Jump to content
Guest Gaston

Havsöring GBg:s området

Recommended Posts

En tur med lillebåten i regnet till ett av sommarställena gav kul fiske. Fullt med vakande fisk och vilken tur jag hade me en haröra i stl 12, den gillade dom. Blev 7 tillslut på 3 timmars fiske, 2 över måttet och vad tror ni det var? Jo BESOR! blir så trött på dessa magra slangar till öringar.

/Peter

var ute idag en runda blev 1 o tappade en , men dom vakade som fan aldrig sätt det förr inte så mycket, testade allt men inget dög dom så har nån några förslag?

En tur med lillebåten i regnet till ett av sommarställena gav kul fiske. Fullt med vakande fisk och vilken tur jag hade me en haröra i stl 12, den gillade dom. Blev 7 tillslut på 3 timmars fiske, 2 över måttet och vad

tror ni det var? Jo BESOR! blir så trött på

dessa magra slangar till öringar.

/Peter

Haröra. Intressant. Körde du förtyngd , guldskalle?

var ute idag en runda blev 1 o tappade en , men dom vakade som fan aldrig sätt det förr inte så mycket, testade allt men inget dög dom så har nån några förslag?

Va ute igår och upplevde samma sak vakade brutalt mycket men inget verkade funka!

Var ut till tjörn idag med min far på lite morgon fiske

det blev 4 st landade men alla under måttet

jag hade en feting på ca 65-70cm på som stack vid håvningen :-(

första Hö som jag får på som drar ut backing han gjorde 2 st rejäla rusningar sedan lite små rus med hopp

den fortsatte sedan med lite botten stångning nära land bland massa tångruskor och stenar så jag satte lite press på han och hade tänkt mig en snabb håvning men när håven var en halvmeter ifrån den så gjorde den ett ruskande och den gick loss

men den simmar vidare och upplevelsen kommer förmodligen inte att minska fiskesuget/tankarna om dom stora lunsarna som huserar runt våra stränder

skitfiske på er

nice... go rusch kan jag tänka mig :)

nice... go rusch kan jag tänka mig :)

jo det tjöt fint i rullen och pulsen höjdes en aning med :-)

är glad för det som vara iaf. fisk kan man ju köpa om man vill äta

men upplevelsen är ju svår att köpa

3 landade wobblers idag, historiskt trögt fiske och även här endel vak likt ni andra...

Drog ut vid 16 tiden för att testa min Drifter ring efter modifieringarna och de levde upp till förväntningarna men det blev ös regn som aldrig gav sig! Harvade i flera timmar men inte ens en dragning i regnet.

Åker in till land för en paus och på 20 min drar jag 7st öringar och hade lika många hugg! Ingen över måttet men alla var feta. 2st på 30, 2st på 40 och 3st på 44cm! Men sen var det dött, så drog ut en sväng till med ringen men inte någon känning alls. Men nu hann jag testa ringen även om det inte det var dom mest optimala förhållandena och nu har jag passerat 50st landade öringar sen den 1:a april! :)

Nu får man torka kläderna och vara beredd på nya tag igen snart :D

Fiskade runt Kode idag mellan 16-20. Såg en hel del vak. Trevligt, första gången i år! Till slut blev det 3 st. 46,45, 30. Alla besor :)

Och så kom en säl på besök. Skönt med lite fisk i alla fall.

En tur med lillebåten i regnet till ett av sommarställena gav kul fiske. Fullt med vakande fisk och vilken tur jag hade me en haröra i stl 12, den gillade dom. Blev 7 tillslut på 3 timmars fiske, 2 över måttet och vad tror ni det var? Jo BESOR! blir så trött på dessa magra slangar till öringar.

/Peter

Körde också haröra igår när jag möttes av hoppande öring i viken jag fiskade.

Inte lika bra utdelning dock. Funderar på om en säl kanske jagade ut dem för sen var det dött...

Ett långskott! Men är det någon som jobbar centralt i Göteborg som brukar ta bilen ut och fiska efter jobbet (vår bil är allt som oftast upptagen av tjejjen som använder den i jobbet)? Skulle man kunna haka på nån kväll isåfall? :)

Här kommer en hyfsad fiskerapport från i går då jag och Putte gjorde ett trevligt hö pass :)

5 landade fiskar från 40-44 cm och 2 tappade !

Putte tog 1 just under måttet, och hade ett fler tal hugg men havsöringen var rejält kräsen vi provade allt från små märlor till torrfluga hehe.

Hittils säsongens största fisk för min del blev en fin 58a i god kondition som bjöd upp till en härlig dans. Klass 5 spöt fick jobba fint ! efter några rusningar och goa hopp så blev det dags att landa den, blev lite orolig att inte 0,18 tafsen skulle hålla men det gick till slut bra bara man ser till att ha rätt broms så går det allt och samtidigt tålamod ^_^

Bilder kommer att läggas upp så fort jag har möjlighet.

/ Mvh Danne.

Ett långskott! Men är det någon som jobbar centralt i Göteborg som brukar ta bilen ut och fiska efter jobbet (vår bil är allt som oftast upptagen av tjejjen som använder den i jobbet)? Skulle man kunna haka på nån kväll isåfall? :)

Vet inte om man kan kvalificera mitt fiskande efter jobb som 'ofta förekommande' men visst finns det plats i bilen när det väl bär av. Helgens efterlängtade premiär görs dock med utgångspunkt från stugan så det blir tufft men sommarkvällar blir det ju förhoppningsvis gott om :)

Om jag har fattat det rätt så skulle det vara 4msk salt och 4msk socker. 4st olika sorters peppar: 1msk med svartpeppar, 1msk med vitpeppar, 1msk med grönpeppar och 1msk med rosépeppar och all peppar ska köras i en mortel. Sen brer man på det över fisken tillsammans med dill och lägger den tjocka sidan av fisken mot den smala sidan med köttsidan mot varandra. Sen får det ligga i ett par dygn och sen är det klart.

Hållbarheten blir upp till en vecka men det brukar gå åt snabbare! ;) En grej att tänka på är att filéerna måste vara frysta i minst 2-3 dygn för att ta kål på ev parasiter!

Hoppas detta gav något intresse.

Tackar, ja den var riktigt fin, hoppas att man får en till som man kan grava :)

Mvh Anders

Tack å bock!

Nu ska bara en fin gravöring landas :mellow: