Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gratis seminarium för dig som vill arbeta aktivt!

Featured Replies

• Replies 106
  • Views 9.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dom river väl inte köket för dig nu....... :unsure:

Tyvärr inte... ;)

"Att tillstå att man misstagit sig, är bara att erkänna att jag idag är klokare än igår.

Stöd Fiskejournalen

Jag hoppas de gav fan i att ta med något av mitt svammel i radioreportaget. Jag skulle ju förstås ha sagt nej när han kom och frågade om det gick bra att ställa ett par frågor, men man är ju för snäll...

Man kände sig rätt okunning på området efter bara någon halvtimme. Men det var grymt inspirerande! Slutsatsen för min egen del efter dagen är att vi alla kan bidra till att lyfta dessa frågor, från det lilla till det stora.

Tja... Vi var va ju tre stycken, mycket till intervju var det väl inte - å andra sidan blev man inte grillad heller. ;)

Fick uppfattningen att reportern mest var intresserad av att få namn och bild på folk med lokal anknytning och möjligen lite lokalfärg. Nämnde att vi hade många små vattendrag i västergötland som är fulla av vandringshinder o dåligt skötta mest pga okunskap. Pushade lite för ett uppföljningsreportage - får se om de hakar på, de tog kontaktuppgifter iaf. Det som störde mig lite var att reportern antecknade typ tio ord totalt; våra namn utgjorde 50% :lol:

Edited by Troutman

"If people were smart enough to focus on the really important things in life, trout would become extinct.

Fortunately, most people are morons."

Tja... Vi var va ju tre stycken, mycket till intervju var det väl inte - å andra sidan blev man inte grillad heller. ;)

Fick uppfattningen att reportern mest var intresserad av att få namn och bild på folk med lokal anknytning och möjligen lite lokalfärg. Nämnde att vi hade många små vattendrag i västergötland som är fulla av vandringshinder o dåligt skötta mest pga okunskap. Pushade lite för ett uppföljningsreportage - får se om de hakar på, de tog kontaktuppgifter iaf. Det som störde mig lite var att reportern antecknade typ tio ord totalt; våra namn utgjorde 50% :lol:

Var de från SLA så brukar de vara mer intresserade för att det faktiskt är en aktivitet än att skriva vad som var intressant därifrån.

Jag tror inte grävande journalistik finns i deras vokabulär :P

There's never enough time to do all the fly fishing you need!

Var de från SLA så brukar de vara mer intresserade för att det faktiskt är en aktivitet än att skriva vad som var intressant därifrån.

Jag tror inte grävande journalistik finns i deras vokabulär :P

Jag tror inte man skall ha för stora förhoppningar på lokalpressen men vi skall vara glada för uppmärksamheten.

Dom kunde ju skita i det fullständigt också... :huh:

Edited by Den Fule

Det som störde mig lite var att reportern antecknade typ tio ord totalt; våra namn utgjorde 50% :lol:

Med tanke på dagens journalister så kommer ditt namn förmodligen ändå vara felstavat i artikeln. :lol:

Jaha, men det var en radiointervju för SR jag ställde upp på mot bättre vetande.

Tack Christer och alla ni andra för bra verktyg att kunna fortsätta att påverka i framtida ärende!

Det var 112 personer på plats i Skövde och ett lyckat arrangemang måste man säga.

// Janne

Jag gissade på 110 så då låg jag ju inte långt ifrån.

Jag kan bara konstatera att Skövde var MYCKET LYCKAT

och att det var ett mycket viktigt steg i kampen för

våra strömmande vatten. Jag hoppas det blir fler sådana dagar.

Tack alla föreläsare ni var superduktiga allihop och kompletterade

varandra väl. Stort tack till alla som rest långa och korta vägar

för att komma dit. :)

Värna våra strömmande vatten - Bli medlem i Älvräddarna! http://www.alvraddarna.se/medlem/

Mycket intressant var det, och kul att träffas.

Ni som inte var där: Pilutta er!

Inte fiskelustig längre.

Ja en riktigt bra dag var det! och ett stort tack till alla som fixade ihop denna dag.

Edited by trigger hammer

En anings piggare samt några hg lättare

• Author

Tack ni alla som var där, var förbaskat kul! Tråkigt bara att det är så stressigt sådana där dagar, skulle velat sitta och surra mer med er. Men vi syns väl i Arjeplog till sommaren...

Christer

Christer Borg, ordförande Älvräddarnas Samorganisation

Väldigt intressant seminarium! Tack för en bra dag! :wub:

Torrfluga. Strömvatten. Öring. Flugbindning.

Fast någon mer som var helt slut dagen efter? Det var mycket att ta in ... :wacko:

Jo, man var ganska mör i huvudet. Men det var riktigt bra och lärorikt.

signvs.jpg

Hur var seminariumet? Hade tyvärr inte möjlighet att vara där:(

Det var bra!! och som du John så var man helt slut i skallen senare på kvällen..

Mycket att ta in.. och mycket att smälta...

Varberg Bästkusten 4år närmre till 50 på + sidan, EFFA Licensierad Kast-Instruktör!

Hur var seminariumet? Hade tyvärr inte möjlighet att vara där:(

Fakta späckat! kan man väl säga och det var mycket att ta till sig , nu är det bara att hitta en väg för att kunna använda sig av sina nya kunskaper.

Fakta späckat! kan man väl säga och det var mycket att ta till sig , nu är det bara att hitta en väg för att kunna använda sig av sina nya kunskaper.

Det ska nog inte vara så svårt att hitta en bäck i nöd runt Götene... Tyvärr

Annars kan jag tipsa om Ösans övre FVO vid vreten och uppströms denna. Att det är ett FVO betyder ju att någon har hand om det men kan tycka att en restaurering av området mellan Vreten och styrhult skulle behöva ett ansiktslyft.

Finns en öringstam instängd i en tvåhundra meter långt lugnflyt men uppströms den är det vara grunt grunt grunt och dåligt med stenar och skyddande vegetation. Dessutom verkar vattnet uppströms denna "håla" vara klart medan ett utlopp från en kohage gör vattnet grumligt längre nedströms.

Jag skulle jätte gärna vilja biotopvårda det här området själv när jag är hemma i Hjo på somrarna.

Det ska nog inte vara så svårt att hitta en bäck i nöd runt Götene... Tyvärr

Annars kan jag tipsa om Ösans övre FVO vid vreten och uppströms denna. Att det är ett FVO betyder ju att någon har hand om det men kan tycka att en restaurering av området mellan Vreten och styrhult skulle behöva ett ansiktslyft.

Finns en öringstam instängd i en tvåhundra meter långt lugnflyt men uppströms den är det vara grunt grunt grunt och dåligt med stenar och skyddande vegetation. Dessutom verkar vattnet uppströms denna "håla" vara klart medan ett utlopp från en kohage gör vattnet grumligt längre nedströms.

Jag skulle jätte gärna vilja biotopvårda det här området själv när jag är hemma i Hjo på somrarna.

Jo behovet av biotopvård är jag medveten om men nu tänkte jag mer i vidare begrepp om att kunna stödja sig på vattendirektivet för att försöka komma åt alla de orsaker som finns vilket gör det nödvändigt att restaurera vattendrag runt om i sverige.

Jo behovet av biotopvård är jag medveten om men nu tänkte jag mer i vidare begrepp om att kunna stödja sig på vattendirektivet för att försöka komma åt alla de orsaker som finns vilket gör det nödvändigt att restaurera vattendrag runt om i sverige.

Sorry missförstod dig lite tror jag.

Det konstigt det där med fiskerätt och att varje enskild person som har fiskerätt i ett vatten kan sätta upp vilka regler som helst utan att tänka på biotopens välmående.

Lite läskigt det där med att det finns massor av olagliga minikraftverk i våra vattendrag.

Vill också tacka för ett bra och informativt seminarium, ni som inte var där missade nåt! Det är klart att det var mycket att ta in men det är mycket nytt som har fastnat på de små grå också, ett stort tack till våra föreläsande miljöhjältar också för allt det jobb ni lägger ner!wub.gif

Mvh Alex H

Release all wild trout.