Jump to content

Recommended Posts

Posted

Håller helt klart med Ronny, 0.38 på tidigt fiske känns inte kul.. Man får inte många chanser på stor fisk under ett fiskeliv, och att sumpa fisk på grund av klen tafs är inget som lockar! Minst 0.47 på tidigt fiske för min del.

Jag har kört mest med Orvis mirage, och det fungerar faktiskt riktigt bra. Vette tusan vem som säljer i sverige dock. Testade lite 0.46 Stroft FC i sommras, och det var skitfint men priset är inte att leka med.

Posted

Tja nu fiskar jag nästan bara i Ätran än så länge.

Men man kanske skulle gå upp till 0,43 i spets iaf?

Sent from my tricorder using Tapatalk

Posted

Jag brukar välja tafs efter hållfasthet och se till att tafsen med marginal är klenast av allt annat i linväg, då även med en tanke på att de väl nyttjade klumparna kan vara svagaste länken....fobiskt rädd skicka iväg en fisk med klumpen hängandes efter =P

• 10 years later...
Posted

Intressant tråd det här, 11 år gammal, undrar om det hänt nåt nytt i tankarna kring biten mellan klump och fluga. Eller mellan body/spets och flugan. Det har ju kommit en hel del nya koncept när det gäller body/spets och heldragna klumpar. Nån som har lite input?