January 7, 201115 yr comment_1377418 nu när vi har fått en egen abborre area, så tycker jag att vi kan lägga in lite flug-bilder för dem randiga fiska bör man annars dör man...fiskar gör man likfan dör man... Läs gärna min Flugfiske Blogg. Både flugfiske äventyr och Flugbindning http://joelsfiske.devote.se/ Report
January 7, 201115 yr Author comment_1377419 börjar väl jag då... fiska bör man annars dör man...fiskar gör man likfan dör man... Läs gärna min Flugfiske Blogg. Både flugfiske äventyr och Flugbindning http://joelsfiske.devote.se/ Report
January 7, 201115 yr Author comment_1377488 fina! dem lär borren inte kunna motstå! fiska bör man annars dör man...fiskar gör man likfan dör man... Läs gärna min Flugfiske Blogg. Både flugfiske äventyr och Flugbindning http://joelsfiske.devote.se/ Report
January 7, 201115 yr comment_1377526 Fransarna.. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
January 7, 201115 yr Author comment_1377611 Fransarna.. menar det fiska bör man annars dör man...fiskar gör man likfan dör man... Läs gärna min Flugfiske Blogg. Både flugfiske äventyr och Flugbindning http://joelsfiske.devote.se/ Report
January 8, 201115 yr Author comment_1377850 svårare behöver det inte vara... enbart gjord av craft fur och bindtråd, och en krok förstås fiska bör man annars dör man...fiskar gör man likfan dör man... Läs gärna min Flugfiske Blogg. Både flugfiske äventyr och Flugbindning http://joelsfiske.devote.se/ Report
January 19, 201115 yr comment_1383825 Tjabba, är ny på forumet och blev glatt överaskad när jag såg att abborren fått en egen flik då jag funnit intresse för denna art förra året och ska storsatsa inför nästa säsong. Det här är lite vad jag har att slänga till dom små kräken vad tror ni Peace! Report
January 19, 201115 yr comment_1383935 Tjabba, är ny på forumet och blev glatt överaskad när jag såg att abborren fått en egen flik då jag funnit intresse för denna art förra året och ska storsatsa inför nästa säsong. Det här är lite vad jag har att slänga till dom små kräken vad tror ni Välkommen! Ser nice ut! "Vem är ENEL?" Report
January 28, 201115 yr comment_1388155 Två grodor för ytfiske popperstyle, vassskydd på för att kunna slänga in dom bland näckrosorna ;p en för mulet väder och en för soliga sommardagar. peace! Peace! Report
February 11, 201115 yr comment_1394612 Morrish mouse och en grodvariant. Vad sägs om en gammal hederlig glöhäck? Slår aldrig fel! Glasfiberspön är fantastiska! Report
February 12, 201115 yr comment_1395114 muddler jag gjorde ikväll tyckte den blev najs, bilderna 2 torra och 1 i blött tillstånd. Peace! Report
February 12, 201115 yr comment_1395119 Vad sägs om en gammal hederlig glöhäck? Slår aldrig fel! haha fick googla flugans namn men absolut varför inte ser najs ut. Peace! Report
June 9, 201115 yr comment_1443936 Jag kan inte binda flugor (ännu) men jag har dragit en del fina borrar på fluga sedan 31a maj, riktigt hett är det, jag fiskar vid en mynning med gott om betesfisk, delvis stenig botten... Det enda som fungerar för mig är flugan Peeping Caddis som jag studsar fram längst botten med ca 5 cm långa knyck åt gången. Storlek 8 för lite grövre rackare tror jag på! Om ni gillar att läsa: Skitenlevererar.wordpress.com Lämnar lite fiskerapporter från Dalarna där! Skitenlevererar.wordpress.com - For den som gillar fiskeberattelser Report
June 9, 201115 yr comment_1443958 Jag kan inte binda flugor (ännu) men jag har dragit en del fina borrar på fluga sedan 31a maj, riktigt hett är det, jag fiskar vid en mynning med gott om betesfisk, delvis stenig botten... Det enda som fungerar för mig är flugan Peeping Caddis som jag studsar fram längst botten med ca 5 cm långa knyck åt gången. Trevlig blogg. Blir sugen på att testa P. Caddis! Jag har länge undrat över den grejen med att knyta husmaskar "baklänges", så att säga. De rör sig framåt såvitt jag förstår. Om den fridriftar spelar detta mindre roll förstås. Men ändå, någon som har fakta i fallet? /Martin Vem är Martin G? Report
June 13, 201114 yr comment_1445865 Här kommer lite nya flugor från mej, alla i storlek 8 streamerkrok 4xl om jag minns rätt. 2 räkor om de ska imitera något (den fl gula är giftig) den bruna kommer få sin debut nästa gång jag är ute. Sen damsel, montana och peeping caddis som hemsidor och folk härifrån fått bra fisk på. Därefter jiggliknande fluga av kaninstrips och lite icedub pearl, den gula har jag fått borre på, även en gädda på 4 kilo. orange och vit får sin debut med brunräkan Jag ska försöka återkomma om hur dom funkat för mej så småningom. De var allt för denna gång. Peace! Peace! Report
June 14, 201114 yr comment_1446102 Trevlig blogg. Blir sugen på att testa P. Caddis! Jag har länge undrat över den grejen med att knyta husmaskar "baklänges", så att säga. De rör sig framåt såvitt jag förstår. Om den fridriftar spelar detta mindre roll förstås. Men ändå, någon som har fakta i fallet? /Martin Krokens orientering när den sjunker. Om den studsar mot botten med ögat först hålls kroken upp och fastnar inte lika lätt. Edited June 14, 201114 yr by Balswinger Report
January 22, 201214 yr Author comment_1510027 Själv så kör jag något liknande peepig caddis. Kroppen är av fly rite färgen heter ecuru tror jag sedan bara ett hackel av rapphöna som stjärt. sedan ett lag med blytråd under fly riten. Det har funkat kanon för mig. Tror liksom att den blir för tung at kasta med om man kör med ytterligare förtyngning. men det är min uppfattning fiska bör man annars dör man...fiskar gör man likfan dör man... Läs gärna min Flugfiske Blogg. Både flugfiske äventyr och Flugbindning http://joelsfiske.devote.se/ Report
March 29, 201214 yr Author comment_1535431 påfyllning i streamer delen fiska bör man annars dör man...fiskar gör man likfan dör man... Läs gärna min Flugfiske Blogg. Både flugfiske äventyr och Flugbindning http://joelsfiske.devote.se/ Report
April 14, 201214 yr comment_1544118 Köpte mig lite grejer för att binda lite baitfish flugor. Tyckte de blev rikigt bra, med tanke på att det var första gånga jag band sånna "A bad day of fishing is still better than a good day at work" Swecam Fishing: https://www.youtube.com/user/fisherman993 Report
April 15, 201214 yr comment_1544297 Skön färgcombo. Personligen hade jag klippt dem lite i bak så att de vart lite mer taperade. Frågan är om fisken bryr sig... Report
April 16, 201214 yr Author comment_1545041 Skön färgcombo. Personligen hade jag klippt dem lite i bak så att de vart lite mer taperade. Frågan är om fisken bryr sig... tror nog inte fisken bryr sig, men för fiskarens ögon så kan du ju tapera dem lite mer fiska bör man annars dör man...fiskar gör man likfan dör man... Läs gärna min Flugfiske Blogg. Både flugfiske äventyr och Flugbindning http://joelsfiske.devote.se/ Report
April 16, 201214 yr comment_1545092 Det har jag gjort nu också. Ska bli roligt att testa dessa i sommar Gör också några större för gädda. "A bad day of fishing is still better than a good day at work" Swecam Fishing: https://www.youtube.com/user/fisherman993 Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.