Hoppa till innehåll

Sverkestaån


m4tt13

Recommended Posts

Halloj, jag tycker Sverkestaån är ett väldigt intressant vatten. Den sträckan Sverkestaåns flugfiskeklubb har! Har varit där och kollat ner i vattnet idag och skulle verkligen vilja fiska där. Har sökt här lite på forumet men har inte kommit upp några nya ämnen om det sen 2009.

Vad krävs för att få fiska vid den privata sträckan? Går det att bli medlem i klubben? Hur är fisket där nu för tiden?

Jag bor själv i Lindesberg och drömmer varje kväll om små rinnande vatten med skygga öringar i. Så det skulle vara som en dröm som gick i uppfyllelse om man kunde bli medlem och få fiska där när man känner för det. :)

Tack på förhand!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har sätt den sidan. Men tänkte om det är några nya regler, om sidan inte är uppdaterad t.ex.

Man kommer dessutom inte åt nå vidare information om man inte är medlem.

Hur är fisket där nu för tiden?

Hej, det går att gästfiska om man meddelar/mailar till ordföranden, det finns en länk på första sidan. Gästfiskekortet kostar150kr/dag :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sverkestaån, det väcker minnen det. Fiskade mycket där som grön flugfiskare i nedre tonåren, tidigt 80-tal. Otroligt fint vatten för att vara här i mellansverige. Skulle gärna uppleva det igen. Övre och nedre forsen....

Får vem som helst gästfiska eller måste du ha någon speciell relation till någon i klubben?

Skickat från min HTC Incredible S via Tapatalk 2

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sverkestaån, det väcker minnen det. Fiskade mycket där som grön flugfiskare i nedre tonåren, tidigt 80-tal. Otroligt fint vatten för att vara här i mellansverige. Skulle gärna uppleva det igen. Övre och nedre forsen....

Får vem som helst gästfiska eller måste du ha någon speciell relation till någon i klubben?

Skickat från min HTC Incredible S via Tapatalk 2

Alla får gästfiska :-) Man gästfiskar med ordföranden eller en annan medlem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är olika sträckor som nämns i inläggen.

Övre o nerdre forsen är på de övre partierna Domänfiskekortet(Sveaskog idag) då det begav sig.

Där är vattnet klarare och det har funnits en ytterst sparsam spillra öring som blivit utspädd med inplanterad fisk.

Kort går fortfarande att köpa men utsättningar göres ej i dagsläget.

 

Sverskestaå fiskeklubbs privata sträcka är nedåt Kåfalla och håller bara inplanterad fisk.

Mkt mer gäddbiotoper i och runt den sträckan och vattnet är mångt mer färgat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är olika sträckor som nämns i inläggen.

Övre o nerdre forsen är på de övre partierna Domänfiskekortet(Sveaskog idag) då det begav sig.

Där är vattnet klarare och det har funnits en ytterst sparsam spillra öring som blivit utspädd med inplanterad fisk.

Kort går fortfarande att köpa men utsättningar göres ej i dagsläget.

 

Sverskestaå fiskeklubbs privata sträcka är nedåt Kåfalla och håller bara inplanterad fisk.

Mkt mer gäddbiotoper i och runt den sträckan och vattnet är mångt mer färgat.

 

 

Jaså, går det alltså att köpa kort till dom "gamla" forsarna? Var då? Bryr mig egentligen inte så mycket om ifall det finns någon firre, bara man kan få nostalgitrippa lite. Fast det är klart, om det finns någon liten åtminstone hypotetisk chans att det KAN stå någon öring kvar så blir det ju ännu roligare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Lyfter tråden och informerar att övre forsen nu är öppen för kortfiske. Vi har isatt öring i övre forsen och under arbetet med vattnet så har vi sett en hel del av orginalstammen. Rapport om att fiskar från orginalstammen fångats och återsatts har kommit till vår kännedom. Övriga sträckor mellan Nyhammar och grönbosjön är tillgängliga till ett reducerat pris då vi ej hunnit göra i ordning dessa sträckor, men planer finns att öppna upp en sträcka i taget.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

HEj ! 

 

Vi är ett gäng som söker strömmande vatten till helgen. Hur går man tillväga om man vill gästfiska. Har mailat ordföranden men inte fått något svar. 

Tacksam för tips, / Gustaf

Har sett att det går att boka via harrkungens fiske, du kanske kan höra med dem om inte annat ?:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, jag är ordförande i Sverkestaåns flugfiskeklubb. Vi har gästfiskekort för bekanta till medlemmar, där emot så finns det ett annat sällskap som har öppnat upp för allmänheten, kontakta harrkungen. Väl mött Mathias

Redigerad med Wennergren
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stämmer väl att det går bra att ringa till Harrkungen, boka via deras sida eller kontakta Martin eller Jörgen via HK Sverkerstaån....även jag kan ta emot bokningar men jag är svårare att få tag på än de andra jag nämner.

Frågor om ån går bra att ställa här så svara jag på dem så snart som möjlig. Jag har även öppnat en separat tråd om vårt vatten Sverkerstaån (övre forsen)

Välkomna till ett fantastiskt vatten i en riktigt trevlig miljö

Redigerad med Hynynen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...