August 15, 201115 yr comment_1463835 Jaha, förstår. Desto bättre! Date då,eller? Vi tjatar med Matthias! www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 15, 201115 yr comment_1463837 Absolut, det blir toppen. Kul!, ser fram mot det!! www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 16, 201115 yr comment_1463910 Min familj har stuga vid Gömmaren... Men jag har ALDRIG fiskat i sjön. Fattar inte varför, egentligen. Det får bli ett projekt till hösten! Report
August 24, 201115 yr comment_1466514 Keester, vi pratade om Gömmaren nu på söndag i andra tråden. Faktum är att det passar bättre för mig, så det får gärna bli så även om inte Mathias hänger på. Det blir bara fiske från land om jag har fattat rätt? Båt endast för medlemmar? Vore trevligt att få lite tips av BoobieNewbie på plats, kanske han dyker upp också? /Martin Vem är Martin G? Report
August 24, 201115 yr comment_1466629 Keester, vi pratade om Gömmaren nu på söndag i andra tråden. Faktum är att det passar bättre för mig, så det får gärna bli så även om inte Mathias hänger på. Det blir bara fiske från land om jag har fattat rätt? Båt endast för medlemmar? Vore trevligt att få lite tips av BoobieNewbie på plats, kanske han dyker upp också? /Martin Japp! Jag och Linda kommer. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 24, 201115 yr comment_1466664 Ser riktigt trevligt ut. Är det tillåtet med flytring månne? /J Report
August 26, 201115 yr comment_1467147 Söndag? Ska definitivt försöka då Vi kan ju alltid ta turer i båt då Har varit kräftfiske i sjön nu så varit ute någon sen kväll. Och det verkar som om de "ingågna" fiskarna kommit igång lite efter sommarhettan. Har sett större fisk gå hårt åt småfiskstimmen ett flertal gånger. Klart bäst tidig morgon och kväll som vanligt. Verkar ju ska bli +20 i Stockholm i helgen så tyvärr så kommer säkert några hoppfulla baddjävlar dyka upp Flytringsfiskse är visst tillåtet nu (Edited) Edited September 7, 201115 yr by BoobieNewbie Report
August 26, 201115 yr comment_1467227 Söndag? Ska definitivt försöka då Vi kan ju alltid ta turer i båt då Har varit kräftfiske i sjön nu så varit ute någon sen kväll. Och det verkar som om de "ingågna" fiskarna kommit igång lite efter sommarhettan. Har sett större fisk gå hårt åt småfiskstimmen ett flertal gånger. Klart bäst tidig morgon och kväll som vanligt. Verkar ju ska bli +20 i Stockholm i helgen så tyvärr så kommer säkert några hoppfulla baddjävlar dyka upp Flytringsfiskse är tyvärr inte tillåtet. Kul! Min kompis Rickard följer med. Eventuellt kan han fixa en till båt. Finns det grillplats? Isåfall tar vi med korvar, så det räcker till alla. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 26, 201115 yr comment_1467292 Kul! Min kompis Rickard följer med. Eventuellt kan han fixa en till båt. Finns det grillplats? Isåfall tar vi med korvar, så det räcker till alla. Finns färdigställda eldplatser Report
August 26, 201115 yr comment_1467293 Finns färdigställda eldplatser Kanon! Hoppas att du dyker upp! www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 26, 201115 yr comment_1467299 Om det blir trångt med fiskeplatser, så hoppar jag över fisket och gör en fin brasa istället. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 27, 201115 yr comment_1467432 Var ut en snabb tur i morse för att kolla läget. Kommer ut och det vakar en hel del vid klubbstugan. Tar en på Streaking Caddis, tappar 1, drar av en tafs.. missar 3-4 mothugg.. Sedan börjar det blåsa så jag går över till streamer/boobie. Tar en till, tappar 2 varav en var en mörk "gamling" den drog helt sonika rakt ut i sjön under båten, så tafsen gick. Den var inte speciellt stor, var upp och tittade på idioten i båten före den bestämde sig för att dra, men mörk och fin Det planterades in fisk i går (fredag) så fisk finns det ju, men den kändes lite slö fortfarande. Tror en av dom jag fick hörde till Fredagens isättning. Angående eldplatser så finns det 3 vindskydd med eldplats och en cementring man kan elda i, soptunnor finns lite överallt runt sjön. Report
August 27, 201115 yr comment_1467444 Siktar ni på tidig ankomst eller dag/kvällsfiske imorrn? Vem är Martin G? Report
August 27, 201115 yr comment_1467539 Siktar ni på tidig ankomst eller dag/kvällsfiske imorrn? Vi är där runt åtta. Fiskekort säljes på en av OK mackarna på Huddingevägen. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 27, 201115 yr comment_1467603 Hm.... Nån som vet om Snättringekiosken har söndagsöppet? OKQ8 har stängt. Eller kan man köpa kort av dig, BoobieNewbie? Edited August 27, 201115 yr by lagrace Vem är Martin G? Report
August 27, 201115 yr comment_1467606 Hm.... Nån som vet om Snättringekiosken har söndagsöppet? OKQ8 har stängt. BoobieNewbie, är meddlem i klubben och det borde inte vara några problem att du ska betala kortet i efterhand tror jag om du inte lyckas innan. Ge honom en hundring imorgon, och så har du ju såklart denna tråd att hänvisa till. Visar ju solklart att du har en intention att betala kort. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 27, 201115 yr comment_1467614 Finsk korv blir det.. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 27, 201115 yr comment_1467621 Ja, jag börjar med att kolla kiosken så tar jag BoobieNewbie sen. Gött me körv! Vem är Martin G? Report
August 28, 201115 yr comment_1467646 Är vi män eller möss? Skulle inte den där orkanen till New-york? Men stormvindarna gör att man inte bryr sig så mycket om regnet. Blir supernajs med brasa idag. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 28, 201115 yr comment_1467663 Hörde just att Spawn pratat med Helén som sitter i styrelsen och flytringsfiske är visst tillåtet Det i mitt tycke gör Gömmaren ännu bättre, då kan vem som hellst med flytring fiska av sjöns alla bästa ställen utan problem Och komma ner i vattnet är ju busenkelt via badstranden och då sitter man ju i stort sett i ett gäng med bra hotspots dir Ska försöka ta mig till Gömmaren idag men har lite problem då nattens vindar roat sig med att tippe en gammal björk genom växthuset... Report
August 29, 201115 yr comment_1467905 Hur gick det igår? Svårt i blåsten? Detta är MathiasLI only wish to catch a fish, so juicy sweet! Kastinstruktör Report
August 29, 201115 yr comment_1468066 Hur gick det igår? Svårt i blåsten? Blåsten var inget större problem. Fin sjö. Funderar på att bli medlem. En hel del vak, men vi fick bara två små. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
August 29, 201115 yr comment_1468181 Tja... Keester fick en pytte och en helt ok på torrt. (Räknar du den lilla!? ) Vi var tre andra som gick bet totalt. Såg inte någon annan på sjön som fick något heller tror jag. Jag brukar ha talang för att få småmört vid såna tillfällen, men inte ens det gick vägen. Tror det var en sån dag.... Men sjön var fin! Mycket stenstrand rakt ner i tremeterskurvan. Inte mycket ställen från land att stå på egentligen (om man inte traskar ner till sydsidan kanske?), så medlemskap är nog melodin för flugfiskare. Eller flytring, om man är den sorten. Allt väl, Martin Vem är Martin G? Report
August 29, 201115 yr comment_1468195 Tja... Keester fick en pytte och en helt ok på torrt. (Räknar du den lilla!? ) Vi var tre andra som gick bet totalt. Såg inte någon annan på sjön som fick något heller tror jag. Jag brukar ha talang för att få småmört vid såna tillfällen, men inte ens det gick vägen. Tror det var en sån dag.... Men sjön var fin! Mycket stenstrand rakt ner i tremeterskurvan. Inte mycket ställen från land att stå på egentligen (om man inte traskar ner till sydsidan kanske?), så medlemskap är nog melodin för flugfiskare. Eller flytring, om man är den sorten. Allt väl, Martin Jag måste räkna alla fiskar, så bra fiskare som jag är.. Den minsta var mellan 15-20 cm. Fanns lite bryggor att stå på med. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report