Jump to content
Sign in to follow this  
Sesc

Flytring

Recommended Posts

Jag måste ha en flytring till första vecka 1 juli och är nyfiken på vad ni som kan rekommenderar. Som det ser ut nu lutar det åt Fish Cat 4 eller Imago Explorer.

Har förståt att Fish Caten är väldigt populär men jag vill inte ha foamdynor så måste ju då köpa deluxen, vilket en massa pengar.

Har letat efter tester eller folk som äger Imagon men hittar inte någon som kan ge mig sitt omdöme om den. Någon som äger denna Imagon då den skall vara så revolutionerande.

/sebastian

Jag paddlar runt i en Pool 12. För min del var det lågt pris som avgjorde valet.

Den har tjänat mig bra i två år. Fick läckage på den i helgen men det var mitt eget fel. Har lagat den med medföjande lagningskit. Jag förvarar den i en "Cykelväska" från Biltema där där ring, fenor, pump, neoprenvadare, håv och flytväst får plats gott och väl.

Jag köpte Imagos fenor som är ljusår bättre att paddla med än de ankfotsliknande fenorna som ofta säljs med ringarna. Lägg pengar på bra fenor är mitt tips.

Jag paddlar runt i en Pool 12. För min del var det lågt pris som avgjorde valet.

Den har tjänat mig bra i två år. Fick läckage på den i helgen men det var mitt eget fel. Har lagat den med medföjande lagningskit. Jag förvarar den i en "Cykelväska" från Biltema där där ring, fenor, pump, neoprenvadare, håv och flytväst får plats gott och väl.

Jag köpte Imagos fenor som är ljusår bättre att paddla med än de ankfotsliknande fenorna som ofta säljs med ringarna. Lägg pengar på bra fenor är mitt tips.

men då rent ekonomisk skulle man ju då redan kunna köpa Imago ringen med fenor väska och pump. jag har ett pris på 3500 för den.

För misstänker att du är väl uppe i ca 3000 för din ring? Om man räknar i fenor pump väska?

du har ingen anning om kvaliten på imago ringen?

Edited by gunnang

Hejsan är det på grund av vikten du inte vill ha foamsätet?

För är väldigt nöjd med min fisch cat 4...

köpte några riktigt goa fenor men när jag bytte kängor så passa dom inte mer...så blev ankfötter ist

Köpte en Fish Cat pågrund att den hade bra garanti och var stadig. Däremot ångrar jag mig lite att jag inte valde Guideline drifter med uppblåsbara säten. Foamen tar väldigt svårt och gör det svårtransporterad om man inte har bil. Bara min åsikter.

//Didrik

Ja man behöver ha lite utrymme i bilen sant...annars så är den ju riktigt trevlig...