Jump to content
Sign in to follow this  
Regnbågarnas herre

streamerfiske på ytjagande abborre

Recommended Posts

Tjena! jag har ett bra ställe nära där jag bor där abborren alltid brukar plaska och jaga i ytan sommartid, ibland kan man se ryggfenorna eller hela fiskarna och då är det bara att lägga ut en streamer i nån skrikig färg framför så hugger nästan alltid minst en fisk :D jätteroligt fiske är det! :)

Nån som också brukar vara med om detta på sommaren ? och vad kör ni mer för streamers isofall ? :)

Vh

Marcus

Har gjort flera tappra försök till att fluga efter abborre nu i sommar, men det känns dock som man bara får jättesmå abborrar. :(

Brukar mest använda gula och vita dog nobblers, vilket funkar bra för de små, men lyckas aldrig lura den stora. Har även testat poppers utan framgång...

Några tips? :)

Har gjort flera tappra försök till att fluga efter abborre nu i sommar, men det känns dock som man bara får jättesmå abborrar. :(

Brukar mest använda gula och vita dog nobblers, vilket funkar bra för de små, men lyckas aldrig lura den stora. Har även testat poppers utan framgång...

Några tips? :)

Kolla vädret! Det skall stå det största H:et du har sett ovanför där du skall fiska.

var ute på gädd/abborrfiske för några dagar sedan och flugspöt åkte med för att dra betesfisk med. slutade med att jag stod och stripade hem stora marabou muddlers i ytan istället :D röd/gul var melodin, borrarna steg ett par meter för att ta den. mest små men tappade en lite bättre. kul var det i alla fall!

En lugn kväll med H:et på kartan och du kan kasta ut vad som helst... ;) Rött brukar funka fint i mitt vatten och gärna lite jiggliknande alt. poppergurglande gång! Smack! säger det när de slåss om flugan!! :lol:

Jag är ganska ny till det här med internet och det ungdomliga fiskesnacket, men jag antar att "H:et" står för högtryck?

Brukar ni fiska aborre med fly eller sjunklina? :)

Jag är ganska ny till det här med internet och det ungdomliga fiskesnacket, men jag antar att "H:et" står för högtryck?

Brukar ni fiska aborre med fly eller sjunklina? :)

H = högtryck (inget med "ungdomsinternet" att göra)

Själv har jag haft bäst utdelning på sjunklina och stramer men roligast med flytlina och poppers.

En lugn kväll med H:et på kartan och du kan kasta ut vad som helst... ;) Rött brukar funka fint i mitt vatten och gärna lite jiggliknande alt. poppergurglande gång! Smack! säger det när de slåss om flugan!! :lol:

Är riktigt sugen på att komma igång med popperfisket nu när man har chansen faktiskt! Tar dom på sånna stora storlek 6 poppers också? :)

Är riktigt sugen på att komma igång med popperfisket nu när man har chansen faktiskt! Tar dom på sånna stora storlek 6 poppers också? :)

Ledigt! De gör de. På sexan fastnar dock en hel del som inte fyller stekpannan men visst är det ett roligt fiske det ocksåwub.gif

Nu är h:et på gubbar! Nu drar jag hejdå! :)

i helgen till och med mondag eller tisdag så kommer jag vara hos farsan som bor i ockelbo.

där finns det en sjö mexd hur mycket grov abborre som helst, och ingen fiskar där typ!!!!

så då blir det flugspöet!

så nu har man bundit upp massvis av vita zonkers och en variant av peeping caddis som jag kallar för gråa faran :D

sedan sa farsan att han skulle dra med mig till ett put and take vatten (hemska tanke, hoppas det finns abborre där!)

nåja inplanterad öring kanske är bättre än inplanterad båge?