Hoppa till innehåll

zeem's kastträning


Recommended Posts

Nja! Kanske får sträckt lina 1m ovanför marken i många fall. Så där startar jag min acceleration. Det kan också vara att jag tar i så att jag inte gör ett bra stopp i bakkastet antagligen det troligaste enligt mig. När jag tänker efter så kan jag inte minnas hur och var jag stoppade kastet.

Testa att börja precis vid gräset och ha sträckt lina.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Blev lite slängande ikväll.

Blev ett pass med echo MPR utomhus. Inte helt enkelt var det ute på trädäcket. Konstiga vindar och en tafs på en lina som tydligen inte är gjord för vind.

Övade olika linbågar. Kastade två stora två små. Det fungerade bra tyckte jag. Skall utöka denna övning nästa gång med två mellan också.

Provade att rotera vid olika ställen. Fick det inte riktigt att fungera. Det blev på samma ställe hela tiden tyckte jag ändå. Att börja med att rotera då blev det härdsmälta i skallen så då la jag ner det projektet.

Körde att bara stå och bära lina. Växlade mellan att sätta i mycket och lite kraft.

Provade lite underhandskastande med. Ser att jag inte får till en plan ankring samt att jag nästan snärtar till i precis innan jag skall göra framkastet. Tror att jag ser att det håller gå åt pipsvängen och försöker kompensera det hela. Jag misstänker att jag ser fel och kompenserar för något som inte riktigt är där.

Så när jag sitter och skriver lite granna så ser jag att jag nog är lite nörd ändå. Skall bara få ordning på vokabulären sedan kommer jag bli en sådan bra åskådare som kan allt och vet hur det skall vara :D men reder inte ut någonting.

Det som jag känner nu är att jag måste komma iväg till något öppet område och testa mina gränser så jag verkligen har något att jobba mot. Nu sitter jag mest och gissar. Är ju inte fel men när jag väl står där och inser att 18-20m är inte alls så långt som jag kastar utan bara 15 då känns det allt lite snopet. Men känner jag mig själv lite så 20m skall nog gå :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja men tid att ta sig dit. Men du har rätt det är ju bara att gå dit och sluta gnälla :P

Hehe, inte så jag menade utan att du måste väl ha det och det borde vara lättare och kastträna där.

Själv har jag lyxen att ha en mindre fotbollsplan 100 m hemifrån som jag kan träna på.

Fast än sålänge kör jag hellre och fiskar om jag har den tiden över till kastträning. ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe, inte så jag menade utan att du måste väl ha det och det borde vara lättare och kastträna där.

Själv har jag lyxen att ha en mindre fotbollsplan 100 m hemifrån som jag kan träna på.

Fast än sålänge kör jag hellre och fiskar om jag har den tiden över till kastträning. ^_^

Det är som du säger. Roligare att fiska än att öva

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis som ni skriver är det roligare att fiska än att kastträna.

En sak är helt säker i mitt fall och det är att jag är jäkligt dålig på att kastträna när jag väl fiskar. Då och då kommer jag på att jag ska tänka på någon teknisk detalj under fiskets gång, men det glömmer jag bort lika fort när man ser ett vak eller något annat intressant.

Egentligen är det nog bäst att nöta in teknikförändringar när man inte fiskar, så att ändringarna verkligen sitter i ryggmärgen när man väl är ute och fiskar.

Det är som du säger. Roligare att fiska än att öva

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag blev det ett halvhjärtat försök på att hitta ett PB. Har varit på turne i skåne utan ett vettigt måttband. Idag mätte jag upp några längder med en tumstock. Så jag avrundar mitt resultat neråt till hela meter. Har sett att man skall göra sina pb i medvind därför tar jag ett i motvind dock svag. 4-6 m/s. Berodde helt enkelt på att jag ville inte lägga linan i grus så då fick det bli i motvind.

Så mitt nyaste pb i gäddfiske är 20m

Nu vet jag inte hur många som slänger så långt som mig men är det någon som tror sig spöa det här så var så goda :P

För att vara lite allvarlig så känns det som en helt ok fiskelängd. Något som jag inte kan minnas att jag gjort är att mäta upp vad det är för längder som jag fiskar på. Så denna dag förgyllde jag med att kolla på hur jag gör. Mina resultat blev följande.

Längderna avser från mig till flugan.

Kastlängd: 15-20m

Intagning: 7-11m

Därefter lyfter jag linan så jag får flugan lite närmre mig för att göra ett nytt kast.

Eftersom jag tycker om att räkna matte så. Jag tar ett snitt på kastlängden, ca 17m, och intagningen, 9m. Det här ger mig alltså 17-9=8m där flugan är i vattnet och gör nytta. När jag ser den där siffran så är det säkert i många fall mindre än så, t.ex. om det blåser på så kanske jag har 5m effektiv fiskelängd per kast. Det är f_n in mycket. för att täcka av ett stort område så krävs det mycket förflyttning/vadning. Står jag i en båt så kommer det inte ta lång tid att kasta av ett område. Lite enkelt så skulle det betyda att jag aldrig skall ankra! Samt vadar jag så kommer jag nog att skrämma mycket gädda. Iofs har jag fått mycket gädda väldigt nära mig men jag ju heller aldrig fått någon stor heller.

Att ha flugan effektivt är i vattnet 5-7m är inte ok! Här krävs något. Att fiska in flugan någon meter till gör inte mycket för att fånga en stor gädda. Så det enda jag kan göra är att slänga längre. Blir att öva lite här ser jag. Att nå en 25m vore mycket bättre!

Vad det gäller kastandet så gör jag inte alltid rätt. Händer allt som ofta att jag inte får till bakkastet och därför blir inte dubbeldraget rätt och linan dör. Ett annat fel som jag gör är att jag skjuter för mycket lina i bakkastet och jag blir av med kraften i linan och framkastet dör. Ytterligare ett fel jag gör är att jag inte alltid lyckas hålla linan sträckt under kastet, det blir ett litet ryck och jag tappar kraftöverföring till linan. Som jag ser det så är detta ganska standard fel. Ytterligare fel jag gör är tappar taget om linan, står på den. Sträcker inte den ordentligt så det blir trassel på de där riktigt goa metrarna som gör att man sätter PB. Kanske lösa det där sista med att kasta längre och oftare så ligger den inte på spolen så länge :P

Well det blir att nöta nöta nöta och fundera lite. Kanske sträcka linorna lite och smörja in dem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sitter och lurar om jag kommer tjäna något på att ha en längre klump på linan? Eller om jag bara är kass på att kasta över 20m? Det luriga jag tycker är med gäddflugan att jag inte hört om någon som kör LB linor till det. Iofs så verkar 20m räcka men.

Som jag ser lite på det hela så har jag två vägar att välja. Nöja mig med den längden jag har och lära mig var jag skall skjuta för att alltid hamna på 20 m eller leta ny lina.

Jag vet att det går att slänga längre med denna lina jag har nu. Har i medvind dängt ut nästan hela linan. Men å andra sidan lär jag mig var jag tycker det är bäst att skjuta så blir mitt kastande mer effektivt och jag sparar energi mha färre antal luftkast.

Jag har ju en tredje väg att välja det är ju att gå ner i flugstorlek.

Men lurar om jag tjänar något på att ändra linan. Big mama och big daddy har nog samma klumplängd som viper och det är ju gjorda för just gäddfiske. Behöver lite fakta vad folk ligger på för kastlängder när de fiskar gäddflugan. En Lb lina vet jag inte riktigt hur den hanterar kraftig vind och stora flugor. Säkert något som jag fått för mig det här med LB linan. Kör iofs bara LB på mina andra spön.

Som vanligt slutar det i att jag inte är tillräckligt vass kastare :lol: Ut och träna är det som gäller.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sitter och lurar om jag kommer tjäna något på att ha en längre klump på linan? Eller om jag bara är kass på att kasta över 20m? Det luriga jag tycker är med gäddflugan att jag inte hört om någon som kör LB linor till det. Iofs så verkar 20m räcka men.

Som jag ser lite på det hela så har jag två vägar att välja. Nöja mig med den längden jag har och lära mig var jag skall skjuta för att alltid hamna på 20 m eller leta ny lina.

Jag vet att det går att slänga längre med denna lina jag har nu. Har i medvind dängt ut nästan hela linan. Men å andra sidan lär jag mig var jag tycker det är bäst att skjuta så blir mitt kastande mer effektivt och jag sparar energi mha färre antal luftkast.

Jag har ju en tredje väg att välja det är ju att gå ner i flugstorlek.

Men lurar om jag tjänar något på att ändra linan. Big mama och big daddy har nog samma klumplängd som viper och det är ju gjorda för just gäddfiske. Behöver lite fakta vad folk ligger på för kastlängder när de fiskar gäddflugan. En Lb lina vet jag inte riktigt hur den hanterar kraftig vind och stora flugor. Säkert något som jag fått för mig det här med LB linan. Kör iofs bara LB på mina andra spön.

Som vanligt slutar det i att jag inte är tillräckligt vass kastare :lol: Ut och träna är det som gäller.

Host host, nu har du hört en ;)

18 meter klump har jag :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ähhh va f_n nu har jag blivit senil!

Tänkte jag skulle kolla över min utrustning nu när jag skall "jobba" hela påskhelgen. Byta och testa lite tafsvarianter till kastandet. Men nu har jag blivit av med alla mina tafsar, färdigtaperade, sjunkande osv.Min Sambo kommer bli lagom nöjd men Ken du kommer bli glad iaf. Det är sista gången som jag bara har allt samlat i en påse. Well vad skall man göra. Letat som en tok nu när den lille sover. Blir vellan som innan, ta med en fika till lyckeby och göra av med massa dollarz.

Har packat ner måttband, en drös spön. Blev klass 4,5,6,8. Skall bli skönt att, förhoppningsvis, få se hur långt jag dänger med de olika spöna. Hade varit gött och få det på pränt. Så jag äntligen har ett mätvärde att gå efter och inte bara bestämma någorlunda vad jag gör. Men som vanligt så "efter solsken kommer regn" och "det går åt h_vete" så lär det bli en jäkla massa jobb och allt skiter sig. Ser lovande ut på fredag med vindar så förhoppningsvis. Kanske kan slänga lite i idrottshall men jag får se.

Det skall bli gött och känna de andra spöna efter en lång vinter. Sitter och lurar om mitt #5 är lite för mjukt osv. Bara en massa skit ideer som jag fått för mig. Håller jag på att missta förståndet eller är jag så jäkla sugen på att få slänga.

Skall lura på det här filmandet. För det är verkligen en förmån att få visa upp sig, snygg som jag är.

Men nu är jag bitter och lite mer bitter. hade ju förberett några gäddtafsar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ähhh va f_n nu har jag blivit senil!

Tänkte jag skulle kolla över min utrustning nu när jag skall "jobba" hela påskhelgen. Byta och testa lite tafsvarianter till kastandet. Men nu har jag blivit av med alla mina tafsar, färdigtaperade, sjunkande osv.Min Sambo kommer bli lagom nöjd men Ken du kommer bli glad iaf. Det är sista gången som jag bara har allt samlat i en påse. Well vad skall man göra. Letat som en tok nu när den lille sover. Blir vellan som innan, ta med en fika till lyckeby och göra av med massa dollarz.

Välkommen! vi har en sprillans ny kaffemaskin som du måste prova Christian!! ^_^ ...sen kan du spendera dollares! :lol::wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har gjort ett träningspass och pb försök och sök.

Hade vinden in på höger axel la det så för jag misstänker att om jag hade för mycket medvind skulle det bli längre kast. :blush: . Släpade med mig två spön. Sameo supreme #5 med tillhörande phyton lina och Sameo Classic #8 med tillhörande Viper och gäddtafsen med gäddfluga.

Tyvärr kan jag inte filma just nu. Men måste lyckas hitta en bra tid till det.

Dagens pass blev helt ok. Med några men. Har sett att mina loopar i bakkastet inte är lysande. Så jag får inget sträck i linan. Får jag bara till det så kanske det här kan bli bra. Började köra med #5 eftersom det var det jag var mest intresserad av att se hur långt jag kan komma. Det är skillnad på #5 och #8 märkte jag. :lol: Drog på mig lite vindknutar. Spöet är så mycket mjukare än vad jag var beredd på. Så tog ett tag innan det ville sig någorlunda. Dubbeldraget försöker jag senare lägga. Det märks när det kommer hyfsat rätt. Men det är lurigt att öva bort. I bakkastet märkte jag att jag nästan börjar direkt med dubbeldraget och det håller på hela kastet. Jag håller handen stilla och rörspöet för att sedan dra till. Är inte nöjd med det.

En annan grej var att vinden tog linan så det blev en bra distans mellan måttbandet och fluglinan. Fick inte till det riktigt med att sikta till höger och tänka på hur jag kastade, en klassisk härdsmälta helt enkelt. Som bäst blev det nog 1,5m från måttbandet. Dock inte det längsta kastet. Gör många fel så det finns att jobba på.

Kasten med #5 började på 23m och motslutet fick jag till 26,10m är inte 30m men nog fan skall det gå. Blir att skjuta backing för att få till de där 30m. Så jag är riktigt nöjd med mitt nya PB i #5

#8 var segt idag. Kämpade som fan. Samma fel som på #5 men ett nytt PB blev det från 20m till 23,2m. Men där börjar det bli stopp tror kanske att en LB hade gjort lite jag gillar LB lina så varför inte. Håller på att snacka upp mig själv till ett köp märker jag :P

Hoppas det blir ett pass till senare idag men får se. Löjfisket ser fint ut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

JAAAAAAA!!! Tafsarna funna! Nu jäklar skall det läggas på en tafs på #6 linan. Hade lagt dem bland hackelfjädrarna så klart. Borde jag ju fattat direkt ju.

Tyvärr Ken blir inte sååå dyrt för mig :P Men fika skall du få en dag

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

blev inget löj fiske. Tänkte att det vore lite roligt att öva UH och fånga en trött löja samtidigt, de var borta. Tog mitt jigg spö som hämnd men det funkade inte heller.

Nu fanken skall jag sätta ribban högre. Märker att jag inte är helt kass på att slänga fluga. Men f_n inte bra heller.

Jag har skapat min vision 30m med så många klasser som jag har.

#4 kommer att bli riktigt knivigt tror jag och är nog inte något som är praktiskt iaf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hmm har gjort ett pass idag. Blev lite uhkastning. Börjar kännas som att jag lärt mig något. Kan till och med skjuta lina ibland. Körde med #6 idag och en 6cm lång stremaer längst ut. Jag har problem med mycket med den här tekniken.

Jag stressar igenom många kast.

Får inte till en plan ankring.

Ankringen kommer inte riktigt där jag vill ha den.

När jag lyckas lugna ner kasten går det mycket bättre. Det gäller bara att komma ihåg det. Det var nog den största upptäckten idag.

Gjorde även lite distans kastning med #6:an och jag har problem med bakkasten. Tror ett av problemen är tracking? eller att jag för spöet i en stor oval istället för nästan bara fram och tillbaka. Linbågen bakåt blir stor. Jag hade för mig att jag hade ett helt ok bakkast innan men något har hänt. Kanske flyttat fokus på bakkastet till framkastet. Jag har svårt att titta på bakkastet blir lite luriga vinklingar på kroppen. Skall lura lite mer på det där.

Nåja en kopp java sedan blir det ett pass till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eftermiddagens pass gick bra. Men det är långt kvar. Det blåste rätt från sidan och tog tag i linan. Fick problem vid ankringen. Det kändes orättvist när tafsen inte rullade ut när vinden tog den och flugan. <_<

Men blir bättre och bättre. Vill bli stabilare och klara varje kast och inte misslyckas vart tredje. Men det kommer nog. Ett par pass till så kanske. Dock provad jag inte att vinkla kasten och siktet är inte det bästa. Men kommer i rätt kvadrant.

Märker även att jag har nytta av dubbeldraget. Får köra mer utan tror jag. Hoppas det lugnar ner sig tills imorgon så kanske det blir ett pass till innan helgen är över. Dock är jag lita sugen på att fiska en fisk men får se hur det artar sig imorgon. Kanske blir att binda flugor istället.

Har satt upp linorna och marinerat dem med cobra spit. Så nu kanske det kan bli någon meter till. Den enda lina som verkligen behövdes en omgång var nog gäddlinan som har fått jobba hårdast. Kanske ett nytt pb på gång igen.

Märker att jag mer och mer dras in i kastningen. Nu lurar jag på tvåhandskastning men det får vara. Jag som trodde jag inte var så kastnördig men det är svårt att inte fastna. Men fisket är det som är prio 1 och jag vet att kastträningen kommer att hjälpa till. Kan koncentrera mig mer på att läsa vatten och leta fisk än att flnula på kastningen.

Skall iväg på ett å fiske om några veckor så då vill jag att uhkastet skall finnas där. Är dålig på att fiska efter öring i å så det finns mycket att lära där fortfarande.

Idag när jag stod och kastade på en brygga så var det riktigt nära att jag badade. Ryckte till nått så fruktansvärt. Nedan för mig så kom det en ål simmandes! Var inte riktigt vad jag hade väntat mig kan jag lova. Efter lite fiskandes på den kom jag på att jag inte hade någon peang med mig så jag la av med det illa kvickt.

post-5818-0-81636000-1303681726_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skönt. Hann med ett pass på eftermiddagen. Det var inte långt borta att det inte blev av.

Körde vidare på uhkastet. Lite mindre vind än igår. Vet inte om det var det eller om jag har lärt mig något för idag gick det helt ok. Fick till lite fler kast som jag var nöjd med jämfört med igår. Dock börjar det att smyga in sig en massa tailing loops. Inte bra det. Vet inte riktigt varför alla gånger men många gånger är det att jag inte ankrar tafsen ordentligt gissar jag. Dubbeldraget fick jag inte hyfsat i kastet både framåt och bakåt.

Det tar sig.

Jag avslutade med en kraft ansträngning och körde på med att försöka få ordentlig fart på linan. Drog och slet som ett djur. Vissa kast blev det ordentlig fart på och hade nog känts om man blivit träffad. Det skall jag komma ihåg ifall någon mopsar sig i min närhet.

Nu blir det ett tag till innan nästa träningspass.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har idag varit och pratat med min kastmentor. Gav en del infallsvinklar. Känner nog att det är övning som behövs mest av allt. Teorin finns där för 30m men praktiken ej. Hoppas nu vinden lägger sig lite. Så skall jag se om det kan bli ett kast över 30m. Någon gång måste ju vara första.

Dagens kastord får nog bli tracking :lol:

Oroar mig lite över att mitt bakkast ser ut som skit. Men reder jag bara ut det så finns det ingen hejd på mig. Känner att jag bara glider mer och mer in på flugkastning och börjar bli sugen på att prova en korpen tävling. Antagligen får man anordna en egen för något sådant har jag inte hört om.

Min kastmentor pratade om att märka upp linan. Har provat det innan utan något lyckat resultat. Iofs var det jäkligt många markeringar och med mitt minne så var det kört. Men varför inte.

Tack för en go förmiddag Ken, Micke, Andreas och Patrik. Grabben hade kul med hunden och kaffet från nya maskinen smakade bra. Vi får ta en inspektion av mitt slängande någon dag Ken utan storm.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























  • Inlägg

    • Ajuste - har fiskat med en Loop Grafit samt en Flymax 356. Den senare passar perfekt;)
    • Hopp. Det dröjde ett tag med uppdatering - då jag inte har rört flugprylarna förrens nu... Oaktat, Har kastat en del på kusten (men inte fått fisk på det än) med SA Sonar Emerger resp. Infinity, bägge 6wt. Jag för enkelt ut hela klumpen + fem meter tafs med infinityn (som ju väger som en sjua). Även emerger tippen i 6wt (väger också som en sjua) med 10 fot Versileader samt 2 meter 0.35 Stroft går ypperligt, men är kanske i tyngsta laget med den tafsen. Har kastat singelmärla, samt märla droppad en halvmeter efter en balsapopper (i rätt liten storlek) som skall agera attraktor och flöte... Har även testat poppern med en droppas San Juan Worm - och då behöver man ju flöte... Spöt har en behaglig metronomaktion och är extremt förutsägbart. Halvaktion ungefär (nederdelen är lite märklig för att kunna bära skapligt vindfångande dropper-riggar). Och det kastar enkelt med 5,5 meter från lina till dropper. -- Men - det är trots allt ganska vindkänsligt. Så undantaget fina dagar med sub-3-m/s kommer jag att köra Radian 6&7 wt på kusten. 
    • Spö i fint skick. Bytes mot en annan sexa i samma prisklass. Pm
    • Spön: Finns ett Meridian 6wt 9' som släpps för ett vettigt bud (eller intressant bytesförslag e.g. Radian 6wt/7wt eller Alpha + 5wt/6wt). Dra pm vid intresse så diskuterar vi. Spöt samlar just nu mest damm - till förmån för Radian-sjuan. Undanber mig dock skambud. Kan göras som kit med en Lamson Force Wide (91 gram, 120yds + 7wt) - har två så jag kan släppa den ena. Kan även ta ett separat bud på rullen. -- Finns ett Scott Flex, oreggat - fiskat tre dagar -  9' 7wt - 3000:- + frakt.  --   Rullar: Lamson Force Wide (91 gram, 120yds + 7wt) - bud. Jag har två, så jag kan släppa den ena. Undanber mig dock skambud. Finns en Loop CLW 2-6, bromsad grafitrulle - 500:- + frakt. -- Finns en Loop grafit/seatrout (första modeller) - ofiskad i grönt - 500:- + frakt. -- Finns en Lamson Liquid i något slitet skick med tre spolar (storleken som passar 6wt/7wt ) - dra ett pm med bud om intresse finns. Finns en Loop 2w + spole - bytes mot en dryfly (+ frakt då jag skickar med en x-spole) i bra skick. Eller då 1895:- som en dryfly kostar mig;) --   Linor: Fint skick: Rio Seatrout 6wt, fiskad tre dagar. Alldeles för kort för mig. 350:- + frakt. -- Blandat i använt skick (fullt fungerande) - 250:- + frakt RIO Long Outbound 5wt (en halv säsong) SA Sonar 7wt (hel säsong - finns flera stycken liggandes) SA Sonar 6wt (hel säsong - fick ta bort öglan, kan eventuellt finnas fler liggandes) Wulff TT+ 7wt (inte jättemycket fiskad) Wulff TT+ 6wt (inte jättemycket fiskad) -- 'Flugaskar' - lite missvisande, men flytande och vattentäta. -- Har även ett par flytande genomskinliga vision 'dubbelsakar' - säg 200:- för bägge + frakt. Har även en flytande vit C&F Bonefish som passar bra för öringflugor - säg 400:- + frakt. -- Är just nu ute och ränner på kusten, blir hypotermisk, motionerar mina Radians samt delar ut gratis läpp-piercing till hugade öringar - så det kan ta någon dag innan det kommer ett svar. Men: Dra ett pm, så skickar jag bilder (dock ej på linjävlarna)      
    • Fladen Urban UV400 polariserande solglasögon brun kamouflage, blå lins. Polariserande solglasögon. UV400 skydd. Polariserande solglasögon tar bort störande reflexer som till exempel blänk från vatten, blöt asfalt, snö och andra plana reflekterande ytor. Därför är de det perfekta valet vid aktiviteter som fiske, bilkörning, skidåkning och andra utomhusaktiviteter.   Pris: 250:- + frakt
    • Hopp. Finns en splitter ny grön (ofiskad) - 500:- + frakt (alltså den första modellen, som ser ut som en orginal). Finns även en CLW2-6 (småfiskad) - alltså den andra serien med broms. Samma pris för den. Dra ett pm om du är intresserad.
    • Har ett Cross sw 9' #7 till försäljning. Spöt är i nyskick och aldrig använt. Med original tub och strumpa. Plast kvar på handtag!  Nytt! Superfint spö för kusten eller streamer fisket efter stor vandringsöring mm Säljes för 3500:- inkl Inrikes frakt.  Skicka pm vid intresse.   
    • Har ett Cross S1 9' #6 MF till försäljning. Spöt är i princip nyskick och knappt blivit använt. Med original tub men med annan strumpa. Inga skador eller skavanker. Mycket fint skick!  En av de bättre sexorna på marknaden.  Säljes för 3300:- inkl Inrikes frakt.  Skicka pm vid intresse.   
  • Ämnen

  • Bilder

×
×
  • Skapa ny...