April 17, 201115 yr comment_1422576 Det har blivet ett par träningar de senaste dagarna. Idag kom det ett nytt Pb 38.04 m Linan som användes var Rio Competition T #5 ny sen ett par dagar tillbaka. Det blev många kast mellan 34-36 m. Man ändrar lite på sin stil och helt plötsligt är man inte rak längre. Så mycket av träningen dessa dagar har gått åt till Trackingen. Det börjar så smått sitta men en del jobb kvarstår. Mvh//Christer www.flycastingsyd.se_____ Flycastinginstructor. Flugfiskarnatrelleborg Report
April 17, 201115 yr comment_1422581 Grattis till PB:et Rakt, sträck och långt kast Christer. Bra jobbat! //Roger Vem är Roger HMin YouTube kanalDanielsson flyreels Report
April 17, 201115 yr comment_1422587 Jäkligt vasst. Fasiken att man ska ha egen firma, vara pappa, gilla att fota, hålla på lite med flugbindningen. Kastningen blir lidande och ni drar ifrån... Hmmm. Jag vill ju hålla på med ALLT ;D ok. Får helt klart börja träna lite. Tävlingsnerven i mig börjar vibrera. 40 och småbarnspappa försöker hinna med att nörda på ändå. stockholms flugfiskecenter FFF - CCI Report
April 17, 201115 yr comment_1422591 Grattis! Vem är zeem? Hur jag blir bättre än er på att slänga fluga! Report
April 17, 201115 yr comment_1422606 Grattis Christer! Starkt jobbat...38 m är det inte vem som hellst som kastar...och det är ett långt kast med # 5 lina. Sug på karamellen...jag vet nog hur det känns när det går bra och kastträningen ger resultat. Grymt roligt! God fortsättning! Mvh//Erkki Report
April 17, 201115 yr comment_1422626 Christer, du har ju kastat jäkligt långt hela tiden så jag blir inte förvånad, men imponerad blir jag och en smula avis. 40 och småbarnspappa försöker hinna med att nörda på ändå. stockholms flugfiskecenter FFF - CCI Report
April 17, 201115 yr Author comment_1422629 Tack alla, Känns gutt. Tony du är snart där också men då får du lämna MPR et i butiken. Vi skall inte glöma vår Roger som fixade ett Pb på över 39 m idag. Joakim K som tangerade 40 m. Varje cm är tufft att förlänga i de längderna. Nu får man se till att bli stabil på den längden. Jag glömer aldrig när man passerade 35 m vilken känsla det var och då hade man sagt att 38 är omöjligt. Nu är man där och 40 m strecket hägrar. Mvh//Christer www.flycastingsyd.se_____ Flycastinginstructor. Flugfiskarnatrelleborg Report
April 17, 201115 yr comment_1422635 Abselut. Lite skön träning så Kanske kollar in på lite styvare pinnar för att kolla skillnad. Har envisats med mjukare fiskedon men jag är kanske fel ute ? Blir sällan över 35, men då saknas iofs träningen också. Skulle vilja bli stabil på kvallängder 40 och småbarnspappa försöker hinna med att nörda på ändå. stockholms flugfiskecenter FFF - CCI Report
April 18, 201115 yr comment_1422651 Stort grattis Christer! 40 m innan Ryd för både Roger och dig Vi har snö på tomten men den börjar tina bort nu Report
April 18, 201115 yr comment_1422660 Snyggt jobbat. Gillar du Rio linan? Jag är sugen på att testa men tydligen är de svåra att få tag på nu. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Report
April 18, 201115 yr comment_1422672 Grattis CA. Måste kännas skönt nu. Känns som att det måste hårdtränas en hel del nu. Men det är bara bra. http://fotoprojekt366.wordpress.com/ En bild (minst) om dagen under hela året.. Report
April 18, 201115 yr comment_1422701 Tack alla, Känns gutt. Tony du är snart där också men då får du lämna MPR et i butiken. Vi skall inte glöma vår Roger som fixade ett Pb på över 39 m idag. Joakim K som tangerade 40 m. Varje cm är tufft att förlänga i de längderna. Nu får man se till att bli stabil på den längden. Jag glömer aldrig när man passerade 35 m vilken känsla det var och då hade man sagt att 38 är omöjligt. Nu är man där och 40 m strecket hägrar. Mvh//Christer Ojojoj... Grattis Christer! Säger som Tony.. synd att ett dygn bara är 24 h. Finns det något politiskt parti som vill införa 34 h-dygn? I så fall skulle jag rösta på dem direkt . Grattis till Roger och Jocke också... nu ligger jag verkligen efter känner jag. Stort av er Alla! //Magnus Edited April 18, 201115 yr by Magnus T -_-__-MSX Pro Team -------- FFF CCI Report
April 18, 201115 yr Author comment_1422882 Snyggt jobbat. Gillar du Rio linan? Jag är sugen på att testa men tydligen är de svåra att få tag på nu. Hej Sasse, Rion är inte fel, tycker den skjuter lite bättre än ED men faller enl. mig något tyngre kan i.o.f bero på annat också som tung luft o dyl. Sasse Rudi Heger han har. //Christer www.flycastingsyd.se_____ Flycastinginstructor. Flugfiskarnatrelleborg Report
April 19, 201115 yr comment_1422997 Hej Sasse, Rion är inte fel, tycker den skjuter lite bättre än ED men faller enl. mig något tyngre kan i.o.f bero på annat också som tung luft o dyl. Sasse Rudi Heger han har. //Christer Beställde en nu Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Report
April 22, 201115 yr Author comment_1424374 Precis inkommen efter ett pass. Lätt bris idag samma utrustning och det blev många kast på 36-37 m. Ett kast var förmodligen tangerat Pb då hela linan sträckte inkl. tafs. Nu tränas att hålla den raka linjen vilket är svårare än vad man tror. Kortar in lina när jag tränar detta, håller mig på ca 30 m och kollar överslagen så de inte vrider längst fram. Nu får man pausa en stund och ta ett pass till senare idag. Vilket väder vi har. //Christer www.flycastingsyd.se_____ Flycastinginstructor. Flugfiskarnatrelleborg Report
April 22, 201115 yr comment_1424394 Precis inkommen efter ett pass. Lätt bris idag samma utrustning och det blev många kast på 36-37 m. Ett kast var förmodligen tangerat Pb då hela linan sträckte inkl. tafs. Nu tränas att hålla den raka linjen vilket är svårare än vad man tror. Kortar in lina när jag tränar detta, håller mig på ca 30 m och kollar överslagen så de inte vrider längst fram. Nu får man pausa en stund och ta ett pass till senare idag. Vilket väder vi har. //Christer Härligt. Peppa nerverna till Ryd och du blir sjukt giftig. Vädret går inte att klaga på heller Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Report
April 23, 201115 yr Author comment_1424755 Idag blåset det en hel del. Så det fick bli lite träning at få ut linan i bakkastet. Det gick ganska hyfsat, men får passa sig så inte ett par meter extra slinker ut, blir betydligt svårare att få sträckning. Sen kunde man inte låta bli att släppa iväg lite längd. Ett par kast sträckte bra med en halv meter backing ute från rullen. Inget måttband idag, kanske ett nytt Pb men det står skrivet i ....... så det får bli en annan gång. Trackingen slippades ytterligare börjar ta sig. Imorgon är en annan dag. //Christer www.flycastingsyd.se_____ Flycastinginstructor. Flugfiskarnatrelleborg Report
April 24, 201115 yr Author comment_1425058 Då var första passet idag avklarat. Vind ca 5 m/s. Träningen börjar ge resultat idag la jag ut rion flera gånger trots mindre vind. Armen börjar bli stel efter dessa dagarna, får köra kortare pass. Känns lite som om man har funnit trackingen ganska hyfsat. Nu blir det till att nöta samma om igen så det sätter sig. Nästa pass är ett nytt pass som kan......... men det återkommer vi till. //Christer www.flycastingsyd.se_____ Flycastinginstructor. Flugfiskarnatrelleborg Report
April 24, 201115 yr Author comment_1425071 vad andvänder du för spö Oftast så använder jag mitt gamla TCR #5. Ibland MSX #6 o lina #5 //Christer www.flycastingsyd.se_____ Flycastinginstructor. Flugfiskarnatrelleborg Report
April 24, 201115 yr Author comment_1425139 Pass två idag nu avklarad. Vinden avtog fullständigt, helt ko lungt. Nu skulle jag få bevis på att min träning gav resultat och att jag kommit rätt. Helt vindstilla och vid upprepade gånger åkte hela Rio linan ut,kanske inte bästa sträckningen men fullt godkänt,vilket innebär att längder på 35-37 m uppnådes upprepade gånger. Så här bra har det inte gått på flera år. Stillbytet med trackingövningar har gett betydande bättre längd framförallt mycket stabilare kring 35m. Detta känns oneklingen bra inför Ryd-tävlingen, men vid tävlingar kommer som bekant andra saker in i bilden. Imorgon är en annan dag. //Christer www.flycastingsyd.se_____ Flycastinginstructor. Flugfiskarnatrelleborg Report
April 24, 201115 yr comment_1425184 Helt vindstilla och vid upprepade gånger åkte hela Rio linan ut,kanske inte bästa sträckningen men fullt godkänt,vilket innebär att längder på 35-37 m uppnådes upprepade gånger. Så här bra har det inte gått på flera år. Stillbytet med trackingövningar har gett betydande bättre längd framförallt mycket stabilare kring 35m. Först vill jag bara gratta till nya rekordet! Sedan en fråga om man får lov att fråga? Vad för typ av övningar jobbar du med när du arbetar med trackingen? Mvh Kingen Report
April 24, 201115 yr comment_1425209 Hej Christer! Gott att läsa att det går bra med träningen. Hoppas att det håller i sig, men som du skrev imorgon är en annan dag. Det är bara att nöta på för att få det att sitta. Tycker du med att Rion är lite svår att få till att sträcka ut? Om det inte blåser lite. Deltagarna i Ryd Open verkar vara på gång, kommer att bli tufft att ta sig till final. //Roger Vem är Roger HMin YouTube kanalDanielsson flyreels Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.