Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mario Wojnicki 7ft #3

Mario Wojnicki 7.5ft #4

Mario Wojnicki 7.7ft #5

Winston 7ft #3

Skämtar du? TRE Wojo... Det var det värsta. Jag har ett på lån just nu. Det är banne mig det bästa jag har kastat med någonsin.

Posted

Jag väntar på ett bisarrt fint gammalt spö just nu. En riktig klenod. Några ledtrådar kan jag ge.

Transparent glasfiber, Klass 6, längd 7'6'', titanholk, 45 år gammalt, vikt 70 gram.

Bilder kommer.

Posted

Jag säger inget förrän jag har fått hem spöt. Men det skall endast ha tillverkats ett fåtal av detta spö, varav två kom till Europa. Snart kommer det finnas ett tredje.

• 4 months later...
Posted (edited)

Har det inte bokstavligen i garderoben men jag äger ett Heddon som borde vara från sextiotalet. Det är orange/bärnstensfärgat och jag tror att det är 8,5 fot, klass 7 eller 8. Extremt svajigt (eller kanske bara normalt, jag vet inte). Jag tar bilder nästa gång jag hälsar på spöt. ;)

När jag tänker efter tror jag att modellen heter Golden Pal...

Edited by MathiasL
Posted

Det har blivit lite tillökning i år...

Hardy "The glass" #3 6 fot

Cabelas CGT #4, 6,6 fot

Cabelas CGT #5/6, 7,6 fot

Cabelas CGT #7/8, 7,6 fot

Scott F2 #5, 8,2 fot

F2:or kommer det bli mer av kan jag lova det är mitt "to-go"-spö som fixar allt. Hade allt varit fint med ett switch i glasfiber men tyvärr gör inte Scott Fiberhammerspöna längre...

Posted

Det har blivit lite tillökning i år...

Hardy "The glass" #3 6 fot

Cabelas CGT #4, 6,6 fot

Cabelas CGT #5/6, 7,6 fot

Cabelas CGT #7/8, 7,6 fot

Scott F2 #5, 8,2 fot

F2:or kommer det bli mer av kan jag lova det är mitt "to-go"-spö som fixar allt. Hade allt varit fint med ett switch i glasfiber men tyvärr gör inte Scott Fiberhammerspöna längre...

Du har PM

Posted

Er lite som kan måle seg med den klassiske elegansen og følelsen av liv som en glassfiberstang gir deg.

Noe samlingen min kanskje bærer preg av.

McFarland S-Glass Limited Edition 9'2" #5 3-delt

McFarland S-Glass Limited Edition 7' #3 2-delt

McFarland Spruce Creek 8'3" #4 3-delt

Graywolf Kabuto 7'6" #4 3-delt (denne er til salgs)

Graywolf Signature 8' #2 3-delt

Har svært lyst på en Sweetgrass Fiberglass også, men desverre så er Sam Druckman gått bort, og da lager ikke Sweetgrass disse lenger.

Har også hatt flere andre, men dette er de jeg har blitt sittende med, som jeg elsker å bruke.

Moderne fiberglass med klassiske egenskaper, "got to love it"! :wub:

• 3 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Har lagt glasfibereran bakom mig sedan länge. Har testat en hel del grafit under åren från långsamma till under senaste tiden allt rappare spön. Av någon konstig orsak fick jag under vintern lust att testa mitt första spöbygge som legat undanskymt sedan början av åttiotalet, fastnade genast och fick dessutom lite blodad tand. I en annan tråd på forumet håller jag på att planera en beställning på ett CTS Quartz på 7,6 #4, vilket är bevis nog. Spöet som jag plockade upp ur källaren(inte garderoben) är ett Lamiglas 8 fot (SFL966S). Har faktiskt två stycken sådana då jag även vann ett likadant på lotteri i klubben vi hade på den tiden det begav sig. Båda två är dessvärre ganska osnygga byggen.

Posted (edited)

Näe, bilder på Lami klingorna?, dom är som sagt väldans "osnygga". Törs inte lägga upp bilder på dem efter att ha sett dina mästerverk här på forumet Christian. Däremot kan jag ta en kul grej med dessa. En släkting till mig knåpade samtidigt som mig ihop ett exakt likadant spö som dessa, sedan åkte han och en kompis till Alaska i tre månader för att jobba lite och fiska mycket. Han ville ha med sig lite flugor dit och tiggde några av mig. Han fick med sig ett antal, några var sådana där "Bitch Creek" eller vad dom nu heter, dessutom väldans förtyngda sådana. Att göra en lång historia kort, han lyckades kroka något rejält på en sådan fluga i en älv där och efter stor vedemöda, samt det faktum att spöet ordagrant böjde sig ner i hantaget så att bitar lossnade av korken, lyckades han få upp en kungslax(tror det var en sådan) på 11 kilo. Synd att man inte var med på den utflykten.

Har förresten beställt en vit Quartz klinga, spännande värre.

Edited by wirre
Posted

Den har jag med med. Kör den med en Classic Sylk WF4F och en liten Tyfonrulle http://www.tyfon-flyreels.se/modeller/tyfon-45. Det är en underbar kombination för lättare harr och öringfiske i små strömvatten. :)

Vision Cult fiber 6,6' #4-5 ^_^ Jag blir lika glad varje gång jag fiskar med det, lätt som en fjäder och hanterar linan som en dröm ^_^

• 5 years later...