Hoppa till innehåll

Hävsjön utanför Rimbo


MathiasL

Recommended Posts

Hej!

Jag har varit där ett par ggr för några år sedan. Kan berätta det jag minns.

Sjön är svår och vada i. Mycket klippor och sånt. Båtuthyrning fanns inte då. Ev flytring kanske skulle funka bra? Annars vakade bågarna långt ut.

Jag tycker sjön lämpar sig bättre för mete med räka än flugfiske. Men testa själv och se :).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alla fiskesätt är tillåtna där vilket gör att det säkert kan bli trångt om platserna framåt sommaren. Att trängas med metare är inte riktigt min grej. ;) Men så länge man inte testat kan man inte heller veta. Kanske blir en sväng dit i vår, kortare till Hävsjön från Stockholm än både till Örsjön och Fyrväpplingen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alla fiskesätt är tillåtna där vilket gör att det säkert kan bli trångt om platserna framåt sommaren. Att trängas med metare är inte riktigt min grej. ;) Men så länge man inte testat kan man inte heller veta. Kanske blir en sväng dit i vår, kortare till Hävsjön från Stockholm än både till Örsjön och Fyrväpplingen.

Du behöver inte oroa dig för att det blir trångt. Sjön är ändå rätt stor. Ingen göl direkt ;).

Kör hårt.

Skitfiske.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte oroa dig för att det blir trångt. Sjön är ändå rätt stor. Ingen göl direkt ;). Kör hårt.Skitfiske.

Du har rätt. Den är 775 meter, ingen göl den där.

Såg att flytetyg inte var tillåtet och att fiskekort inte säljs på plats. Båge och Röding sattes i i höstas.Hojta till om du planerar en tur dit och vill ha sällskap. Kan som sagt vara kul att testa.

Jag hör av mig eller skriver i den här tråden om jag åker dit. Det är knappt sju mil hemifrån mig vilket är helt okej.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag svängde förbi där idag när jag var ute på en liten MC tripp :)

Jag har fiskat där för många år sedan men nu verkar det vara nerlagt. Kortboxen är bortplockad och det finns ingen information längre. Själva tavlan för infon finns kvar men inget på den. Jag har för mig att det gick att köpa kort online hos sportfiskarna förut men nu finns det inte.

 

Trist, det var en trevlig liten sjö. Inte särskilt bra för fluga men med go "vildmark-känsla" :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...