Hoppa till innehåll

Crazy charlie, vilken krok?


caran672

Recommended Posts

Rekomendera en bra saltkrok för att binda crazy charlie, med storleksrekomendation(er).

:)

Dina svar kommer nog snart.. jag vill bara lägga till att du ska binda några i färgen tan om du ska fiska på sandbotten och

jag har fått rekommendationen att följa bottenfärg på dessa flugor.. En annan viktig sak, ska du fiska riktigt grunt (med vegetation),

hoppa då över ögonen eller bind in plastögon som inte väger så mycket..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mange bra svar.

Personlig binder jeg dem på mustad 34007. Ikke en "fancy krok" men den er skarp. Og billig. Siden saltvannsfisket sliter endel på krok og fluer har jeg gått fra dyre kroker som Tiemco til billigere krok som gjør samme nytten.

Tips: Bind noen med kaninhår/rev istedet for kalv, da får du en flue som "lever" sitt eget liv:-) De viktigste fargene er somregel Offwhite, tan, lys tan og lys oliven. Ikke overdriv flash! 2-3 strå er nok. Sjekk ut Bunny Gotcha også. Svinbra bonefish flue!

Om det er Bones du er ute etter da... ;-)

Tight Lines!

Johan

http://bonefishbonefish.com

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När vi ändå pratar bonefishflugor, vilka färger är det som gäller? Har fått intrycket av att det mest är ljusa färger som vit, grå, sand, gul, ljusrosa, ljusolive med mera..

Tror jag ska fiska över sandbotten.. Vet inte helt säkert än.

En grundregel är att försöka matcha färg på flugan efter vilken färg bottnen har.

Kan såklart vara knepigt om det är väldigt skiftande ljus sand och turtlegrass.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...