Hoppa till innehåll

Läget i Ätran?


EROT

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Stanley- du verkar ha lite koll på ätran?? fiskar du där själv? eller känner du någon som kan ån/älven som är sugen på att hänga på ett pass den 21e april? :ph34r: vi e 2 st som ska smygstarta säsongen i denna underbara å.. :wub: var där för första gången förra sommaren och fastnade för detta fina vatten, var i fisk 2 ggr den dagen med tyvär ingen som ville med hela vägen upp på land <_<.. väldigt tacksam för svar....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nytt för i år är att fiskeautomaten i laxastugan bara tar kort och inga kontanter. Ingen begränsning finns av antalet sålda dagkort finns, vilket kan medföra viss trängsel vissa dagar. Själv väntar jag med premiärfisket tills nästa vecka.

Bra att dom gör något åt den där automaten, gjorde inget annat än krånglade förra året.

Hoppas det kommer funka bättre nu.

Sent from my tricorder using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ska ner och hälsa på några bekanta som flyttat till Falkenberg. Åker ner dit 26 April och stannar till sista April!! Brukar det vara dugligt fiske i Ätran då??

Har funderat på att ta med grejerna ner och testa fisket en dag!! Tar gärna emot lite tips om var och hur man kan ha bästa fiske då??

Ser fruktansvärt fint ut så jag tror att jag måste ta med grejerna och prova lite...

/ Fredrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ska ner och hälsa på några bekanta som flyttat till Falkenberg. Åker ner dit 26 April och stannar till sista April!! Brukar det vara dugligt fiske i Ätran då??

Har funderat på att ta med grejerna ner och testa fisket en dag!! Tar gärna emot lite tips om var och hur man kan ha bästa fiske då??

Ser fruktansvärt fint ut så jag tror att jag måste ta med grejerna och prova lite...

/ Fredrik

Du har PM

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Hejsan, tänkte nästa vecka för fösta gången besöka Ätran och vill gärna ha lite tips. Hur är fisket just nu? Är det nåt speciellt jag borde tänka på? Ska man boka i förväg, kvotering av fiskare per dag? Räcker det med f/s1 ner till s3/s4?

Tack på förhand.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Det kommer upp någon/några fiskar per dag, så är helt okej fiske för tillfället. Finns en kortautomat i Laxstugan, så du behöver inte köpa kort i förväg, även om det även går att göra via nätet. Dina linor funkar alldeles ypperligt! Är lite av ett mellanvatten nu, så nån typ av sinktiplina är att rekommendera. Ett sista tips är att passa dig för gnälliga gubbar vid ån, finns ett par stycken ;)

Redigerad med The Fishing Kille
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Det kommer upp någon/några fiskar per dag, så är helt okej fiske för tillfället. Finns en kortautomat i Laxstugan, så du behöver inte köpa kort i förväg, även om det även går att göra via nätet. Dina linor funkar alldeles ypperligt! Är lite av ett mellanvatten nu, så nån typ av sinktiplina är att rekommendera. Ett sista tips är att passa dig för gnälliga gubbar vid ån, finns ett par stycken ;)

Tack för info, speciellt om gnälliga gubbar :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...