Jump to content
Guest Gaston

Havsöring GBg:s området

Recommended Posts

Jaha ja, öarna verkar inte vara säkra kort när vintern är långdragen.

Drömpremiären med vännerna på hemön Tjörn har än så länge varit två bompass...

Frågan är om man skall söka sig mot fastland närmsta dagarna.

Å andra sidan är vissa vikar här ute så fina att man kan stå där och njuta medan man intalar sig att det bara måste vara bra fiske. :)

stort grattis till alla som fått spöböj, avsaknaden börjar ge mig lätt ångeest... -_-

Tjena! Ingen som fått på Amundsön?

Jag har plockat 4 st där :) , dock har den största bara mätt 45 cm. Men kompisen tog en på 60. Blir en tur dit imorgon igen.

Första turen för säsongen blev igår! På 4 gubbar kom en wobbler upp och en runt 40 tappades! Inte nog med det så va nya kängorna lite för stora, ligger i Säljes-tråden nu! I övrigt riktigt bra men behöver en storlek mindre, hoppas det går att sälja. Nåja, idag åker jag till orust och letar varma vikar, stannar till söndag så lite fiske ska väl hinnas med!

Idag skiner solen, men är det inte lite väl kallt? -_-

Jo, för fan... för tillfället 7 plus på Orust... kommer säkert inte bli mer än max 11 under dagen...

Solen kommer bara värma upp ytvattnet pytteligranna i några få vikar...

Ingen höjdare...

Dagens bomtur kanske kommer rapporteras senare, vi får se... :D

Jo, för fan... för tillfället 7 plus på Orust... kommer säkert inte bli mer än max 11 under dagen...

Solen kommer bara värma upp ytvattnet pytteligranna i några få vikar...

Ingen höjdare...

Dagens bomtur kanske kommer rapporteras senare, vi får se... -_-

Ähh, kom igen nu! Klart att det inte blir bom idag! :D

Ähh, kom igen nu! Klart att det inte blir bom idag! :D

Absolut inte.

Det är nu dags för dagens andra tur.

Kan bara säga att imorse 05:30 var det "JÄVLIGT" kallt.

Bomtur på Lilla Varholmen men det skall vi ändra på.

Rapport från lilleby kommer...

//Näslund

Absolut inte.

Det är nu dags för dagens andra tur.

Kan bara säga att imorse 05:30 var det "JÄVLIGT" kallt.

Bomtur på Lilla Varholmen men det skall vi ändra på.

Rapport från lilleby kommer...

//Näslund

Nä idag spräcktes 0an!

Ok, en slips på 40 cm men ändå, spöt kröktes ju iallafall.

Det l¨åg en tunn ishinna på havet så det var svårfiskat :-) Lina och fluga la sig på isen på flertalet ställen men när solen värmde på och sydvästan kom så försvann isen med men 0°C i vattnet gjorde att jag bara klarade 2h innan jag traskade hem till dukat frukostbord.

Skall vänta några timmar nu tills solen värmt upp någon vik för idag kan de bli borstmaskexplosion och då skall jag vara på plats!

post-2640-1270285111_thumb.jpg

Rola och jag åker ut om en stund med vår gode vän Linkan från Växjö. Vilket väder - det är bara att passa på :D

Rapport kommer senare.

Skitfiske på er alla som är ute !

Efter en sån jätte BOM på premiären, var jag tvungen att ge det ett nytt försök idag.

Blev en härlig tur med många spöböjar.

Gått att hitta en vik som levererar även i sydostan.

Blev 5 35:or med bra fart i.

Får tacka forumet för tipset om haröra. :D-_-

Hade inte testat detta förut. Visade sig vara det effektivaste idag för min del.

Körde med guldribbat haröra som upphängare följt av en magnus.

4 av 5 tog på harörat. Hade en dubbel men den ena klev av.

/Mats

Edited by Carlston

Lyckades inte spräcka nollan idag heller platsen var onsalahalvön fisketid 4 timmar ungefär såg 3-4 borstmask/sandmask :D men ingen fisk sydostlig vind 7-10 grader i luften hade som tur var trevlig sällskap o gutt med fika så en bra dag anyway

För 1 ggn använde vi faktiskt spöhållare vid havsöringsfiske brukar endast använda dom i fjällen annars -_-

post-491-1270306515_thumb.jpg

Va ute en snabbis mellan 8-10 idag , ingeting hände, min son åkte ut vid 3, efter en timma hade han fått två, en större o en mindre men bägge simmar vidare, så det krävs nog lite varmare vatten ínnan det kommer igång på riktigt

Lyckades inte spräcka nollan idag heller platsen var onsalahalvön fisketid 4 timmar ungefär såg 3-4 borstmask/sandmask :D men ingen fisk sydostlig vind 7-10 grader i luften hade som tur var trevlig sällskap o gutt med fika så en bra dag anyway

För 1 ggn använde vi faktiskt spöhållare vid havsöringsfiske brukar endast använda dom i fjällen annars ;)

-_-

Trodde jag var lat som åkte helikopter de första milen :)

Imorgon blir ett historisk datum, då skall min pojk för fösta gången vara med och fiska havsöring, br till gudarna att han får en......tänkte ta torslanda lagun, det kan ju vara ok!!!!

Edited by MIKAC

Då var tredje fiskepasset avslutat, det blev 6 st låg mellan 30 - 35 cm. Samt så tappade jag

en 50 + efter att ha drillat den i 1 min

Lång dag idag. Började tidigt o fiskade fram till lunch. Segt fiske, men landade ändå en

runt 30 cm. Missade flertalet hugg. Dom va riktigt försiktiga.

Hade även på en lite finare bit som va över måttet. Fick även min första skrubba på fluga.

Sedan va det dax för påsklunch. Fint med en sup då jag inte körde. Sedan va det bara på det igen.

Landade 3 till i 30-35 klassen. Kul med spöböj, men dom stora lös med sin frånvaro.

Imon blir det sovmorgon...

Premiären blev en stor flopp!! Inga hugg, inga följare ingenting......efter 6 månaders väntan....

Hanhals holme, Finnasand, kyrkansängar helt bom.....

Dagen efter var jag tvungen att lämna familj o föräldrar för några kast efter 19 tiden. Fiske på första kastet -_- , 40 cm djupt, blank 30 cm, men de rycker ju i snöret....!!! Förbannelsen bryten. Tomas D, du vet vilken fluga he he :)

Idag 2 timmar på Onsala men perfekta förutsättningar, nåt drag i linan men inga fångade. Såg en + 50 cm blank som fångades av spinnfiskare :D .

Nästa helg blir det flyringsfiske i Sthlmsskärgård innan jag kommer tillbaka till Onsala den 23 april för fem dagars tokfiske. Hoppas på någor varmare vatten.

Härlig med en ny säsong. Skitfiske på er alla // Gusten

...så det krävs nog lite varmare vatten ínnan det kommer igång på riktigt
Någon som mäter vattentemperaturen på sina turer? Senast jag fiskade var vattnet -0,5° i Barsebäck (Skåne)...

Kunde inte hålla mig utan smet ut två timmar medan barnen sov i mormors stuga i Apelviken :D

Premiärfisket var kort men otroligt lyckat, lurade två godkända strax söder om Träslövsläge. 50 cm respektive 52 cm varav jag behöll den största som var blank och fin och vägde 1,3 kg. Båda huggen föll på en ny spännande räkimitation.

Premiären blev en stor flopp!! Inga hugg, inga följare ingenting......efter 6 månaders väntan....

Hanhals holme, Finnasand, kyrkansängar helt bom.....

Dagen efter var jag tvungen att lämna familj o föräldrar för några kast efter 19 tiden. Fiske på första kastet -_- , 40 cm djupt, blank 30 cm, men de rycker ju i snöret....!!! Förbannelsen bryten. Tomas D, du vet vilken fluga he he :)

Idag 2 timmar på Onsala men perfekta förutsättningar, nåt drag i linan men inga fångade. Såg en + 50 cm blank som fångades av spinnfiskare :D .

Nästa helg blir det flyringsfiske i Sthlmsskärgård innan jag kommer tillbaka till Onsala den 23 april för fem dagars tokfiske. Hoppas på någor varmare vatten.

Härlig med en ny säsong. Skitfiske på er alla // Gusten

Ja, Gusten , som HåkanViskafors säger , den fula flugan får du nåt på den. O ja de får vissa av oss ! Den är grym ! Vi ses i slutet av April Gusten , då ska vi visa grabbarna västkustens bästa öringfiske (hoppas ja )