Jump to content
Sign in to follow this  
Ssilungur

Gustavsfors

Recommended Posts

Tja! :)

Funderar om att ta någon sväng till Gustavsfors nu på våren, vet det är ett tag till men kan inte hålla mej! :D Måste Fråga.. :)

Hur är fisket, vilka flugor?

Vet inte om det kanske inte är någon mening med det? Har vatt där en gång innan men kommer inte ihåg så mycket av det, Pratade med hon precis som har hand om det, när det var säsong släppte dom i Fisk varje vecka, det lät ju bra! :)

Bara undrar om ni tycker det är värt en sväng dit, o om ni har några favorit flugor där! :)

MVH Ssilungur.

Tja! :)

Funderar om att ta någon sväng till Gustavsfors nu på våren, vet det är ett tag till men kan inte hålla mej! :D Måste Fråga.. :)

Hur är fisket, vilka flugor?

Vet inte om det kanske inte är någon mening med det? Har vatt där en gång innan men kommer inte ihåg så mycket av det, Pratade med hon precis som har hand om det, när det var säsong släppte dom i Fisk varje vecka, det lät ju bra! :)

Bara undrar om ni tycker det är värt en sväng dit, o om ni har några favorit flugor där! :)

MVH Ssilungur.

Tjenare! Har själv aldrig fiskat där, Men en polare till mig har fiskat där ett par gånger. Han tyckte det va jäkligt trevligt där och "lagom" med fisk.

Är nog ganska mycket "finlir" där, lite mindre flugor och mer imitations fiske.

Ser om vi får liv och svar i denna tråden. Behöver man vadare när man fiskar i gustavsfors. Någon som vatt där det senaste och har koll på hur fisket är.

Haha vilket svar. Var där i våras och då var det rejält surt i området. Hade varit svårt hitta vettiga platser att stå på utan vadare eller rejält höga stövlar, men det är klart, hade jag kunnat kasta så hade jag kanske inte haft några problem..

Har visserligen inte varit där sommartid, men jag hade definitivt haft ett par andasvadare på mig om jag åker dit igen oavsett om man ska stå i vattnet eller inte.

Jag kan kasta så det räcker, kommer över ån nästan överallt. Va dit idag och blev mycket positivt överraskad. Jag är inget fann av planterar rengbåge men dessa va väldigt fina. Stjärtfenan va hel likt en vild fisk ovh mycket bra kondition. Hörde att det även fans fisk som inte va lika fin men den jag fick va bra. Fint och rent runt och i vattnet och inte för trångt idag iaf. Fick en och brände två. Regnigt, molnigt och ingen sol så torrfluga va tyvärr ingen idé och givetvis glömde jag nymf och papegoj asken hemma så jag fick rädda upp läget på MacGyver vis med en elkabel ifrån bilen så fans det koppartråd att göra nymfer av.

Vadare är trevliga att ha även om man kanske skulle kunna va utan.

Tyckte också där var riktigt fint i våras, men mycket vatten. Skulle va kul att fiska på mer normalt vattenstånd. Fiskade du dig långt ner på sträckan?

Nä jag fiskade kanske 350 meter nerströmms fiskekorts automaten,men vände sen tillbaka. Fiskade sen på andra sidan ifrån automaten sett och det va på den sidan jag hade kontakt med fisk ovanför bron en bit upp. Ska säkert dit flera gånger då det va betydligt bättre en någon damm med fisk i. Här fick man lite utmaning,trevlig miljö och roligt fiske. Hoppas på att kunna pricka in en dag med mycket sol och gärna kläckning så man kan fiska torrt.