndagens tur (jag är mästerfotograf på andtrax firre) slarva bort/tappa en alu-färgad koma 6/7.... :mad: (om en vänlig skäl hittar den så vore det kalas!!!!)

grädde på moset var väl iof att min kontrabas sprack = 15 000:- i reprationskostnad.....

nya tag imorgon... börjar dock bli skralt i rullhyllan... "hittade" denna båt liggandes vind för våg vid Ganlet, drog upp den lite vid badstranden... ngn som vet vaert man skall vända sig för att rapportera ller ngn som kan veta vems båt det är?

/

Magnus

post-4252-1239221244_thumb.jpg

Edited by losmopedo

men reka rullraset.... en liten smäll så sa det klick i rullen... dessutom så lyckades jag under måndagens tur (jag är mästerfotograf på andtrax firre) slarva bort/tappa en alu-färgad koma 6/7.... :mad:

grädde på moset var väl iof att min kontrabas sprack = 15 000:- i reprationskostnad.....

nya tag imorgon... börjar dock bli skralt i rullhyllan... "hittade" denna båt liggandes vind för våg vid Ganlet, drog upp den lite vid badstranden... ngn som vet vaert man skall vända sig för att rapportera ller ngn som kan veta vems båt det är?

/

Magnus

Attans oflyt helt klart....

men reka rullraset.... en liten smäll så sa det klick i rullen... dessutom så lyckades jag under måndagens tur (jag är mästerfotograf på andtrax firre) slarva bort/tappa en alu-färgad koma 6/7.... :mad: (om en vänlig skäl hittar den så vore det kalas!!!!)

/

Magnus

Väldigt tråkigt, allt brukar komma samtidigt när det kör ihop sig.

/

Magnus

Det är så ledsamt när kära prylar går sönder :mad: .

Jag har sett att man säljer ut Okuma Airframe (plastrulle) för en spottstyver på tradera/blocket/nätbutiker. Jag har en O. AF storlek 7-9 som jag använt och misshandlat i fem år, bl a på Thailand och Borneo i ett halvår. Bra broms och SLAGTÅLIG! Kanske kan vara ngt att köpa tills din ekonomi tillåter att köpa en lika tjusig rulle som just gick sönder..?