Hoppa till innehåll

Fluebilder - og lys


Andre Brun

Recommended Posts

Hei :) Sitter nå her og binder fluer, og varierer litt med lys for moro skyld. Bruker en SB-800 m/ diffusor som slave, og en SB-900 med diffusor som master. Begge i et lystelt.

Hvilket bilde synes du er best? Flatest lys på det nederste, og delvis baklyst på det øverste - det i midten er mitt i mellom lysmessig.

Jeg synes det er moro å høre andres inntrykk, for jeg er ikke sikker selv.

Bilde 1.

5023024039_d06d27aae8_b.jpg

Bilde 2.

5023026065_25e774e1e3_b.jpg

Bilde 3.

5023633590_a7c689280e_b.jpg

Redigerad med Andre Brun
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Andre. Vackra bilder alla 3, men jag föredrar nog bilde 1. Den ger spännande skuggor på flugan samt att färgerna inte ser "vattniga" ut.

Bra jobbat.

Cheers!

Takk, Mr. Smith :)

Det nederste bildet er nok det mest teknisk korrekte, men jeg er enig med deg - det øverste har litt mer spennende lys, selv om det er litt hardt lysmessig.

Redigerad med Andre Brun
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Föredrar helt klart bild 1, kontrasten mellan bakgrunden är kanon! Jag skulle nog dock höjt upp blixten lite lite, så ljuset kom nästan direkt frånfaör flugan (Ur flugans perspektiv), men det kanske är för att jag är en skadad gammal bröllopsfotograf.

Godt poeng :) (ikke at du er skadad gammal bröllopsfotograf, men at blixten flyttes) Takk - skal prøves ut :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Svårt för nu diskuterar man smak - alla tre bilderna är kanon bra dock tycker jag att bild 1 och 2 sticker ut något.

Den djupare blå nyansen på bakgrunden på bild 1 tilltalar mig samtidigt som jag uppfattar flugan på bild 2 bättre belyst och exponerad.

:wacko: Det får nog bli bild 1 - den mörkare bakgrunden fäller avgörandet. :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...