Hoppa till innehåll

Scandinavian fly lines?


Barkarby

Recommended Posts

http://www.scandinavianflylines.com/shop/

Hällo flyfishers, är det någon på forat som handlat deras enhandslinor och deras tafsar, poly eller nylon? Tänkte på kvallen på coating å så? Priset är ju rätt resonabelt om man så säger, men man vill ju ändå kolla om nån annan handlat dessa linor och testat? :) /leif k

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har fått några rullar backing av brorsan min som köpt där, skulle nästan hellre gå till ica och köpa hamparep... seriöst.

Det har jag också och såg ingen skillnad mellan Loop´s dakron och denna. Mer än priset.

Har även tiotal laxtafsar, men har ej testat de än.

Flyt/int klumpen jag köpte förra året kändes och funkade bra. Sträckte fint.

Redigerad med Coach
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har handlat en massa fluglinor där och dom funkar super, även deras taperade tafsar (5 st för 59kr eller 12 för 99kr)är helt ok.. jag köpte för 2 år sedan backing där och den var grov nära hampa så det får jag hålla med om, men fluglinorna är i mitt tycke helt ok. Och jävligt bra priser, nu har dom sänkt sina priser då dom tidigare la ut vissa saker på tradera men har nu ändrat policy och säljer dom själv till det priset som dom gick för på tradera. Men man ska ha en sak klar för sig det är en fluglina för en hundring..om man tror att man kastar bättre med en för 1500 ja då är man på fel ställe och en klass 5 lina för 1500 som ska plocka upp en öring...näe det finns inte i mitt register. Men det finns sånna butiker och en hel hög av dom. Nu borde snobbstämpeln tas bort på flugfisket kolla in tradera det finns inte en lina för över 200 som går.. jo kanske dom där för 1500 ligger där omkring. Det finns en säljare på tradera som heter Nice Price han säljer fluglinor till mycket bra pris men dom kommer upp i stötar om 100 talet så det är säkert en av dom större butikerna som lägger ut överskottet. Då är starten på en krona jag har köpt flertalet linor helt nya i kartong för 100-150 kr och det är linor som tidigare kostat 800 kr.. Näe sänk priserna och ta bort snobbstämpeln flugfiske åt alla...... Skitfiske på er alla :rolleyes: :rolleyes:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja,det verkar vara överpriser på fluglinor. Jag tror inte tillverkningskostnaderna är speciellt höga; däremot en hel del marknadsföring som vi betalar för. R&D en del , men antagligen inte så mycket som fabrikanterna vill göra gällande. Hållbarhet: bra-någorlunda-undermålig. Nya aktörer brukar lägga sig på den redan höga nivån så det är bra om någon kan bryta det mönstret.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Köpte 2 st linor till mitt klass 5 spö, och den ena var en std wf och den andra var en distance presentation och dom kastade ok men coatingen var som gjord av rågummi kändes det som, gillar inte när det låter gnurk när man ska dra in linan för ett nytt kast så dom har fått ligga. Provade att smörja upp dom med linegrease men det höll ca 5 kast å sen var det gnurk gnurk igen =o(

Var lite småsugen att prova 2hands klumpar men blev grovt avtaggad av dessa 2.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Köpte en nymphlina av dem i Februari. Testkastade äntligen den för ett par veckor sedan och blev mycket imponerad av den. Har köpt även nylontafsar men inte hunnit prova dem. På det hela så verkar allt OK.

F*

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Tvåhandsklumparna är ju riktigt bra..både custom o multitip som är riktigt sköna att kasta med...uppför sig fin i luften med stora flugor o orkar dra upp dom ur vattnet o sen vända över så tafsen sträcker..   

Kört me Drugges kinesiska drakar me stora hantelögon som jag bundit upp från ca 6cm till 12-13cm långa o de funkar riktigt bra o kasta.. 

Tipparna fungerar bra i vattnet

Även coatade 0,036 skjutlinan är kalasbra med glatt o hård coating....den är lite taperad en bit mot öglan.

 

Har investera även en skagitklump till min 8/9 switch så de återstår att prova hur den fungerar....

Jag är kanooonnöööjd iaf med linorna.. 

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör med deras tafsar till mycket av mitt fiske och tycker de fungerar lika bra som något annat. 

Deras salmon skjutlina höll inte länge för mig, knappt en säsong innan den krackelerade. Men de kan ha bytt den för den jag hade var inte taperad mot öglan.

Har hört gott om deras multitiplina.

Redigerad med Christian1971
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...