Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Havsöring GBg:s området

Featured Replies

Haha säg inte att bara snygga flugor tar fisk! Usch vilket monster!  ;D

Det tycker inte Öringarna ;D ;D

Trouthunter 4 life

• Replies 29.5k
  • Views 3.2m
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev en kvällstur efter jobbet då denna sillätare kom upp, 4 kg och 71 cm.

• Fick möta denna madame igår, 2 kilo fördelat på 54cm gav till en bra fight  

• Har kämpat en del iår och inte hittat fisken på mina ”sommarplatser” än. Bestämde mig för att göra nåt annat å styrde cykeln mot en plats jag brukar besöka framåt hösten. På knädjupt vatten några mete

Någon som vet om de finns att köpa någonstans i gbg området?

MVH

Lars

Jaja dra den om vargen också  ;) Finns dom verkligen kvar så långt ute fortfarande... trodde dom var minst vid röda sten vid det här laget!

MVH

Lars

Har ärligt talat aldrig sett flugorna i butik. Strömvalls eller LB kanske men jag är tveksam.  :-

Har ärligt talat aldrig sett flugorna i butik. Strömvalls eller LB kanske men jag är tveksam.  :-

Det är väl dags att skaffa sig en ny inomhus hobby men jag vet inte om jag har tid att börja binda själv även om det är lockande.

MVH Lars

Äsch så där ser alla limflugor ut! Klipp lite fjädrar och lägg i påse... limma lite på kroken. stoppa i påse och skaka. voila! En grym fluga!

MVH

Lars

Vargöns järn och snäjk har dom ;D

gbg området = 10 mils radie ;)

Trouthunter 4 life

Tajtlajn i kållered har haft åtminstone.

Säger bara FALTIN special......detta e enda rätta receptet för ett lyckät öringfiske i havet ::)

Motiv e hemligt, men ser ni en lång jävel i tångudden utvadad så jävla långt ut som möjligt så har ni iallfall träffat skaparen till detta monster ;D

Ps......han e lång, norrlänning, och jävel på att dräpa dom!!!

Någon som fiskat havsöring senaste veckan runt om GBG???

Någon som fiskat havsöring senaste veckan runt om GBG???

Yepp..!!

Yepp..!!

Alltid gott med dina uttömmande svar TG  ;)

var ute igår em / kväll, inte ett hugg. Däremot några större plask ute på djupare vatten.

Funderar på att ta en tur i eftermiddag/kväll, kanske man skulle prova något annat ställe än Hisingen. E det någon som har tips?  :)

Funderar på att ta en tur i eftermiddag/kväll, kanske man skulle prova något annat ställe än Hisingen. E det någon som har tips?   :)
jag vet ett där öringarna e som tokiga nu med många fina fiskar som tas vi denna tid på året....men jag säger inget......... ;D.............och du gaston jag håller med dig om denna Faltin special den e en riktig dräpare den slår flugan magnus med hästlängder!

Renodlad flugfiskebutik i hjärtat av Göteborg!

www.h2o-flugfiske.se

Vi finns på Ånäsvägen 19, välkomna in på en kopp kaffe!

amundön

amundön

Lägg av du fiskar bara där för att kolla in tanterna!!!

jag vet ett där öringarna e som tokiga nu med många fina fiskar som tas vi denna tid på året....men jag säger inget......... ;D.............och du gaston jag håller med dig om denna Faltin special den e en riktig dräpare den slår flugan magnus med hästlängder!

Så e det FALTIN Special e det som gäller på västkusten...... :-*

Säger bara FALTIN special......detta e enda rätta receptet för ett lyckät öringfiske i havet ::)

Motiv e hemligt, men ser ni en lång dumming i tångudden utvadad så jävla långt ut som möjligt så har ni iallfall träffat skaparen till detta monster ;D

Ps......han e lång, norrlänning, och dumming på att dräpa dom!!!

Om någon blir nyfiken på denna fluga rekomenderar jag en tur in på www.seatroutfishing.dk Gå vidare in på Laesarnes egne fluer.

Och visst det är en klart fiskbar fluga.

Hur kommer det sig att alla är så hemlighetsfulla om bra fiskeplatser längs kusten... Det är ju en ganska så lång kuststräcka... Lär ju knappast bli utfiskad av några flugfiskare. Själv så brukar jag fiska på ställen som är ganska så lätt åtkomliga typ, sillvik-lilleby, vadholmen, särö, överön.

Hur kommer det sig att alla är så hemlighetsfulla om bra fiskeplatser längs kusten... Det är ju en ganska så lång kuststräcka... Lär ju knappast bli utfiskad av några flugfiskare. Själv så brukar jag fiska på ställen som är ganska så lätt åtkomliga typ, sillvik-lilleby, vadholmen, särö, överön.

En del fixke i strömsund, alltid bra och ett jävligt bra fiske efter sik på fluga!!

Strömsund.......där håller jag hus!!

Strömsund vid Tumlehed?

Strömsund vid Tumlehed?

Japp........det är ett kanonställe enligt mig, jag och mina kollegor hade ett kanonfiske med på sik, vakar ju något hejdlöst!!

Kul!  Kanske åker dit och testar i eftermiddag.