Jump to content
Sign in to follow this  
Janne

WiNSTON

Recommended Posts

Hej där ute undrar om någon har problem mid att reklamera till detta anrika företag! själv har jag väntat ett år på att få ordning på ett rullfäste.

Trots flera mail osv så händer ingenting, har även fått mail att dom har spöt samt att dom ber mig verifiera att dom motagit rätt adress osv.

Men fortfarande efter 14-dagar inget flugspö som kommer, samt inget svar att dom mottagit mitt meddelande skriver att jag skall kontakta mitt försäkringsbolag och att jag kommer att kräva ersättning eftersom jag löst en dyr försäkring då jag skickade iväg detta.

Kommer med all sanolikhet aldrig att köpa ett Winston spö igen för sämre än detta kan en reklamation inte göras trots konstens alla regler.

Borde få ett nytt valfritt spö, på grund av denna långa väntetid! vad mer skall man göra?????? jag vill fiska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tråkigt, särskilt som Winston gör en del fina spön....

Jag kan ju enbart säga vad jag skulle gjort i din situation och det är att skriva något om detta på Winstons eget forum. Om du försynt ber andra medlemmar där om hjälp kanske det händer något.

Skulle inte detta fungera så skulle jag skriva ett brev (handskrivet) och skicka till någon chef på företaget, givetvis adresserat med namnet på chefen. I brevet skulle jag framhålla den utmärkta produkt jag köpt men att jag tyvärr inte är nöjd med servicen och " I hope that we can sort this issue out so your company would not suffer from bad publicity." Valet är då upp till dem och du har gett dem chansen. Om de fortsätter att trilskas kan du följa upp brevet med en lista på forum där du skall berätta om den dåliga servicen. Det borde hjälpa, men jag kan förstås inte garantera något resultat.

Jag har numera försökt undvika att använda ilska i sådana här situationer utan; - med hjälp av en gammal skolkamrat "ge den anda sidan ett val: samarbeta och lös problemet eller välj att inte samarbeta men då kommer ni att få uppleva vissa nackdelar". Alternativt kan du låta någon som inte är lika känslomässigt engagerad ringa till Winston för din räkning. Jag menar slutligen att den som visar ilska också visar upp en känsla av maktlöshet. Men förhoppningsvis är du alls inte maktlös i detta fall!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tråkigt, särskilt som Winston gör en del fina spön....

Jag kan ju enbart säga vad jag skulle gjort i din situation och det är att skriva något om detta på Winstons eget forum. Om du försynt ber andra medlemmar där om hjälp kanske det händer något.

Skulle inte detta fungera så skulle jag skriva ett brev (handskrivet) och skicka till någon chef på företaget, givetvis adresserat med namnet på chefen. I brevet skulle jag framhålla den utmärkta produkt jag köpt men att jag tyvärr inte är nöjd med servicen och " I hope that we can sort this issue out so your company would not suffer from bad publicity." Valet är då upp till dem och du har gett dem chansen. Om de fortsätter att trilskas kan du följa upp brevet med en lista på forum där du skall berätta om den dåliga servicen. Det borde hjälpa, men jag kan förstås inte garantera något resultat.

Jag har numera försökt undvika att använda ilska i sådana här situationer utan; - med hjälp av en gammal skolkamrat "ge den anda sidan ett val: samarbeta och lös problemet eller välj att inte samarbeta men då kommer ni att få uppleva vissa nackdelar". Alternativt kan du låta någon som inte är lika känslomässigt engagerad ringa till Winston för din räkning. Jag menar slutligen att den som visar ilska också visar upp en känsla av maktlöshet. Men förhoppningsvis är du alls inte maktlös i detta fall!

Det här var bland det bästa råd jag läst på detta forum. Man behöver inte alltid ta på sig boxhandskarna. Lycka till hur som helst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nej ilska känner jag inte, bara förundran hur ett sådant känt företag som Winston kan nedlåta sig att visa sådan brist på service som i detta fall. Tror inte att jag heller behöver någon som ringer för min räkning, för dom har som sagt redan bekräftat att spöt finns där, samt att dom lovat att skicka det men inget händer som förra säsongen. Som tur är så finns det många andra tillverkare som har bättre service än winston.

Skickade ett två hands spö till Hardy och det gick väldigt snabbt, UPS- till min dörr inga problem alls så visst finns det skillnader till hur man behandlar sina kunder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så var det dags igen för ett nytt mail till Winston angående reklamationen som har på gått i över 1-års tid.

Nytt svar från Winston, nu är mitt spö på väg! men fortfarande inget spö, samt vid ny kontakt inget svar på mitt mail angående track nummer så att jag kan kolla var det befinner sig.

Talade med deras återförsäljare här hemma och han säger att man alltid får ett tracking nummer från företaget i fråga.

Åker till Bosnien för 10 dagars fiske men inget spö från Winston att fiska med, behöver jag skriva ner vad jag tycker om detta.........fy fn m.m. Aldrig mer ett sådant märke bland mina spö arsenaler igen.

Edited by Janne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...