Hoppa till innehåll

Ädelfiske runt falun?


Recommended Posts

okej.. vi får se vilka vi testar sen då.. flugval då, vad är det som gäller? finns det strömvatten där m ädelfisk?

Flugval beror väl lite på när ni ska fiska. Men om ni är ute efter att få dra lite regnbåge så är väl streamers i olika färger och former det effektivaste, jämt.

Strömfiske är det sämre med. Men har ni råd så är ju fisket i Borrsjöån eller Lungsjöån en häftig upplevelse :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju i och för sig sant :) hoppas att sjöarna levererar, ser fram emot att få testa dem :) finns det någon/några hemsidor?

http://www.grycksbofiskeklubb.se/

http://hem.fyristorg.com/bjursas-leksands/

Här är ett annat vatten med både öring och båge

http://www.gardviksfvof.se/

Lungsjöån och Borrsjöån

http://www.flyfisher.nu/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Av att döma på bilderna från Grycksbofiskeklubb så tänker inte jag åka dit, vilka fula och feta bågar det var på bilderna! letar efter ett vatten som erbjuder isättningar av finare fisk än så.. borrsjöån verkar vara det enda som går upp mot mina ´´krav´´ :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Av att döma på bilderna från Grycksbofiskeklubb så tänker inte jag åka dit, vilka fula och feta bågar det var på bilderna! letar efter ett vatten som erbjuder isättningar av finare fisk än så.. borrsjöån verkar vara det enda som går upp mot mina ´´krav´´ :P

Höga krav. Då kan jag tipsa om våran Solbergatjärn strax utanför Insjön. Regnbåge i klockren kondition. Stor fisk. Båtuthyrning. Dock svårt att fiska från land. Finns en par bryggor. Men båthyran är 10 kr timmen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det låter riktigt schysst! har dom nån hemsida?

Dom? Vi. Jag är ordförande i föreningen. Vi har en hemsida på gång men inte färdig än.

Vi håller även på att bygga upp en informations sida av en plattform som idrottsförreningar använder men det är bara i sin linda.

Vi har en klubbtjärn också där vi har samma fisk. Klubben håller på att forma en sida kopplat till den där medlemmar och styrelse tillsammans bygger upp informationen. Vi har bara börjat än men håll lite utkik på den under vintern så kommer informationen att växa och även Solbergatjärns P&T fiske kommer att informeras om där.

Som sagt. Inte mycket info än men det kommer allt eftersom.

www.sportnik.com/flugfiske

Varför har vi så bra kvallité på fisken??? Vi har egen odling. :)

Mvh Jan

Redigerad med flyfisher30
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

häftigt! och vart ligger ni? hur ofta beräknar ni att ni kommer sätta i fisk?

Från Falun är det ca 3-3,5 mil över skogen. Gamla vägen till Borlänge. Där åker man även förbi vägen till Stensjöarna som sporre talade om. Man åker mot Rexbo/Insjön. Ta fram en karta på eniro. Sök på Solberga så hittar du.

Fisk sätter vi flera ggr per säsong beroende på hur mycket kort som säljs. Målet är att det skall vara gott om fisk i sjön alltid. Det är dock inte som att fiska i ett "normalt" P&T vatten där fisken blir frenetisk efter en isättning.

Våra är redan från start präglade till viss del på naturlig föda. Belöningen är fisk i otrolig kondition.

Har själv alldrig varit med om nåt liknande av regnbåge på kroken tidigare.

Mer om det kan vi ta när det blir säsong igen och jag kan gärna ställa upp som "guide" så ni får ut mesta möjliga av en tur.

Naturligtvis kostnadsfritt.

MVH Jan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...