Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Såna vore det kul att få se!wub.gif Nån som lyckats lösa hållbarhetsproblemet då Dolly tydligen lätt tappar sitt lilla extra då någon nafsar i dem?

-Nu skall jag gå och binda min första boobie nånsinhappy.gif (För er som är vana med facebookuppdateringar: -Jag skall dricka en kopp kaffe och byta till torra sockar också. Det snöar rätt mycket här)

Hade inte nån passlig borrboobiekrok tyckte jag så den här skall jag pröva på kusinen i stället. Jag lär skall ha grymma gösvatten på min nya hemort.

Knappast säger väl gäddorna nej heller?

post-5728-0-64836500-1294410999_thumb.jp

Vad lär man sig av detta då... jo:

-Även om flugan flyter som en kork orkar den bara lyfta 2 små lagrade lekare. Hur går det med wiretafs då?

-Plötsligt förstår jag varför boobisarna har så sjukt överdimensionerade "boobs"

Edited by Fredrik-flugarn
Posted (edited)

Hoppas min plan funkar. Foamen är påträdd framifrån och fastkilad mot lurvet. Då borde det gå att trycka på nytt flyt vid behov. Har en svidande känsla av att flugan inte ger upp förrän efter en hel del foamhövvendry.gif

Om det kommer nå fisk alltså...laugh.gif

Edited by Fredrik-flugarn
Posted

Shyssta ögon! rullat två bitar foam?

Dom få gångar jag binder Boobies kör jag nå glitterchenille som kropp o sen en tail av marabou. inget avancerat alls..

Posted

Shyssta ögon! rullat två bitar foam?

Dom få gångar jag binder Boobies kör jag nå glitterchenille som kropp o sen en tail av marabou. inget avancerat alls..

Jöu, rullad foam. Jag ville få brutalfluff i pausen därav allt hjorthår och tjafs.(å så var chenillen slutlaugh.gif)

(ps. vet du vad? Eländet lyser i mörkret ocksåph34r.gif)

Posted

Om du har nån byggvaruaffär i närheten, så gå in och kolla efter bottningslist. Den är gjord av rund foam. Har själv köpt 6m/dia 13mm för småpengar (under 100-lappen har jag för mej). Det fanns grövre också, upp till dia 24mm.

Borde vara lättare att jobba med än att rulla foamark? För det är väl det du har gjort?

Joakim

Posted

Jöu, rullad foam. Jag ville få brutalfluff i pausen därav allt hjorthår och tjafs.(å så var chenillen slutlaugh.gif)

(ps. vet du vad? Eländet lyser i mörkret ocksåph34r.gif)

Måste väl va´den däringa buttplu...lampan då :)

/ C

Posted

Najs! I morn måste jag försöka komma ner till borrstorlek. Nu tusan! De är väl inte direkt mikroskopiska de där heller Enel?:unsure:

strl 8 i en streamerkrok... har nästan alla streamers för båge eller borre i dom strl, Borrarna e grymt gluppska, har fått dom på mindre gäddflugor med :unsure:

• 3 weeks later...
Posted

Lite boobies som jag hoppas kommer leverera. 2 som är någon form av imitation, kanske räkor eller kräfta. 2 klassiker med tuttögon i färger som har funkat på streamers. OCH min specialare som jag döpt till Barbie.

post-10248-0-85663700-1296139381_thumb.j

post-10248-0-03005400-1296139387_thumb.j

post-10248-0-83990600-1296139390_thumb.j

post-10248-0-77372300-1296139394_thumb.j

post-10248-0-40721800-1296139398_thumb.j

• 5 months later...
Posted

Det är alltid säsong för Booby och abborre särskilt på morgonen innan det börjat blåsa. Nånstans mellan 6 och 8. Ultrafast lina med kort tafs 0,5-1m och en booby funkar när som helst. Kanske inte när lufttrycket sjunker. Och inte på kvällen när abborren jagar i ytan. De är mina erfarenheter.

/TobbeL

Posted

För gädda/gös är kanske det här något att bygga vidare på: länk

Bara att byta ut kroken mot valfri gäddfluga :)

"Läppen" borde göra att man får lite vobblande också..

Underbar fluga :wub:

Skall luras vidare på