Hoppa till innehåll

Leidesdorffs Special


Recommended Posts

Jag har ett splitcanespö gjort av Asbjørn Hørgård som är märkt Leidesdorffs Special No 105166

jag är intresserad av lite historik om detta spö, är det ett spö som finns i annan märkning men samma utförande.

Hørgård har ju tillverkat en massa spön.

Hoppas någon sitter inne med lite svar det är ju alltid kul att veta vad man fiskar med för grejer.

Detta är mitt första inlägg här jag är ny på den här sajten men har snurrat runt lite och kollat vad ni skriver om och blivit imponerad över all kunskap som verkar finnas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Troligtvis så fanns det under annan märkning i Hörgårds sortiment , och det är bara Leidesdorffs

på det då dom var en stor svensk återförsäljare redan från slutet av 1800- talet in till ca 60-talet.

Leidesdorffs hade väl ingen egen tillverkning av spön vad jag hört däremot gjorde dom vissa beten.

Leidesdorffs hade t.e.x sina stämplar på vissa Record rullar fast det var Abu/Record som gjorde dom.

Jag har för övrigt en Hardy rulle från 20-talet som är stämplad Hardy made for Leidesdorffs. :)

Länk till den rullen har du här ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...