Hoppa till innehåll

Helgfiske efter regnbåge


Bear

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte ta mig i kragen, spotta i näven, överge kusten och satsa på lite tjärn- och småsjöfiske. Så jag satsar på regnbågen i närheten av Göteborg, som man kan ta sig till kommunalt + till fots nu i helgen.

Var bör jag söka mig? Sitter ogärna och trummar med fingrarna i mer än en timme på buss/tåg! Jag har tittat en hel del på Södra Långvattnet i Mölndal (klubbsjö för Kvarnbyns SFK) men letar självklart efter fler alternativ, gärna som ni har egen erfarenhet av. Att pynta ett par hundra för dagskortet är OK. Vad ska jag fylla askarna med för flugor? Fjädermygg och getingar är väl en självklarhet, nattsländor storlek mindre bör kanske fungera också? Men vad mer?

Jag är inte främmande för sällskap, om någon känner sig sugen på att hänga med! Planen ser ut att genomföras under söndagen (heldag!), då vind och väder är mer lätthanterliga än vad de verkar bli under lördagen.

Innehar även Gula Kortet, men de sjöarna som jag stått vid har varit öken - så det var nog sista året jag satsade på det kortet. Överbevisa mig gärna.

Med vänliga, och skitfiske på er,

Redigerad med Bear
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej!

kullsjö i Härskogen är ett bra fiskeställe men går inte att ta sig kommunalt om man inte vill gå cirka 4 km :/ sen finns även norra långevattnet men vet inte hur det är då jag inte varit där på ett år. men sist ja va där blev det 4 st bågar iallafall :) det är de jag har varit vid sen finns det säkert mycket mer som jag inte vet om!

MVH william :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...