Jump to content
Sign in to follow this  
zeem

airflo 40+ vs dan-tackel 2:a sort

Recommended Posts

Sitter och lurar på en ordentlig sjunk lina. Airflo har en sink7 billigt och dan-tackel har billiga 2:a sorterings ultra fast sink. iofs trivs jag rätt bra med nuvarande set up till det djupa fisket. men jag har svårt att släppa om det går att komma djupare utan att vänta riktigt länge. Det är till mitt #8 fiske jag kollar lite. För tillfället kör jag med en #6 lina och en polytafs som funkar bra till #8

Någon som provat dessa linor eller någon av dem? Vad tänka på förutom priset?

Sitter och lurar på en ordentlig sjunk lina. Airflo har en sink7 billigt och dan-tackel har billiga 2:a sorterings ultra fast sink. iofs trivs jag rätt bra med nuvarande set up till det djupa fisket. men jag har svårt att släppa om det går att komma djupare utan att vänta riktigt länge. Det är till mitt #8 fiske jag kollar lite. För tillfället kör jag med en #6 lina och en polytafs som funkar bra till #8

Någon som provat dessa linor eller någon av dem? Vad tänka på förutom priset?

Hywel Morgan testar linan i WF7I i denna film:

Airflo alla gånger! Jag har en klass 7 sjunk 5 och den är jäkligt trevlig att kasta med. De du hittar billigt på nätet är oftast av den äldre modellen med lite klumpig övergång mellan klump och running line. Detta har emellertid väldigt liten påverkan på kasten.

Troligen en av de skönaste sjunklinor jag testat faktiskt. Har även köpt en slow intermediate men den har jag inte fått testa ännu.

Airflo alla gånger! Jag har en klass 7 sjunk 5 och den är jäkligt trevlig att kasta med. De du hittar billigt på nätet är oftast av den äldre modellen med lite klumpig övergång mellan klump och running line. Detta har emellertid väldigt liten påverkan på kasten.

Troligen en av de skönaste sjunklinor jag testat faktiskt. Har även köpt en slow intermediate men den har jag inte fått testa ännu.

Verkar den överklassad eller är du som jag och kan inte riktigt avgöra om det inte är stor skillnad ^_^

Airflo Distance/40+ tillhör mina favoriter.

Stor fördel att den knappt slits, haft den 2 säsonger för hö-nötande efter kusten, märks inget på den.

Kan tillägga att jag kör med intermediate.

Kanske överklassad.....

Kan köpas snorbilligt från UK...

Edited by Nocke

Kan nog tänkas att det är en aning tung ja. Men sjunklinor har ju högre densitet och brukar kännas tyngre än flytlinor.

Jag kör med Airflo Distance/40+ #6 till mitt Sage SLT #6.

Funkar superbra. Den har varit mycket effektiv med Boobieflugor på regnbåge i maj. Var så effektivt att en renlärig fiskekamrat började muttra att sjunklina var tumringsfiske. :D

Köpte min på engelska ebay.co.uk till bra pris. Sök där.

något tipps på vart?

http://www.tacklebargains.co.uk/acatalog/Airflo-Forty-Plus-Extreme---Sold-without-Box---Save-50---4885.html

15 pund... leta runt om de har din kombo.

http://www.tacklediscounts.co.uk/p-9659-airflo-40-forty-plus-extreme-fly-line-all-sizes.aspx

Här har de det mest för 20 pund...

Satt faktiskt o funderade på att köpa lite fler linor i olika viktklasser innan jag såg din post...

Jag gillar clearlinorna för intermediate.,, de är 38 meter långa, låter mycket men med rätt med vind kan man få ut hela...