Hoppa till innehåll

Felaktig information på en av annonserna


Mr. Smith

Recommended Posts

Ser att det dykt upp en ny banner på sidan, kul att forumet (och inte så konstigt) attraherar annonsörer. Dock tycker jag att informationen på reklamen skall vara korrekt även här. Upp till vänster finns en illgrön banner som pekar till BogdanGawlik.pl - det står att det är gratis frakt inom europa. Och det är det också om du handlar över 100 EUR och mellan 0-2 kg.

Rätt skall vara rätt? Eller har jag fel?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Begreppet "gratis" är väl egentligen inte ens tillämpligt på frakt.

Jag minns inte den exakta lydelsen, men i princip ska väl gratis betyda "utan krav på motprestation", och för att du ska kunna få nån frakt så antar jag att du måste handla av dem...

...eller är de så snälla att de bjuder på frakten om man säljer nåt begagnat här på forumet? :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser att det dykt upp en ny banner på sidan, kul att forumet (och inte så konstigt) attraherar annonsörer. Dock tycker jag att informationen på reklamen skall vara korrekt även här. Upp till vänster finns en illgrön banner som pekar till BogdanGawlik.pl - det står att det är gratis frakt inom europa. Och det är det också om du handlar över 100 EUR och mellan 0-2 kg.

Rätt skall vara rätt? Eller har jag fel?

Ett lockerbjudande i mängden som kan tyckas vara lite omoraliskt, och visst är det lätt att klicka in och kolla läget.

Men dom ljuger ju faktiskt inte, skillnaden är dock att du måste handla för en viss summa för att få fraktfritt...vilket som sagt kan tyckas konstigt när de går ut med fri frakt.

Jag ser det som vilken annons som helst, det gäller att läsa det finstilta innan man handlar, för att sen avgöra om man vill handla eller inte.

Handla lite lätta prylar som väger under 2kg men över 100E så har du löst "problemet".. -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan ha viss förståelse över "lite" missvisande information ang fraktkostnader men instämmer ändå med tidigare om att det är en mycket trevlig firma att handla av.

Bra personlig service. Snabbt handläggande och snabb frakt.

Jag kommer definitivt handla mer därifrån. Plocka ihop för 100 euro är inte svårt. Och då är det fraktfritt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kan ha viss förståelse över "lite" missvisande information ang fraktkostnader men instämmer ändå med tidigare om att det är en mycket trevlig firma att handla av.

Bra personlig service. Snabbt handläggande och snabb frakt.

Jag kommer definitivt handla mer därifrån. Plocka ihop för 100 euro är inte svårt. Och då är det fraktfritt.

Ja, tänk om man kunde strunta i alla regler om säljaren bara är en hyvens kille. Om t ex. G. Loomis skrivit livstids garanti på spöna, men sen ändrar på det när man byter agentur. Livstids garanti är livstids garanti och gratis är gratis.

Men ser nu att annonsen är borta från sidan, så rätt blev väl rätt till slut antar jag?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...