Jump to content
Sign in to follow this  
DraupneR

Hilleberg Keron 3GT

Recommended Posts

Eey, inhandlade en 9manna kåta med polarn förra året för flygturer och någon kortare vandring, har även ett Bergans kompakt3 som åker med när det blir längre promenixer, men den är lite väl liten och låg så nu funderas det på att skaffa ett Hilleberg Keron 3GT, någon här som har erfarenhet av den modellen? Om det är stor skillnad på absiden mella GT och vanliga Keron?

/DraupneR

Edited by DraupneR

Eey, inhandlade en 9manna kåta med polarn förra året för flygturer och någon kortare vandring, har även ett Bergans kompakt3 som åker med när det blir längre promenixer, men den är lite väl liten och låg så nu funderas det på att skaffa ett Hilleberg Keron 3GT, någon här som har erfarenhet av den modellen? Om det är stor skillnad på absiden mella GT och vanliga Keron?

/DraupneR

hejsan!

själv så har jag ett NAMMATJ 3 GT som är hel nöjd med,kanon bra med GT absid skulle inte köpa ett utan GT absiden;)

mvh/P

Edited by pette

Ägare av ett Stalon GT och kan bara hålla med övriga.

Min absid har samlat allehanda filurer när ovädret har kommit.

För den som bär själv är Keron GT och även Nammatj GT = kalfjällets hilton

Om du inte är en gramjägare finns inga bättre alternativ i min bok. GT-absiden is da shit!!!

/Järk

Ja GT får de fan bli :)

Keron är ju inte det lättaste Hilleberg tältet precis;)men om inte vikten är så noga så är det bara att slå till;)

mvh/P

Keron är ju inte det lättaste Hilleberg tältet precis;)men om inte vikten är så noga så är det bara att slå till;)

mvh/P

Sant, men oftast är man ju iaf 2st så man får dela upp lite packning, den ena tar lite extra öl i sin säck å den andra tältet :P

det är sant,du vet att keron GT är väldigt långt;) fast på fjällen finns det oftast bra med plats;)

Sant, men oftast är man ju iaf 2st så man får dela upp lite packning, den ena tar lite extra öl i sin säck å den andra tältet

"-Till tops bestefar"

/Järk

Har själv ett Keron 3 från 1983. Kanontält!

Men jag saknar GT absiden. Värt varenda gram!!!

Pip

Lärkan

Ja där ser man, kvalite :wub:

Planerar du att vara två eller tre i tältet?

Jag tycker att bredden i 3-manstält är gjorda för två personer om det ska vara någon som helst komfort och utrymme.

Keron 3 GT är väl stort för två personer men klart bra alternativ för tre då man kan ligga åt båda håll och har dubbla absider att stuva i.

Full takhöjd i hela innertältet är iofs skönt om man regnar/snöar in.

Äger själv ett Nammatj 3 GT men har även spenderat ett gäng nätter i Keron 3 GT tidigare.

Mest är vi 2st och är just ute efter lite större utrymme och bra takhöjd, vet hur det är när det ösregnar/snöar 2-3 dagar och man sitter inne och ölar, lagar mat och sånt då är det lätt värt lite extra kilon i säcken :)

Är själv lycklig ägare till ett Nammatj 3 GT och det finns inget att anmärka på dessa

tält ..... jo möjligen priset ;)

Jag tycker Hillebergs mått är väl tilltagna.

Jag har ett 2 mans Stalon och är man extra vänskaplig så ryms man 3.

För övrigt är mitt tält "bara" 16 år gammalt :)

Mitt nammatj 3GT "försvan" vid en flytt för några år sedan :angry:

I år kom skattemyndigheten med tidernas överraskning = ett nytt Nammatj 3GT skall beställas :wub:

Räknar med att det håller lika länge som jag.

/Järk

Är lycklig ägare till ett Keron 4GT, tungt? Javisst men å andra sidan är man sällan själv och utrymmet är guld värt om man (vilket hänt9 blir inregnad/insnöad en längre tid :D

Mitt nammatj 3GT "försvan" vid en flytt för några år sedan :angry:

I år kom skattemyndigheten med tidernas överraskning = ett nytt Nammatj 3GT skall beställas :wub:

Räknar med att det håller lika länge som jag.

/Järk

Ja det är oftast skoj å öppna det kuveret hehe

Trodde nästan mitt Keron 3 skulle vara det äldsta men där ser man..:) inköpt 88 el 89...å fullt användbart ännu..:) Kvalite det...:) lagom för två, även om det visst går vara tre...men då gärna ett gt...iaf om man ska vara ute några dagar..

ha det gôtt

Vilka tunga tält ni väljer,skulle inte ett 3-4 säsongs med lättare duk vara ett bättre val om man ska fiskevandra ? :blink:

Eller är ni vältränade och åker helikopter ? :ph34r:

Vilka tunga tält ni väljer,skulle inte ett 3-4 säsongs med lättare duk vara ett bättre val om man ska fiskevandra ? :blink:

Eller är ni vältränade och åker helikopter ? :ph34r:

Tycker inte 4,5kg är så jäkla mycke, som sagt ena bär tältet å den andra tar ölen ;)

Tycker inte 4,5kg är så jäkla mycke, som sagt ena bär tältet å den andra tar ölen ;)

Beror kanske lite på hur långt man vandrar per dag, böt ut mitt 3,9kg tält mot ett två manna på 1,7kg,

även sovsäck och liggunderlag fick bli lättvikts,alla "bra att ha" saker åkte ur ryggsäcken,sparade ca 5-6 kilo packvikt och kom under gränsen.....vilken skillnad.

Fiskevandringar har i blivit till ett nöje,inte strapatser efter det. :)

Ja, det hade du med till "Smedjan" och låg över i, i slutet på 90-talet hos Rolf och Maj-britt när vi träffades där!!?? //Kent

Har själv ett Keron 3 från 1983. Kanontält!

Men jag saknar GT absiden. Värt varenda gram!!!

Pip

Lärkan

Nammatj 3GT är världens bästa tält. Men visst, det finns många alternativ. Fast tunneltält med lång absid vill jag helst inte vara utan.