Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vad har ni för planer inför vår abborren då? tänkte dra ut på premiär nästa vecka!

Streamers skulle jag ta med, typ vita zonkers mfl.

Någon nymf svart nymf kan vara bra det med.

Posted

Har haft ett grymt fiske med en vit zonker. Jag tycker mycket bättre om naturliga material än syntet, det blir en helt annan gång i flugan tycker jag och det tror jag lockar fisken! :) På sommaren borde det ju fungera bra att köra med en stor streaking caddis eller en muddler i stället för en popper, då man kan fiska dom på samma sätt! :) Vet inte hur bra det fungerar jag bara spånar! :D

+1 på den. Det gör inget att de är över 10cm på gäddkrok heller (förutom att det blir mer bonusgäddor då... <_< )

Borrarna blir liksom större så, men rätt mycket färre också för min del iaf.

post-5728-0-83796800-1331928621_thumb.jp

post-5728-0-75018400-1331928634_thumb.jp

Posted

Årets första abborrfiske blev inte som det jag hade hoppats på! Det blåste kulingvindar och småjävlar (snöflingor) i luften och borrarna låg och surade med husmaskarna på botten! Aja bättre lycka nästa gång och snart börjar väll fisket på riktigt när jag drar ut och jagar öring....

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Posted

jag var ute en sväng i går kväll. Fisket vart minst sagt händelse rikt.

Jag kommer ner till bryggan för att upptäcka att sjön ligger spegelblank, och att det är gott om vak från mört och abborre.

Jag ställer mig på bryggan och börjar montera ihop flugsöet, jag hinner ungefär halvvägs sedan så slår en skaplig gädda inne i vassen inte långt ifrån mig!

Det var inte utan att man vart ännu mera fiske sugen.

Jag övervägde att sätta på en stor vit zonker, men jag viste att chansen att klara tafsen var liten. Så det vart en svart husmask i storlek 12 istället.

Men äck, min tafs vart kortare efter första kastet då gäddan måste ha varit sugen på husmask.

senare när jag bytt till en grå peeping caddis, så fick jag tre små abborrar och innan kvällen var slut hade jag landat 5 och tappat 77646490

Abborre sessongen är igång!