Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gömmaren i Huddinge

Featured Replies

Jag är snart medlem. fick possitivt svar på förfrågan! JESS!!! :)

www.netflies.se

nominerad till årets edgare 2012

• Replies 204
  • Views 58k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Du det där låter intressant. Den sjön måste jag testa i höst. Att få fiska i klart vatten i Mälardalen trodde jag knappt var möjligt. Inte för att det är så värst viktigt men det blir lite mer norrlan

• Jag måstelåta axeln vila lite, me sen jävlar.

• Forsman tog en fin båge från land i morse  

Välkommen :D Antar att det blir du och jag som sitter och drar fisk på Boobies på botten i sommar när alla räkmetare klagar på att vattnet är för varmt ;) Kul med fler flugvispare i FVO:t :)

Välkommen :D Antar att det blir du och jag som sitter och drar fisk på Boobies på botten i sommar när alla räkmetare klagar på att vattnet är för varmt ;) Kul med fler flugvispare i FVO:t :)

Jag har köpt en ny sjunklina, Kai! :D

www.netflies.se

Hehe en snabbsjunk en boobie och 75cm nylon är allt man behöver på sommaren :P Ska köpa mig en S5 eller S7 också :)

S6 här. Lagom är bäst! Hör av dig om du ska ut imorgon eller så.. inte Fredag.

www.netflies.se

Japp, kollar upp. Fredag jobbar jag så den går bort. Resten av helgen så ska jag definitivt ut, med lite tur i morgon EM också.

Ring! :)

www.netflies.se

Blir medlem klockan sju imorgon kväll! :wub:

www.netflies.se

Var ut en sväng efter jobbet, 3 timmar gav två landade Regnbågar till röken och tre tappade. Vattnet har bra temperatur för bågen nu och fisken var bra aktiv :) Var virvlar och ryggfenor runt hela båten och enstaka plaskvak. Jag hade på årets första båge på torrt. :) Fiskens diet verkar ha gått från uteslutande mygglarver till fortfarande i huvudsak små svarta mygglarver men nu uppblandat med lite bruna dagsländenymfer och diverse flugor.

4077337s.jpg

Jag vill bara komma igång med fisket och möta likasinnade.

2 år har jag försökt skaffa likasinnade via jobb och så... ser ut som att fisket ska rädda en... igen.. ^^

All you need is fiske..

Band lite flugor under Sverige Tyskland matchen som jag måste testa.

Vet hur det känns :)

Är själv sugen att prova Gömmaren, har tid över till fiske söndag förmiddag men jag är gräsänkling och därför billös :/

ett alternativ är nedre rudan som ligger vid en pendelstation?

Jag bor i Stuvsta, Kan plocka upp där :) Om vädret tillåter så blir det nog en tur på Söndag också :)

Jag kan inte fiska på Lördag. pappa fyller 75. Och på Söndag är det flugfiskets dag.

Jag var ute tre timmar idag. Två regnbågar med fina fenor 0,5 och 1,5kg. Satan vad dom drog! :D (boobie)

Inga vak.

www.netflies.se

Hehe grattis, nu sitter du snart fast i Boobieträsket... :P

Ja, det var skitkul! :)

Tappade en också..

www.netflies.se

Flugfiskedag vid rudan... Fan det hade jag glömt. Tur att keester påminde !

Då kanske vi syns där :)

Med pendeln så blir ju transport inga problem...

Vi syns där! :)

www.netflies.se

Just det, det hade jag glömt också..

@Keester Jo visst var det fart på fisken? Jag tappade ju 3 då dom var överallt, ett par av dom hoppade flera gånger. Rusade och drog upp i luften som tokiga. Sista gänget var verkligen i bra kondition. Jag ser hellere att FVO:t sätter in färre, men "hel" och stark fisk än mer och förstörd kassodlad. Finns ingen som helst glädje i att ta en fenlös trasig stackare. Kvalitét över kvantitet alla gånger då det gäller fisken.

Vilken tid på dygnet är detta ? Med tanke på att jag var där förra söndagen från 0530 till 1000 och det vakade 2st 0600 och två till 0710. :S

Oftast om jag tänker efter så är det nog "tidigt" ungefär under den period du säger (06:00 - 09:00) och efter ~19:00.

Men det är också avhängigt av väder och vind. Vindskapade stråk i lä är ofta koncentrationer av fisk som går och betar. Ytterkanter av vindstråk/stilla (gränsen därimellan) vatten är också bra ställen. Bäst att fiska under dom omständigheterna tycker jag är åt påvindssidan så att säga, vinden driver in insekter etc mot den sidan.

Är ju lättare att se för mig som alltid fiskar från båt och kan ta mig mot dom ställena snabbt. Men jag tycker definitivt vindriktningen påverkar var i sjön man får fisk.

Årstiden också naturligtvis. Tidig, tidig vår med kallt vatten ger nästan bara Röding på sjöns grundare ställen med sandbotten. Verkar för kallt för att Regnbågen ska äta aktivt. Högsommar fungerar i stort sett bara Boobiefiske på 5-6 meterskurvorna. Eller riktigt sent på kvällen om det är kav lugnt i sjön.

Nu verkar fisket bra i alla mellanområden, 1,5 - 3 metersdjup. Dock slås jag alltid av hur nära kanten fisken går, går inte en tur utan att man ser fisk vaka bara några meter från stranden och ibland direkt invid.

Var ute två timmar idag. En upp, tre tappade. Några plaskvak.

Skitjobbiga snurrvindar.

www.netflies.se

Just det, det hade jag glömt också..

@Keester Jo visst var det fart på fisken? Jag tappade ju 3 då dom var överallt, ett par av dom hoppade flera gånger. Rusade och drog upp i luften som tokiga. Sista gänget var verkligen i bra kondition. Jag ser hellere att FVO:t sätter in färre, men "hel" och stark fisk än mer och förstörd kassodlad. Finns ingen som helst glädje i att ta en fenlös trasig stackare. Kvalitét över kvantitet alla gånger då det gäller fisken.

Absolut! Den jag fick idag var lite fulare, men ok.

www.netflies.se

Jo, jag tror det var förra utsättningen som var från en annan odlare, den i Onsdag tror jag var från den vanliga.

Jag tycker att mängden fisk medlemmar får ta borde sänkas rejält. Sex fiskar i veckan?

Man kan äta fisk varje dag.. tröttsamt. :D

www.netflies.se

Boobie, kul att du skriver s堭kt om sjycker jag. Har varit ett par-tre g宧er men har tyv䲲 inte lyckats f堮姯t p堦luga. Iofs s堦ker jag mest f場ill acceptabla kast s堤et gnte s堭kt.

N䲠man flugar fr宠land, vart tycker du det 䲠b䳴 d忠Vid klubbryggorna eller borta vid grisviken/badet?

Från land så brukar jag fiska vid Grisviken och kastbryggan vid badplatsen och udden på andra sidan om badviken. Problemet med det är ju att Gömmaren är ett naturreservat så det finns ju en ganska kraftig förekomst av "Baddjävlar" och ibland den mer sällsynta "Nudisten" vid den här årstiden och frammåt. Men Grisviken trots att den bara är någon meter djup brukar presentera en del fisk.

Bryggorna vid klubbviken är ju oftast okuperade av permacampande räkmetare så där kan det vara svårt. Men där inne finns ju ofta fisk också pga av det permanent räkmäskade området..Så har man möjlighet att kasta från båtbryggan så brukar det ge ett och annat också, speciellt om det finns nyinsatt fisk i då den gärna hänger kvar runt där ett par dagar.

Annars så hojta bara här om du ska ut så kan du ju bara hänga med ut i båten med mig om vi ska ut samtidigt :) Keester har ju båt också tror jag om det skulle vara så :)