Hoppa till innehåll

TFO BVK


tårta

Recommended Posts

hell, jag som är ute efter ett klass 5 4-delat, har idag endast 3 delade spön!

Från vilken klass är det butt på spöt?

Tänkte till havsöringen och makrill på västkusten, där boys har ni missat något..............!!!!!

en lite större makrill är klart det roligaste på flugspöt!

en fråga, var är det för holkar på denna serie, ser att vissa modeller har som orvis lite avskalat i ändarna!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hell, jag som är ute efter ett klass 5 4-delat, har idag endast 3 delade spön!

Från vilken klass är det butt på spöt?

Tänkte till havsöringen och makrill på västkusten, där boys har ni missat något..............!!!!!

en lite större makrill är klart det roligaste på flugspöt!

en fråga, var är det för holkar på denna serie, ser att vissa modeller har som orvis lite avskalat i ändarna!

Butt kommer från klass 7.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vart finns det? :)

Kolla på TFO:s egna hemsida, menar mistpool eller capricorn kan ju hämta hem dessa.........jäkligt fina!

och med Alu. Tub blir totalkänslan säkert kanon.

Kan detta spöt vara en verklig killer mot Loop/vision/Guideline, speciellt deras dyrare US Made.

Fattar inte, 2500 innan rabatt och sådana lovord.......bara erkänna, man är fast i träsket! :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Originaltuben är INTE värd pengarna, köp en noname för en hundring i stället, samma kvalitet!!

Eller så köper man en alu,tub och lägger på ett klistermärke från TFO....... :rolleyes:

Klart billigare och funktionen är densamma

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har funderat på TFO BVK 9ft.#8 till tropikfiske, har tre #8 Rio Outbound Short Tropiklinor klumpvikt 20,4 gram hur passar dom till en TFO BVK 9ft.#8 mån tro? någon som testat?

Jag har detta spö och jag vet att det kommer att funka perfekt till mitt fiske på Los Roques i höst!

Linvikter vet jag inget om men min SA Nonspook wf8 och den sitter bra på.

Har även testat en Barrio klippt till klump för att passa till Seatrout distance och den väger nästan 18 gram om jag minns rätt?? Den fick polaren iväg kast på över 46 meter med i medvind

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har detta spö och jag vet att det kommer att funka perfekt till mitt fiske på Los Roques i höst!

Linvikter vet jag inget om men min SA Nonspook wf8 och den sitter bra på.

Har även testat en Barrio klippt till klump för att passa till Seatrout distance och den väger nästan 18 gram om jag minns rätt?? Den fick polaren iväg kast på över 46 meter med i medvind

ja det blir nog ett TFO BVK 9ft #8

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har funderat på TFO BVK 9ft.#8 till tropikfiske, har tre #8 Rio Outbound Short Tropiklinor klumpvikt 20,4 gram hur passar dom till en TFO BVK 9ft.#8 mån tro? någon som testat?

Borde funka kanon jag kör med en bullet#9 på min BVK #8 det spöt orkar hur mkt som helst.! men kastar även fint fint med en helt vanlig #8 lina

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror ni att det går att slänga på en optistream klass 6 lina på en femma eller skall man köra klass 5 rätt av?

För att få spöt att ladda lite extra på väldigt korta kast, om det är ont om utrymme, kan du slänga på en optistream #6.

Men annars ser jag inte någon idé att överklassa linan.

Utan att ha koll på ERN och gud vet allt, så vågar jag påstå att de är ganska rättklassade

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har detta spö och jag vet att det kommer att funka perfekt till mitt fiske på Los Roques i höst!

Linvikter vet jag inget om men min SA Nonspook wf8 och den sitter bra på.

Har även testat en Barrio klippt till klump för att passa till Seatrout distance och den väger nästan 18 gram om jag minns rätt?? Den fick polaren iväg kast på över 46 meter med i medvind

Det var inte dåligt svenska rekordet ligger på 48m du får be honom ställa upp

i castingtävling med lite träning slår han det svenska rekordet i seatrout distance.

//Christer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Nattsudden

Det var inte dåligt svenska rekordet ligger på 48m du får be honom ställa upp

i castingtävling med lite träning slår han det svenska rekordet i seatrout distance.

//Christer

Finns nog en del fiskare som kastar nästan lika långt som castingutövare :unsure:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var inte dåligt svenska rekordet ligger på 48m du får be honom ställa upp

i castingtävling med lite träning slår han det svenska rekordet i seatrout distance.

//Christer

Vi hade HÅRD medvind!! Jag kastade nåt på 43-44 meter tror jag? Och det skulle jag nog inte vara i närheten av

vid vindstilla förhållanden..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tror en #5 lina skulle sitta bra.

Till mitt #4 spö prövade jag många olika linor, och kom fram till att en Zpey Precision var "a match made in heaven" :wub:

Beror lite på vilket fiske du ska syssla med.. Den är en lina med längre klump för fina mjuka presentationer på skygg fisk.

Ska du fiska i trängda lägen och vill ha en kort klump så är Rio Dart en kanonfin lina enligt mitt tycke :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...