November 1, 201015 yr comment_1349373 Hej på er. Edge kommer vara med med en monter på sportfiskedagen på Möller Bil lördagen den 11 december. vi har beslutat att vi ska ha en Step by Step tävling inför den dagen vi och har diskuterat fram ett tävlingsupplägg med Niklas Dahlin (Möller bil) och Niklas Runarsson (Global Moderator Edge) som båda med på mässan som arrangör respektive flugbindare. Vi har delat in tävlingen i tre kategorier: Harr/öring Havsöring/lax Gädda Bästa SBS beskrivningen oavsett kategori vinner ett Vison Cult Fiber flugspö. Övriga kategorivinnare vinner en Vision Vibe 85 fluglina. För att öka spänningen bland alla som deltar så lottar vi även ut en Vision Vibe 85 fluglina samt tre filmer av Johan Klingberg (Torrfluga - del 2) bland alla som postar bidrag. Jag kommer att närvara på Sportfiskedagen och presentera vinnarna vid lämpligt tillfälle. Sista dag för inlämning av bidrag blir den 7 december. Alla tävlingsbidrag postas i den här arean och ni får posta ett bidrag per tävlingskategori. Vi ser fram emot ett gäng fina bidrag! kom ihåg att ett högt deltagande är lika med goda möjlighter för likande tävlingar framöver. Vi skickar givetvis priserna till de eventuella vinnare som inte kan deltaga på sportfiskedagen. Jonas Nordigårdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
November 1, 201015 yr comment_1349378 Ligger fokus på att "hjälpa folk att göra en likadan fluga" eller snackar vi fototekniskt kunnande? ...eller är det helt enkelt jakten på den svårdefinierade "wow" upplevelsen som gäller? Helt klart ett kul alternativ, skall försöka hinna med. Nån måste ju bli sist också! Edge-presentation http://www.edgeforum...showtopic=91876 Report
November 1, 201015 yr Author comment_1349383 Vi gör en helhetsbedömning men kreativitet, fina tydliga foton, bra textbeskrivning osv är parametrar som spelar in i bedömningen. Det finns otroligt mycket fina sbs´s på edge och jag tror ni vet själva vad som brukar göra ett sbs mönster uppskattat? Kolla även på Andreas Lestanders SBS mönster på sidan utanför forumet. Jag kan tycka att det är lite trevligt med en bakgrundsstory till flugan innan sbs delen börjar. Ni har fria händer, gör ert bästa så blir det säkerligen hur bra som helst. det ska bli kul att se vad ni hittar på för något. Kan även nämna att ni som postar mönster har full redigeringsrätt på era inlämnade mönster fram till och med att vi låser arean. Den enda begränsningen är att ni får posta max ett bidrag per kategori. /Jonas Ligger fokus på att "hjälpa folk att göra en likadan fluga" eller snackar vi fototekniskt kunnande? ...eller är det helt enkelt jakten på den svårdefinierade "wow" upplevelsen som gäller? Helt klart ett kul alternativ, skall försöka hinna med. Nån måste ju bli sist också! Jonas Nordigårdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
November 3, 201015 yr comment_1350089 kanon intiativ. Nybörjare som en annan gillar skarpt SBS så man kan få något gjort.. Ställer upp med något halv otäkt me Report
November 12, 201015 yr comment_1353531 Observera att: Medan det verkar gå att infoga hur många bifogade bilder som helst i ett inlägg (testade just med 30 stycken utan problem), går det inte att med -koden infoga mer än 10 bilder som ligger någon annanstans. Så ska ni göra en SBS med mer än 10 bilder som ni tänker länka in, gör så att SBS-en sträcker sig över flera inlägg. Skriv första inlägget och svara själv omedelbart på det. Använd sen svaret/svaren till resten genom att redigera dom. Genom att "paxa" inlägg på det viset, slipper ni ovälkomna kommentarer mellan inläggen. www.swedneckflyfishing.comhttp://www.flytierspage.com/nrunarsson/nrunarsson.htmEdgepresentation... Report
November 24, 201015 yr Author comment_1358471 Hej på er. Vi behöver fler bidrag i den här tävlingen. Får vi ett bra deltagarantal kan vi säkerligen ha fler tävlingar med fina priser under 2011. Men det bygger på att vi maximerar antalet bidrag så det blir intressant för eventuella tävlingssponsorer att gå in med priser. Jag gör min del genom en extra annonspush samt en tävlingssida på FP. Jag sätter mig med det nu. /Jonas Jonas Nordigårdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
November 24, 201015 yr Author comment_1358493 Fixat. Och notera att jag justerat sista dag för inlämning till den 7 december. Jag gör min del genom en extra annonspush samt en tävlingssida på FP. Jag sätter mig med det nu. /Jonas Jonas Nordigårdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.