Hoppa till innehåll

abborre-flugor bilder


flugfiskarn999

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tjabba, är ny på forumet och blev glatt överaskad när jag såg att abborren fått en egen flik då jag funnit intresse för denna art förra året och ska storsatsa inför nästa säsong. Det här är lite vad jag har att slänga till dom små kräken vad tror ni ;)

Välkommen! :D

Ser nice ut!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Jag kan inte binda flugor (ännu) men jag har dragit en del fina borrar på fluga sedan 31a maj, riktigt hett är det, jag fiskar vid en mynning med gott om betesfisk, delvis stenig botten... Det enda som fungerar för mig är flugan Peeping Caddis som jag studsar fram längst botten med ca 5 cm långa knyck åt gången.

post-11129-0-12585600-1307613849_thumb.j

Storlek 8 för lite grövre rackare tror jag på!

Om ni gillar att läsa:

Skitenlevererar.wordpress.com

Lämnar lite fiskerapporter från Dalarna där!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte binda flugor (ännu) men jag har dragit en del fina borrar på fluga sedan 31a maj, riktigt hett är det, jag fiskar vid en mynning med gott om betesfisk, delvis stenig botten... Det enda som fungerar för mig är flugan Peeping Caddis som jag studsar fram längst botten med ca 5 cm långa knyck åt gången.

Trevlig blogg.

Blir sugen på att testa P. Caddis!

Jag har länge undrat över den grejen med att knyta husmaskar "baklänges", så att säga. De rör sig framåt såvitt jag förstår. Om den fridriftar spelar detta mindre roll förstås.

Men ändå, någon som har fakta i fallet?

/Martin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite nya flugor från mej, alla i storlek 8 streamerkrok 4xl om jag minns rätt. 2 räkor om de ska imitera något :) (den fl gula är giftig) den bruna kommer få sin debut nästa gång jag är ute. Sen damsel, montana och peeping caddis som hemsidor och folk härifrån fått bra fisk på. Därefter jiggliknande fluga av kaninstrips och lite icedub pearl, den gula har jag fått borre på, även en gädda på 4 kilo. orange och vit får sin debut med brunräkan :)

Jag ska försöka återkomma om hur dom funkat för mej så småningom. De var allt för denna gång. Peace!

post-10248-0-44125300-1307998204_thumb.j

post-10248-0-58537900-1307998211_thumb.j

post-10248-0-27686900-1307998217_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trevlig blogg.

Blir sugen på att testa P. Caddis!

Jag har länge undrat över den grejen med att knyta husmaskar "baklänges", så att säga. De rör sig framåt såvitt jag förstår. Om den fridriftar spelar detta mindre roll förstås.

Men ändå, någon som har fakta i fallet?

/Martin

Krokens orientering när den sjunker.

Om den studsar mot botten med ögat först hålls kroken upp och fastnar inte lika lätt.

Redigerad med Balswinger
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Själv så kör jag något liknande peepig caddis.

Kroppen är av fly rite färgen heter ecuru tror jag sedan bara ett hackel av rapphöna som stjärt. sedan ett lag med blytråd under fly riten. Det har funkat kanon för mig. Tror liksom att den blir för tung at kasta med om man kör med ytterligare förtyngning. men det är min uppfattning

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...