Hoppa till innehåll

Gömmaren i Huddinge


Flugvisparn

Recommended Posts

Jag måste räkna alla fiskar, så bra fiskare som jag är.. :blush:

Den minsta var mellan 15-20 cm.

Fanns lite bryggor att stå på med.

Fick du en regnbåge 15-20 cm?? Det var som fan, hade ingen aning att det ens sattes in så smått... Normalt tror jag dom minsta brukar ligga runt 550 Gram.

Kunde inte komma lös på söndagen då den gick åt till första hjälpen på alla mina 30 chiliplantor som numera står utan växthus och i morse var det bara 10 grader så det var tur jag plockade in alla igår..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ah nice.. Var ni ute tidigt då? Var ut en sväng på kvällen drog en pigg liten en på 900 gram :)

4745351511016scale.jpg

Yes i fredags.. grymt fiske vi fick 4 sammanlagt slutade fiska då vi trodde det endast var två per person :) din ser riktig fin ut.... Det kläckte ngt brun slända samt ngt svart... På med en Black Gnat and the rest is history...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Yes i fredags.. grymt fiske vi fick 4 sammanlagt slutade fiska då vi trodde det endast var två per person :) din ser riktig fin ut.... Det kläckte ngt brun slända samt ngt svart... På med en Black Gnat and the rest is history...

Fast kvällsfisket var bäst

Redigerad med Mr Fario
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fast kvällsfisket var bäst

Ja kvällsfisket har kommit igång bra nu om vädret tillåter. Temperaturen har börjat sjunka i sjön och på vissa ställen går fisken bara 2-3 meter från stranden och plockar saker. Höstfisket verkar definitivt vara på gång :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja kvällsfisket har kommit igång bra nu om vädret tillåter. Temperaturen har börjat sjunka i sjön och på vissa ställen går fisken bara 2-3 meter från stranden och plockar saker. Höstfisket verkar definitivt vara på gång :)

Måste dit igen snarast men lite bökigt om man inte har bil..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

är väl 2 fiskar på dag kort?

Hej

Från och med i år ska kortet vara höjt till 120:- och gälla för 3 laxartade fiskar. Men jag tror någon av försäljarna har kvar förra årets batch av kort vilket skapar en viss förvirring.

@Keester Fick ni något?

@Lagrace Hörru, det var väl lite väl privat "ska ut med sambon och guppa" ;)

Redigerad med BoobieNewbie
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Från och med i år ska kortet vara höjt till 120:- och gälla för 3 laxartade fiskar. Men jag tror någon av försäljarna har kvar förra årets batch av kort vilket skapar en viss förvirring.

@Keester Fick ni något?

@Lagrace Hörru, det var väl lite väl privat "ska ut med sambon och guppa" ;)

Väldigt svårflirtad fisk.

En upp och en missad på klinkhammer.

Kompisen körde mest med Boobiefluga och sjunklina. Naaada.

Även metarna hade det svårt.

Fiskade mellan 9,30-17,00

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tja! ville fråga er som fiskar där om det finns gäddor i gömmaren sjö? stora?

Hej

Verkar finnas en hel del Gädda. I våras så hittades en på 8Kg mer eller mindre infryst i isen :) Klart dom blir stora också, vi göder dom ju med dumbåge varannan vecka :) Största jag fått själv är en på 4,7Kg som tog på en Nobbler.. Så inget riktat Gäddfiske för min del men det tas i alla fall en del Gädda varje år. Funderar själv på att skaffa mig lite tyngre grejjer bara för att kunna försöka fylla sommarmånaderna med lite Gäddfiske :)

Redigerad med BoobieNewbie
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Var ute på premiärtur med flugspöt igår.. Står som vanligt och försöker slänga över till "andra sidan" då vi alla vet att det är "där" fisken står... Står där och tar in flugan, när ungefär vid 3:e spööglan en rörelse fångar min blick. Ett par knallröda och vita fenor simmar förbi en meter från stranden under spöet.. Hyffsad bäckröding i otroligt klara färger (Syns ju tillochmed bättre nu då vattnet är så klart...) fin fisk :) Säsongen är igång :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så då var årets första flugfiskar landade i "hemmasjön". Tyvärr så skadades bågen vid landningen då jag inte hade håv med mig.. :( Så den avlivades. Fick även med mig en av de mindre Rödingar vi planterar in för vinterfisket. Fisket var bra i stort, under tiden jag fiskade landades ytterligare 2 bågar och en Röding av de andra.

Alla fiskar togs från land runt området med sandbotten så fisken går verkligen nära land och grunt just nu.

17097691s.jpg

Redigerad med BoobieNewbie
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ojojoj... :D Var ut en snabb sväng ikväll.. Står där och kastar mina streamers.. Har två känningar så antagligen Röding, dom är ju så försiktiga.

Helt plötsligt tystnar det och vinden mojnar... Årets första vindfria fiske... Sjön lägger sig spegelblank.. Sedan börjar det.... Hela badsidan exploderar av vak... :blink: Ingen överdrift.. Överallt där jag står virvlar och bubblar det på olika ställen i sjön.. Ett och annat plaskvak, men mest luuugna virvlar i ytan med efterföljande bubblor...

Står där med en väldigt lätt midjeväska med enbart streamerasken i.... MEN! I asken ligger en förvirrad liten oliv myggpuppa :D Förlänger tafsen med en bit finare kaliber..

45 minuter senare är livet berikat med två underbart vackert sotiga övervintrade Regnbågar och en Bäckrödinghanne med klarröda färger som skulle göra tomten grön av avund. :wub:

Har ni möjlighet att besöka Gömmaren nu under någon vindfri kväll... Gör det :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...