March 13, 201115 yr comment_1406945 På vissa modeller av Hardy's Perfect 4¼" från 50-talet sitter det lika korta rullfötter som på moderna rullar. Problemet är att de rullfötterna sitter sämre om man har lite äldre spön som man vill använda rullen på. Nu är det inte så enkelt att tillverka fästet eftersom det inte har en plan anläggningsyta mot fundamenet på rullstativet utan det är radiärt eller cirkulärt om man så vill. Jag bifogar bild så förstår ni. Jag undrar nu om någon har varit ute i liknande ärende och kan rekommendera en verkstad som fixar detta. Det bästa kanske vore att skicka rullen till Hardy i Alnwick, (Jag har kontaktat dem och väntar på svar...)men det vore enklare om det kunde göras i Sverige trots allt. Laxfiskehälsningar, Anders Klassiskt flugfiske med klassiska metoder, material och flugor. Report
March 13, 201115 yr comment_1406958 Rullmakare Bengt Engelbrekt borde nog lösa detta jobb galant , kolla med han om inte Hardy fixar det. http://www.fiskegubben.se/ http://www.scandcane.com http://www.westforkfly.se 39-årig yngling från Black Bear Village i storstan som gillar gamla fiskegrejer. Report
March 13, 201115 yr comment_1406962 Iofs så har jag en polare som har fixat min ena Perfect då han både gjorde en brygga till rullfoten då den gått av samt tillverkade en ny fot , vet dock inte om han har tid men jag kan kolla upp det om du vill. Här är en länk på hur den blev lagad . Edited March 13, 201115 yr by Record http://www.fiskegubben.se/ http://www.scandcane.com http://www.westforkfly.se 39-årig yngling från Black Bear Village i storstan som gillar gamla fiskegrejer. Report
August 31, 201114 yr Author comment_1468646 Iofs så har jag en polare som har fixat min ena Perfect då han både gjorde en brygga till rullfoten då den gått av samt tillverkade en ny fot , vet dock inte om han har tid men jag kan kolla upp det om du vill. Här är en länk på hur den blev lagad . http://www.edgeflyfi...fect-3-34-wide/ Hej och ursäkta min sena respons! (man får ju inget meddelande när ngn har svarat här på edge, eller är det jag som är dåligt på tekniken här kanske?) Nåväl, tack för din länk och tips om Engelbrekt. Jag har en rulltillverkare i liten skala som kan det mesta men han går bet på att göra en exakt kopia av infästningen i rullchassit. Det är nämligen cirkulärt infräst i chssit vilket gör att man måste hitta den exakta radien och svarva som dels är snedställd utåt och rundad efter ett visst gradtal som stämmer med Perfectchassit. Det skulle nog gå, men det skulle också ta lite för mycket arbete i anspråk tyckte han... Jag skall höra med Hardy (igen) om de kanske har en smartare lösning. Tack för att du tog dig tid och lycka till med din Perfect! Har du haft nöjet att lyssna till knarren med fisk på tafsen? Visst är det himmelskt?!! Tight Lines, Anders Klassiskt flugfiske med klassiska metoder, material och flugor. Report
September 4, 201114 yr comment_1469912 Ja man är väl vedeldad som kräver tillbaka funktionen visa svar på dina tidigare inlägg Det kanske är bäst att kolla med Hardy om dom kan fixa det annars kan det bli en dyr historia.... Skönt spöböj på bilden ..... har tyvärr inte fått tillfälle att köra nån lax ännu på min Perfect då den sitter på min 12,6 a och och det är spöt jag knappt använder då jag fiskar mest med 14,6 och 13,6 an och där har jag andra rullar. Jag har ju dublett på 3 3/4 wide och jag skulle behöva en 4 wide istället så jag kan få den på 13,6 an eller 14,6 an så man får höra det magiska ljudet. // Fredrik http://www.fiskegubben.se/ http://www.scandcane.com http://www.westforkfly.se 39-årig yngling från Black Bear Village i storstan som gillar gamla fiskegrejer. Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.