Hoppa till innehåll

MathiasL:s kastövningar


Recommended Posts

Eftersom unge herr L gillar att bli synad i sömmarna lägger han ut en ny film på sig själv där han tänker sig att det syns att han tagit till sig vad skickligare kastare än han säger att han ska tänka på.

Ursäkta den raljerande tonen men den är bara mot mig själv. Fick ingen riktigt bra känsla idag men jag fick låna lagraces förnämliga Scott G2-pinne i eftermiddags och tänkte att det måste dokumenteras...

Det går inte så bra nu. Javars, bättre än för ett år sedan men det räcker inte. Jag står och stampar. Rådet jag fick av C_A tog jag med mig ut och jag övade så i 15-30 minuter och det kändes bra. Sedan tog jag fram måttbandet och det sket sig. Relativt sett.

Kan ni se någon förbättring från i går?

Några saker.

Bakkast (i kronologisk ordning)

Du har lite creep, mellan fram- och bakkastet (alltså framför dig)

Försök rotera senare i bakkastet, dvs fäll handleden framåt och behåll den så ända till slutet av stroken då du roterar.

Ditt stopp i bakkastet är ganska hårt och det är inte fel men i detta fall tyder det mer på att du tar i för mycket. Du kan ha ett distinkt stopp utan att få det returslaget du har. Less power!

Framkastet

Efter bakkastet i pausen... rotera/vrid överkroppen först. Kasta sen. Just nu har du en simultan vridning/applicering av kraft. Detta kan vara vanskligt då det ofta återspeglar sig i spötoppens bana.

Arbeta gärna med axelleden i en rörelse där du drar med armbågen snett neråt/framåt.

Du knäar lite... :D Inget fel med det men det ser ut som att det är lite ansträngt. I värsta fall kan det påverka spötoppens gång också men det ser du ju på linbågarna.

Det kanske ser ut som mycket men det handlar också om att putsa och finjustera, då finns det alltid dtaljer att slå ner på, hos de allra flesta.

Keep up the good work.

/Staffan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan du fimpa benen och gräsmattan och filma högre upp nästa gång? :)

Vill se hur linan beter sig utanför spötoppen. Tycker det mesta ser ok ut förutom i framkastet. Det ser ut som du velar och inte får något tryck i det.

Filmaren lyssnar och lär sig. :)

Måste bara säga att Mathias oftast såg mer bestämd och stadig ut än på det här klippet.

M: Tack för igår! Trevligt och väldigt, väldigt nyttigt för mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Några saker.

Bakkast (i kronologisk ordning)

Du har lite creep, mellan fram- och bakkastet (alltså framför dig)

Försök rotera senare i bakkastet, dvs fäll handleden framåt och behåll den så ända till slutet av stroken då du roterar.

Ditt stopp i bakkastet är ganska hårt och det är inte fel men i detta fall tyder det mer på att du tar i för mycket. Du kan ha ett distinkt stopp utan att få det returslaget du har. Less power!

Framkastet

Efter bakkastet i pausen... rotera/vrid överkroppen först. Kasta sen. Just nu har du en simultan vridning/applicering av kraft. Detta kan vara vanskligt då det ofta återspeglar sig i spötoppens bana.

Arbeta gärna med axelleden i en rörelse där du drar med armbågen snett neråt/framåt.

Du knäar lite... :D Inget fel med det men det ser ut som att det är lite ansträngt. I värsta fall kan det påverka spötoppens gång också men det ser du ju på linbågarna.

Det kanske ser ut som mycket men det handlar också om att putsa och finjustera, då finns det alltid dtaljer att slå ner på, hos de allra flesta.

Keep up the good work.

/Staffan

Du skriver några saker, vilket ger intryck av det finns mer... Rotera överkroppen, är det samma sak som att luta sig bakåt i det här fallet? Rotation är lite av ett abstrakt ord för mig. :blush:

Linbågarna i mina framkast har ofta "vågor", dvs. störningar. Jag gissar att felen du påpekar åstadkommer dem.

Stoppet i mitt framkast är för fisigt, det ser jag. Igår gjorde jag mitt bästa för att fixa felet men det gick inget vidare. Jag har nog lite för bråttom med att påbörja bakkastet. Ändå är det bakkastet som för närvarande fungerar bäst.

I våras arbetade jag på så sätt att jag övade på en detalj i taget. Numera försöker jag rätta allt på en gång. Planen är nu att återgå till den första modellen samt att göra C_A:s övning tills högerhanden blöder.

Nåja, jag återkommer med mer filmer i oktober. Tack.

Redigerad med MathiasL
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Filmaren lyssnar och lär sig. :)

Måste bara säga att Mathias oftast såg mer bestämd och stadig ut än på det här klippet.

M: Tack för igår! Trevligt och väldigt, väldigt nyttigt för mig.

Tack själv. For what it's worth så kastade en gång du drygt 24 meter i går. Inte kattskit alls. Det var kul att testa alla dina spön.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill inte vara annorlunda än andra så jag beställde en Barrio GT 140 (orange) alldeles nyss.

Jag har en allmän fråga om long bellys. Är de svårare att uttnyttja fullt ut om man inte är bekväm med att bära mycket lina eller finns det någon annan teknikfråga med i det här? Jag upplever, och jag tror inte att jag är ensam, att vanliga WF-linor är lättare att kasta med. Jag har två Rio Gold och hittills har jag inte fått ut allt av dem (jag menar inte längdmässigt). Min Loop Multi-lina är enklare att arbeta med och den klumpen är kortare. Är det en träningssak att klara av långa klumpar?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill inte vara annorlunda än andra så jag beställde en Barrio GT 140 (orange) alldeles nyss.

Jag har en allmän fråga om long bellys. Är de svårare att uttnyttja fullt ut om man inte är bekväm med att bära mycket lina eller finns det någon annan teknikfråga med i det här? Jag upplever, och jag tror inte att jag är ensam, att vanliga WF-linor är lättare att kasta med. Jag har två Rio Gold och hittills har jag inte fått ut allt av dem (jag menar inte längdmässigt). Min Loop Multi-lina är enklare att arbeta med och den klumpen är kortare. Är det en träningssak att klara av långa klumpar?

jag upplever att en kortare klump är lättare att kontrollera i luften.

Jag var nyss och provade Barrio sexan några kast. passar mycket bra med multin. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I fredags kom Barrio-femman hem och jag var ute och testade den för någon timme sedan. Den kändes riktigt bra. Jag höll på i två timmar och tyckte att jag tidvis kastade ganska hyfsat. Nytt rekord är 29,5 m (6 dm längre än förra) och näst längsta var endast 1 dm kortare. Jag lyckades hålla 21 meter fluglina i luften vid ett tillfälle, också det är jag mycket nöjd med.

Om vartannat jobbade jag med sen rotation, sent dubbeldrag, distinkt framstopp och luuuugna kast. Det senare gick väl så där men jag fick en liten aha-upplevelse av att göra kraftfulla drag men lugna spöarmrörelser. Inte alltid lätt att få till dem men det gick okej idag.

Som tafs använde jag en tjock backinglina av flätlinetyp som jag trätt upp på fluglinan, surrade fast den med flugbindartråd och skarvade sedan på nylon på flätlinan (som var ca en meter lång). Tafsen sträckte riktigt, riktigt bra. Jag tror inte att jag haft en bättre förut, av något slag.

Så där ja, en halvmeter kvar till 30. Vindarna var inte helt i min smak så jag tror att jag kan fixa de sista decimetrarna ganska snart, om det bara blåser lite mindre.

Redigerad med MathiasL
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill inte vara annorlunda än andra så jag beställde en Barrio GT 140 (orange) alldeles nyss.

Jag har en allmän fråga om long bellys. Är de svårare att uttnyttja fullt ut om man inte är bekväm med att bära mycket lina eller finns det någon annan teknikfråga med i det här? Jag upplever, och jag tror inte att jag är ensam, att vanliga WF-linor är lättare att kasta med. Jag har två Rio Gold och hittills har jag inte fått ut allt av dem (jag menar inte längdmässigt). Min Loop Multi-lina är enklare att arbeta med och den klumpen är kortare. Är det en träningssak att klara av långa klumpar?

Japp, jag tycker det. Hade jättesvårt i början med LB linor. NU är det nästan tvärt om :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I fredags kom Barrio-femman hem och jag var ute och testade den för någon timme sedan. Den kändes riktigt bra. Jag höll på i två timmar och tyckte att jag tidvis kastade ganska hyfsat. Nytt rekord är 29,5 m (6 dm längre än förra) och näst längsta var endast 1 dm kortare. Jag lyckades hålla 21 meter fluglina i luften vid ett tillfälle, också det är jag mycket nöjd med.

Om vartannat jobbade jag med sen rotation, sent dubbeldrag, distinkt framstopp och luuuugna kast. Det senare gick väl så där men jag fick en liten aha-upplevelse av att göra kraftfulla drag men lugna spöarmrörelser. Inte alltid lätt att få till dem men det gick okej idag.

Som tafs använde jag en tjock backinglina av flätlinetyp som jag trätt upp på fluglinan, surrade fast den med flugbindartråd och skarvade sedan på nylon på flätlinan (som var ca en meter lång). Tafsen sträckte riktigt, riktigt bra. Jag tror inte att jag haft en bättre förut, av något slag.

Så där ja, en halvmeter kvar till 30. Vindarna var inte helt i min smak så jag tror att jag kan fixa de sista decimetrarna ganska snart, om det bara blåser lite mindre.

Du nöter på :) Riktigt kul och se att det går framåt.

Körde du med Barrion i vinden så tappar du troligtvis en del. Den är svår i vind.

Snart bräcker du 30 meter lätt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du nöter på :) Riktigt kul och se att det går framåt.

Körde du med Barrion i vinden så tappar du troligtvis en del. Den är svår i vind.

Snart bräcker du 30 meter lätt :)

Javars, det tog ett par månader att komma över 29 meter. Får se om det går lite snabbare nu. Jag har haft någon slags "slå sönder och bygga upp"-period efter semestern vilken varit ganska frustrerande men också nödvändig. Sedan tror jag att jag innan mest kastade med en sexa-utrustning vilket delvis förklarar att det har varit svårt med femmorna.

Orvis Hydros och barriolinan är dock ett lyft tillsammans. Det ska nog bli bra det där.

Redigerad med MathiasL
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inget särskilt nytt att rapportera mer än att jag tar i för mycket. I lördags håll jag på i ett par timmar och det gick inget vidare. Eller, det gick väl okej men jag fick en riktig ögonöppnare. Det var ett kast där jag (för en gångs skull) var lätt på handen och armen och helt utan problem fick jag ut över 25 meter med tafs. Ett riktigt fint kast i mina ögon. Precis därefter tog jag i igen och visst kom jag lika långt men det var stor skillnad på loop och leverans. Enormt irriterande att jag inte kan hålla kvar känslan mer än ett kast i taget. Jag kan bara inte sluta ta i! Fan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena Mathias!

Tycker det är skoj att du har tagit några kliv framåt under året och gett dig tusan på att nå 30-strecket, det jag märkt för egen del är att när man satsat en hel del på träning och utveckling, så startar man nästa år på en helt ny platå och jag är säker på att om du fortsätter öva, tar din kastning upp ytterligare en nivå inom kort, bra jobbat!

Ps. Drömde för egen del att jag kastade som en gud inatt, hehe :lol: ds.

Mvh Danne

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det kan nog hjälpa en del personer att inte tänka på att stoppa spöt i stopplägena utan istället tänka på att stoppa armen och då särskilt på var man vill ha stoppen för då stoppar man spöt "på köpet". En liten detalj bara.

Dessutom skulle jag vilja att du gör en lugnare acceleration i bakkastet. En övning som nog funkar är att ha en lagom längd lina framför dig på gräsmattan och se till att lina är sträckt. Börja då bakkastet med att ha spötoppen lågt och "dra igång kastet" med en lugn rörelse. Låt linan falla till marken bakom dig och vänd dig om ett halvt varv; ligger lina då sträckt på marken?

Sedan kan du göra ett nytt bakkast på samma sätt som det första. Att ha ett rep uppspänt och försöka lägga linan parallellt med detta är bra-ofrivilliga kurvkast är av ondo. Du kan bygga på övningen genom att lägga till ett framkast. Genom att lugna ner kastandet kvantitativt tror jag du lättare blir medveten om vad du gör och vilka effekter små förändringar som du gör påverkar resultatet. Det finns en massa feedback som om man bara upptäcker den är nyckeln till utveckling.

Du kan givetvis göra framkast på motsvarande sätt. Viktigt också att ta pauser och särskilt efter att ha gjort ett mycket bra kast. Vanligen vill vi gör om något som gick bra och det på en gång. Men att vila och låta det "smälta in" tror jag främjar ens utveckling. Jag syndar själv ganska ofta mot det här rådet och kan stå alldeles för länge och nöta på någon detalj.

Nu får jag känslan om att jag skrivit om de här råden tidigare och jag ber om ursäkt om jag tjatar! Men det skulle vara intressant att se ett klipp där du gör sådana här övningar eller andra övningar som du har blivit rekommenderad.

Mvh

Håkan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det kan nog hjälpa en del personer att inte tänka på att stoppa spöt i stopplägena utan istället tänka på att stoppa armen och då särskilt på var man vill ha stoppen för då stoppar man spöt "på köpet". En liten detalj bara.

Dessutom skulle jag vilja att du gör en lugnare acceleration i bakkastet. En övning som nog funkar är att ha en lagom längd lina framför dig på gräsmattan och se till att lina är sträckt. Börja då bakkastet med att ha spötoppen lågt och "dra igång kastet" med en lugn rörelse. Låt linan falla till marken bakom dig och vänd dig om ett halvt varv; ligger lina då sträckt på marken?

Sedan kan du göra ett nytt bakkast på samma sätt som det första. Att ha ett rep uppspänt och försöka lägga linan parallellt med detta är bra-ofrivilliga kurvkast är av ondo. Du kan bygga på övningen genom att lägga till ett framkast. Genom att lugna ner kastandet kvantitativt tror jag du lättare blir medveten om vad du gör och vilka effekter små förändringar som du gör påverkar resultatet. Det finns en massa feedback som om man bara upptäcker den är nyckeln till utveckling.

Du kan givetvis göra framkast på motsvarande sätt. Viktigt också att ta pauser och särskilt efter att ha gjort ett mycket bra kast. Vanligen vill vi gör om något som gick bra och det på en gång. Men att vila och låta det "smälta in" tror jag främjar ens utveckling. Jag syndar själv ganska ofta mot det här rådet och kan stå alldeles för länge och nöta på någon detalj.

Nu får jag känslan om att jag skrivit om de här råden tidigare och jag ber om ursäkt om jag tjatar! Men det skulle vara intressant att se ett klipp där du gör sådana här övningar eller andra övningar som du har blivit rekommenderad.

Mvh

Håkan

Spelar ingen roll, alltid bra med repetition av bra tips och råd. Bara sura och griniga personer som stör sig på sådant :)

Jag ska fixa repet och träna och testa själv. Speciellt i bakkastet. Framkastet siktar jag motmåttbandet :)

Redigerad med sasse
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena Mathias!

Tycker det är skoj att du har tagit några kliv framåt under året och gett dig tusan på att nå 30-strecket, det jag märkt för egen del är att när man satsat en hel del på träning och utveckling, så startar man nästa år på en helt ny platå och jag är säker på att om du fortsätter öva, tar din kastning upp ytterligare en nivå inom kort, bra jobbat!

Ps. Drömde för egen del att jag kastade som en gud inatt, hehe :lol: ds.

Mvh Danne

Du kastar ju som en gud, du behöver inte drömma. :) Ibland tittar på dig i min mobil från när jag filmade i Solna i juli. Okej, du är inte felfri men du gör mycket där som jag vill uppnå. Den viktigaste detaljen och inspirationen är att du tar det lugnt.

Hoppas kunna öva en del till resten av året men det kan bara bli på helgerna. I söndags var jag ute en stund och pga av lite trånga utrymmen kunde jag inte hålla mer än ca 15 meter i luften (med tafs) men det kändes bra ändå. Fick för en gångs skull en pass där jag kände mig riktigt nöjd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det kan nog hjälpa en del personer att inte tänka på att stoppa spöt i stopplägena utan istället tänka på att stoppa armen och då särskilt på var man vill ha stoppen för då stoppar man spöt "på köpet". En liten detalj bara.

Dessutom skulle jag vilja att du gör en lugnare acceleration i bakkastet. En övning som nog funkar är att ha en lagom längd lina framför dig på gräsmattan och se till att lina är sträckt. Börja då bakkastet med att ha spötoppen lågt och "dra igång kastet" med en lugn rörelse. Låt linan falla till marken bakom dig och vänd dig om ett halvt varv; ligger lina då sträckt på marken?

Sedan kan du göra ett nytt bakkast på samma sätt som det första. Att ha ett rep uppspänt och försöka lägga linan parallellt med detta är bra-ofrivilliga kurvkast är av ondo. Du kan bygga på övningen genom att lägga till ett framkast. Genom att lugna ner kastandet kvantitativt tror jag du lättare blir medveten om vad du gör och vilka effekter små förändringar som du gör påverkar resultatet. Det finns en massa feedback som om man bara upptäcker den är nyckeln till utveckling.

Du kan givetvis göra framkast på motsvarande sätt. Viktigt också att ta pauser och särskilt efter att ha gjort ett mycket bra kast. Vanligen vill vi gör om något som gick bra och det på en gång. Men att vila och låta det "smälta in" tror jag främjar ens utveckling. Jag syndar själv ganska ofta mot det här rådet och kan stå alldeles för länge och nöta på någon detalj.

Nu får jag känslan om att jag skrivit om de här råden tidigare och jag ber om ursäkt om jag tjatar! Men det skulle vara intressant att se ett klipp där du gör sådana här övningar eller andra övningar som du har blivit rekommenderad.

Mvh

Håkan

Det är lätt att tro att det enda jag gör är att försöka komma så långt som möjligt, eftersom jag mest skriver om det. Så är dock inte fallet. Jag övar en del hemma med mitt innespö och jag tittar mycket på var och hur linan landar bakom mig. I september och innan dess hade jag stora problem med att linan hamnade snett bakom mig men det är avhjälpt för stunden. Därmed inte sagt att felet inte kan återkomma.

Jag försöker också göra snakerolls, rollkast, sidokast, underhandskast och en hel del precision upp till 20 meter. En del tid går också åt till att bara hålla en kortare linmängd i luften för att se hur mycket eller lite jag behöver ta i. En del kast utan drag blir det också.

Det kan nog hjälpa en del personer att inte tänka på att stoppa spöt i stopplägena utan istället tänka på att stoppa armen och då särskilt på var man vill ha stoppen för då stoppar man spöt "på köpet". En liten detalj bara.

Att tänka på var jag stannar armen är en bra idé. Det ska jag försöka. Att göra distinka stopp är det jag tänkt med på under de senaste träningarna, plus att rotera sent och starta draget precis innan rotationen (eller var det precis efter?)

Dessutom skulle jag vilja att du gör en lugnare acceleration i bakkastet. En övning som nog funkar är att ha en lagom längd lina framför dig på gräsmattan och se till att lina är sträckt. Börja då bakkastet med att ha spötoppen lågt och "dra igång kastet" med en lugn rörelse. Låt linan falla till marken bakom dig och vänd dig om ett halvt varv; ligger lina då sträckt på marken?

Den här övningen har jag inte testat men det ska jag göra. Detsamma med att lägga till framkastet.

Du tjatar inte. Jag är i och för sig en gammal hund som har svårt med att lära om mig hur man sitter men om man bara ser till överhandskast börjar jag faktiskt att få till det men för att bli en helgjuten kastare återstår mycket träning. För att filma mer skulle jag behöva en riktig kamera och stativ men det är väldigt låg prio just nu.

Tack för dina synpunkter.

Redigerad med MathiasL
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Insåg häromdagen att för ett halvår sedan var jag faktiskt ganska dålig på att kasta. Det är så lätt för mig att tänka framåt i decimeter och meter men om jag bortser från längderna så har jag kommit ganska långt. Tailing looparna är betydligt färre, looparna är ibland riktigt tajta, precisionen upp till 18-20 meter riktigt hyfsad och ibland kommer jag uppåt 28 meter eller mer med femman. Från att ha varit inte så bra på flugkast har jag på ett halvår och med rätt många timmars träning kommit en bra bit på vägen. När jag jämför hur jag såg ut i juni mot oktober, av det jag filmat, ser jag definitiva förbättringar. Dessutom tog jag min första kilosharr i somras plus ett gäng 2-3 hekto därunder. Ett bra år totalt helt enkelt.

Man ska vara tacksam för det man har och kämpat sig till. Nu har jag en grund att stå på inför våren som jag aldrig haft förut. Visserligen ska jag försöka varje vecka över vintern men det kan ju bli som det blir med det. Vi får se.

Tack alla igen för kritik och uppmuntran. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Insåg häromdagen att för ett halvår sedan var jag faktiskt ganska dålig på att kasta. Det är så lätt för mig att tänka framåt i decimeter och meter men om jag bortser från längderna så har jag kommit ganska långt. Tailing looparna är betydligt färre, looparna är ibland riktigt tajta, precisionen upp till 18-20 meter riktigt hyfsad och ibland kommer jag uppåt 28 meter eller mer med femman. Från att ha varit inte så bra på flugkast har jag på ett halvår och med rätt många timmars träning kommit en bra bit på vägen. När jag jämför hur jag såg ut i juni mot oktober, av det jag filmat, ser jag definitiva förbättringar. Dessutom tog jag min första kilosharr i somras plus ett gäng 2-3 hekto därunder. Ett bra år totalt helt enkelt.

Man ska vara tacksam för det man har och kämpat sig till. Nu har jag en grund att stå på inför våren som jag aldrig haft förut. Visserligen ska jag försöka varje vecka över vintern men det kan ju bli som det blir med det. Vi får se.

Tack alla igen för kritik och uppmuntran. :)

Kul att höra att du är nöjd med dina framsteg. :)

Jag tycker att du har utvecklats kanonbra, och framsteg ger motivation.

Ska vi inte ta och köra igång den där kastklubben snart? ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej MathiasL,

Kul att du känner så och härligt att det går framåt, det brukar sporra ännu mer.

Film när man började och sen jämföra efter tag för att se sin utveckling är skitbra.

Många gånger när man ser begynnelsen efter ett tag, så får man sig en funderare, har jag verklig kastat så.

Keep up the good work.

//Christer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul att höra att du är nöjd med dina framsteg. :)

Jag tycker att du har utvecklats kanonbra, och framsteg ger motivation.

Ska vi inte ta och köra igång den där kastklubben snart? ;)

Tack!

Ja jag vet. Jag kom av mig. Vi gör ett nytt försök.

Redigerad med MathiasL
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej MathiasL,

Kul att du känner så och härligt att det går framåt, det brukar sporra ännu mer.

Film när man började och sen jämföra efter tag för att se sin utveckling är skitbra.

Många gånger när man ser begynnelsen efter ett tag, så får man sig en funderare, har jag verklig kastat så.

Keep up the good work.

//Christer

Tack Christer. Det är snarare så att motivationen sjunkit lite men anledningen till det är att det är så mycket svårare att ta sig ut och träna. Jag skulle vilja göra det flera dagar i veckan men som mest blir det en eller två timmar per helg. Sen har framstegen inte varit så tydliga på sistone men orsaken till det jag skrev ovan är att jag insett att det är okej. Nu förstår jag att jag har gått framåt en del. Att jämföra från gång till gång ger ingenting men jag gör så lite för ofta. Är otålig. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om man inte har tid att träna mycket så träna bra. Effektiv men kort träning ger också mycket.

Det är ljuset som fattas mig. Tid har jag. Det är mörkt när jag kommer hem helt enkelt. Fast jag har ju mitt innespö och okej med plats så helt lottlös går jag inte. Lite fiskastande blir det trots allt. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ljuset som fattas mig. Tid har jag. Det är mörkt när jag kommer hem helt enkelt. Fast jag har ju mitt innespö och okej med plats så helt lottlös går jag inte. Lite fiskastande blir det trots allt. ;)

Samma problem här med. Man får försöka på helgerna men då är det 300 000 saker som ska hinnas med ^_^

Hall eller investera i en massa bygglampor :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...