Jump to content

Recommended Posts

• Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 2 weeks later...

Nu var helgens tävling avklarad och det satte många fina rekord utav många kastare!

Jag själv fick ha det svenska rekordet i Salmon Distance i ca 40min då jag tog 54m i kvalet, Ronny slog det med 0,6m i finalen.. :angry:^_^

Däremot fick jag slagit mitt egna svenska rekord i 15´1 Spey med 53,5m! :D Det kommer nog stå sig ett tag....

• 7 months later...

Nu var det väldigt längesedan jag skrev i tråden men idag känns det som att det är skoj.. Jag satte idag nytt PB i Trout 3 ggr, 39m, 39.8m och ÄNTLIGEN 40m! :D Känns riktigt gott inför tävlingssäsöngen 2012!

Jag använde RIOlinan :)

Sasse; Yes, första över!

Nice. Första gånger är grymt. Nu är det bara att fixa det på tävling. Jag har en bit dit.

Ronny är väl den enda som kastat över 40 meter på tävling?

Nice. Första gånger är grymt. Nu är det bara att fixa det på tävling. Jag har en bit dit.

Ronny är väl den enda som kastat över 40 meter på tävling?

Ja, med de regler vi har så är det bara Ronny som kastat +40m på tövling. Jag tror dock att någon norrman också gjort det, fast med annan lina.

Då var helgens kastning klar!

I fredags kastade jag och Jocke spey en liten stund och formen sitter i skapligt ifrån höstens träningar.

I dag var det överhandsgrenarna och i ett soligt göteborg hade vi perfekta förhållanden! En krispig luft och en "lagom" medvind på ca 3-5m/s. Jag satte återigen PB i Trout Distance med 42meter blankt, det känns riktigt bra inför 2012 års tävlande! :D

Jocke låg på stabila 32-33meter men hade svårt att få till det lilla extra idag. Sedan är väl hans lina lite sliten nu också.

Nykomligen Niklas provade Salmon för första gången och satte några +50meter, grymt bra jobbat!

Då var helgens kastning klar!

I fredags kastade jag och Jocke spey en liten stund och formen sitter i skapligt ifrån höstens träningar.

I dag var det överhandsgrenarna och i ett soligt göteborg hade vi perfekta förhållanden! En krispig luft och en "lagom" medvind på ca 3-5m/s. Jag satte återigen PB i Trout Distance med 42meter blankt, det känns riktigt bra inför 2012 års tävlande! :D

Jocke låg på stabila 32-33meter men hade svårt att få till det lilla extra idag. Sedan är väl hans lina lite sliten nu också.

Nykomligen Niklas provade Salmon för första gången och satte några +50meter, grymt bra jobbat!

Du börjar bli riktigt farlig nu. Måste nog ta mig ner i feb och känna pulsen på dig ;)

Grattis igen.

Tellis!

Kommer det några spey tävlingar framöver? Tänkte ta mig i kragen och försöka på 15.1 klassen.

Slutet av säsongen gav skapliga kast med 15' NRXen. Men det blir byte av spö som pallar långklumparna och vikten bättre.

Närmast jag vet är väl i Ryd den 5-6 maj, sedan har vi tävling igen den 26e maj och då är 15´1 spey med, samt under SM 15-17 juni :)