Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Billinge gav sig, men som en bandhund måste de ha sista ordet fast de fått skäll av husse... ;)

Bifogar deras sista svar...

Christer

"Jag gav mig bara för att du inte skulle åka på stryk, men egentligen är jag starkare än du... och, näääh, jag lipar inte alls!! Jag har bara fått nått i ögat!!" :lol: :lol:

Patetiskt! :lol:

Härligt jobbat - en avbockad! :)

Edited by jani
Posted (edited)

Ringde och surrade lite med VD:n på Bilinge nyss, framförallt ville jag kolla om de har Bra Miljöval-el, men så var det inte. Det blev en bitvis lite animerad diskussion, men trevligare på slutet.

Summasummarum så förstår de flesta affärsmän inte mycket av miljöfrågorna, men de kommer att ta bort detta som argument i alla fall.

han nämnde att det finns en fiskväg i Hjo, någon som känner till den? Kanske kan vara ett bra exempel till Martin och FJ...

Allt gott,

Christer

Det finns fiskvägar i Hjoån. Inga gigantiska omlöp, på sina håll mer av karaktären rännil, men de funkar. (tänker framförallt på omlöpet vid Grebbans kvarn, kvarnen och dammen är kulturminnesmärkt) Hela Hjoåns dalgång biotopvårdas och är numera ett trevligt område för såväl vandrande öring som människor. Det bedrivs en hel del (organiserad) öringsafari på vätternöringen när den leker i Hjoån så dessa fiskvägar torde vara välkända och väldokumenterade.

www.vastsverige.com/Documents/hjo/Öringssafari

Vad jag inte förstår är vad Billinge Energi har med Hjoån att göra?

Edited by Troutman
Posted

Det finns fiskvägar i Hjoån. Inga gigantiska omlöp, på sina håll mer av karaktären rännil, men de funkar. (tänker framförallt på omlöpet vid Grebbans kvarn, kvarnen och dammen är kulturminnesmärkt) Hela Hjoåns dalgång biotopvårdas och är numera ett trevligt område för såväl vandrande öring som människor. Det bedrivs en hel del (organiserad) öringsafari på vätternöringen när den leker i Hjoån så dessa fiskvägar torde vara välkända och väldokumenterade.

www.vastsverige.com/Documents/hjo/Öringssafari

Vad jag inte förstår är vad Billinge Energi har med Hjoån att göra?

Nä undrar samma som du?? för inte har dom kraftverk i hjoån och finns det någt alls i ån? :blink::blink: och så vitt jag vet så har väl inte billinge energi ställt upp med några pengar för att bygga fiskvägar i hjoån så det var en konstig refrens dom gav Christer.

Posted

Korrespondensen fram och tillbaka som det länkas till i denna tråd var bland det bästa jag läst på länge. Det finns hopp i alla fall! Ångrar inte en krona som jag skickat till älvräddarna efter något sådant här!

Posted

Billinge gav sig, men som en bandhund måste de ha sista ordet fast de fått skäll av husse... ;)

Bifogar deras sista svar...

Christer

Att vara dålig förlorare är sällan klädsamt. ^_^

Att vara skadeglad är det alltid. :lol:

Posted

Nä undrar samma som du?? för inte har dom kraftverk i hjoån och finns det någt alls i ån? :blink::blink: och så vitt jag vet så har väl inte billinge energi ställt upp med några pengar för att bygga fiskvägar i hjoån så det var en konstig refrens dom gav Christer.

VDn kanske bara ville impa med sina kunskaper?!

Typ; "Flygplan?? .....jaaa såna känner jag ju till. Tom Cruise körde ett snabbt sånt i en film jag såg på åttiotalet!"

Men, jag var ju inte där... Det var säkert relevant och logiskt i sitt sammanhang. Kanske.

Posted

...och just det, självklart men;

BRA JOBBAT!!!

Christer - jag förväntar mig i och för sig det från dig. ;)

Särskild eloge till alla er kalanderbitare som gjorde genomläsningen och sammanställningen! :)