Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

abborre-flugor bilder

Featured Replies

nu när vi har fått en egen abborre area, så tycker jag att vi kan lägga in lite flug-bilder för dem randiga :D

fiska bör man annars dör man...
fiskar gör man likfan dör man...

 

Läs gärna min Flugfiske Blogg.

Både flugfiske äventyr och Flugbindning

http://joelsfiske.devote.se/

  • Replies 74
  • Views 61k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Till kommande helgs jakt på grov borre! 

  • Dessa e mina senaste flugor ämnade för dom randiga. Har nästan uteslutande kört me den gråa trattisen. Har funkat ruskigt bra, speciellt att kasta in i "grytan" när borrarna jagar upp löj i ytan.

  • Mr.karlstrom
    Mr.karlstrom

    En liten rackare som troligen kommer leverera fisk till våren   En liten Edit !! Den jerkar den lilla rackaren. Går sida sida som önskat.

  • Author

börjar väl jag då...

post-9839-0-09824100-1294425129_thumb.jp

fiska bör man annars dör man...
fiskar gör man likfan dör man...

 

Läs gärna min Flugfiske Blogg.

Både flugfiske äventyr och Flugbindning

http://joelsfiske.devote.se/

  • Author

post-9142-0-98076100-1294430184_thumb.jp

post-9142-0-56457200-1294430191_thumb.jp

fina!

dem lär borren inte kunna motstå! :D

fiska bör man annars dör man...
fiskar gör man likfan dör man...

 

Läs gärna min Flugfiske Blogg.

Både flugfiske äventyr och Flugbindning

http://joelsfiske.devote.se/

post-9142-0-98076100-1294430184_thumb.jp

post-9142-0-56457200-1294430191_thumb.jp

Fransarna.. :wub::wub::wub:

www.netflies.se

nominerad till årets edgare 2012

  • Author

Fransarna.. :wub::wub::wub:

menar det :D

fiska bör man annars dör man...
fiskar gör man likfan dör man...

 

Läs gärna min Flugfiske Blogg.

Både flugfiske äventyr och Flugbindning

http://joelsfiske.devote.se/

  • Author

svårare behöver det inte vara... enbart gjord av craft fur och bindtråd, och en krok förstås :lol:

post-9839-0-54804900-1294498139_thumb.jp

fiska bör man annars dör man...
fiskar gör man likfan dör man...

 

Läs gärna min Flugfiske Blogg.

Både flugfiske äventyr och Flugbindning

http://joelsfiske.devote.se/

Tjabba, är ny på forumet och blev glatt överaskad när jag såg att abborren fått en egen flik då jag funnit intresse för denna art förra året och ska storsatsa inför nästa säsong. Det här är lite vad jag har att slänga till dom små kräken vad tror ni ;)

post-10248-0-78610600-1295470890_thumb.j

post-10248-0-07287300-1295470898_thumb.j

post-10248-0-23950700-1295470902_thumb.j

Peace!

Tjabba, är ny på forumet och blev glatt överaskad när jag såg att abborren fått en egen flik då jag funnit intresse för denna art förra året och ska storsatsa inför nästa säsong. Det här är lite vad jag har att slänga till dom små kräken vad tror ni ;)

Välkommen! :D

Ser nice ut!

Två grodor för ytfiske popperstyle, vassskydd på för att kunna slänga in dom bland näckrosorna ;p en för mulet väder och en för soliga sommardagar. peace!

post-10248-0-15058500-1296250560_thumb.j

post-10248-0-05391700-1296250568_thumb.j

post-10248-0-24627100-1296250576_thumb.j

post-10248-0-92257200-1296250590_thumb.j

Peace!

Morrish mouse och en grodvariant.

post-10248-0-02816600-1297448214_thumb.j

Peace!

Morrish mouse och en grodvariant.

Vad sägs om en gammal hederlig glöhäck?

Slår aldrig fel!

Glasfiberspön är fantastiska!

muddler jag gjorde ikväll tyckte den blev najs, bilderna 2 torra och 1 i blött tillstånd.

post-10248-0-39647500-1297539667_thumb.j

post-10248-0-79033800-1297539673_thumb.j

Peace!

Vad sägs om en gammal hederlig glöhäck?

Slår aldrig fel!

haha fick googla flugans namn men absolut varför inte ser najs ut.

Peace!

tre små expriment på nymfkrok strl 10

post-10248-0-10708400-1298061395_thumb.j

Peace!

Jag kan inte binda flugor (ännu) men jag har dragit en del fina borrar på fluga sedan 31a maj, riktigt hett är det, jag fiskar vid en mynning med gott om betesfisk, delvis stenig botten... Det enda som fungerar för mig är flugan Peeping Caddis som jag studsar fram längst botten med ca 5 cm långa knyck åt gången.

post-11129-0-12585600-1307613849_thumb.j

Storlek 8 för lite grövre rackare tror jag på!

Om ni gillar att läsa:

Skitenlevererar.wordpress.com

Lämnar lite fiskerapporter från Dalarna där!

Skitenlevererar.wordpress.com - For den som gillar fiskeberattelser

Jag kan inte binda flugor (ännu) men jag har dragit en del fina borrar på fluga sedan 31a maj, riktigt hett är det, jag fiskar vid en mynning med gott om betesfisk, delvis stenig botten... Det enda som fungerar för mig är flugan Peeping Caddis som jag studsar fram längst botten med ca 5 cm långa knyck åt gången.

Trevlig blogg.

Blir sugen på att testa P. Caddis!

Jag har länge undrat över den grejen med att knyta husmaskar "baklänges", så att säga. De rör sig framåt såvitt jag förstår. Om den fridriftar spelar detta mindre roll förstås.

Men ändå, någon som har fakta i fallet?

/Martin

Här kommer lite nya flugor från mej, alla i storlek 8 streamerkrok 4xl om jag minns rätt. 2 räkor om de ska imitera något :) (den fl gula är giftig) den bruna kommer få sin debut nästa gång jag är ute. Sen damsel, montana och peeping caddis som hemsidor och folk härifrån fått bra fisk på. Därefter jiggliknande fluga av kaninstrips och lite icedub pearl, den gula har jag fått borre på, även en gädda på 4 kilo. orange och vit får sin debut med brunräkan :)

Jag ska försöka återkomma om hur dom funkat för mej så småningom. De var allt för denna gång. Peace!

post-10248-0-44125300-1307998204_thumb.j

post-10248-0-58537900-1307998211_thumb.j

post-10248-0-27686900-1307998217_thumb.j

Peace!

Trevlig blogg.

Blir sugen på att testa P. Caddis!

Jag har länge undrat över den grejen med att knyta husmaskar "baklänges", så att säga. De rör sig framåt såvitt jag förstår. Om den fridriftar spelar detta mindre roll förstås.

Men ändå, någon som har fakta i fallet?

/Martin

Krokens orientering när den sjunker.

Om den studsar mot botten med ögat först hålls kroken upp och fastnar inte lika lätt.

Edited by Balswinger

  • Author

Själv så kör jag något liknande peepig caddis.

Kroppen är av fly rite färgen heter ecuru tror jag sedan bara ett hackel av rapphöna som stjärt. sedan ett lag med blytråd under fly riten. Det har funkat kanon för mig. Tror liksom att den blir för tung at kasta med om man kör med ytterligare förtyngning. men det är min uppfattning

fiska bör man annars dör man...
fiskar gör man likfan dör man...

 

Läs gärna min Flugfiske Blogg.

Både flugfiske äventyr och Flugbindning

http://joelsfiske.devote.se/

  • Author

påfyllning i streamer delen :)

post-9839-0-70003600-1332993316_thumb.jp

post-9839-0-43454200-1332993336_thumb.jp

fiska bör man annars dör man...
fiskar gör man likfan dör man...

 

Läs gärna min Flugfiske Blogg.

Både flugfiske äventyr och Flugbindning

http://joelsfiske.devote.se/

Köpte mig lite grejer för att binda lite baitfish flugor. Tyckte de blev rikigt bra, med tanke på att det var första gånga jag band sånna :)

post-6722-0-44228500-1334444075_thumb.jp

"A bad day of fishing is still better than a good day at work"

 

Swecam Fishing:

https://www.youtube.com/user/fisherman993

Skön färgcombo.

Personligen hade jag klippt dem lite i bak så att de vart lite mer taperade.

Frågan är om fisken bryr sig...

  • Author

Skön färgcombo.

Personligen hade jag klippt dem lite i bak så att de vart lite mer taperade.

Frågan är om fisken bryr sig...

tror nog inte fisken bryr sig, men för fiskarens ögon så kan du ju tapera dem lite mer :D

fiska bör man annars dör man...
fiskar gör man likfan dör man...

 

Läs gärna min Flugfiske Blogg.

Både flugfiske äventyr och Flugbindning

http://joelsfiske.devote.se/

Det har jag gjort nu också. Ska bli roligt att testa dessa i sommar :)

Gör också några större för gädda.

"A bad day of fishing is still better than a good day at work"

 

Swecam Fishing:

https://www.youtube.com/user/fisherman993

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.